מעמד האישה והשפעתו על הצריכה במגזר הערבי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מעמד האישה והשפעתו על הצריכה במגזר הערבי 

מאת    [ 06/11/2019 ]
מילים במאמר: 370   [ נצפה 299 פעמים ]

 
 

המגזר הערבי בישראל מהווה כ 21% מכלל האוכלוסייה הכללית,
והינו בעל תרבויות מעורבות ואינו מציג אחידות בדפוסים המשמעותיים, וזה נובע מהסיבה שהמגזר הערבי משתרע על פני 130 ישובים באזורים גיאוגרפיים שונים, ואינו מתקיים בריכוזיות.
בין אזור לאזור ובין ישוב לישוב קיימים הבדלי תרבויות, מעמד סוציו אקונומי, שינויים בחשיפה לחדשנות ונגישות.
אך כמו כן קיים מחנה משותף בסגמנטים רבים במגזר.
אחד הגורמים המשפיעים שמציג שינוי והתפתחות משמעותית ,מגיע בפן המגדרי ממעמדה של האישה.
האישה במגזר הערבי עדיין מוגדרת בסטטוס השמרני, המסורתי והביתי, אך הדבר אינו מדויק ואף שונה.
בעבר שהיינו מדברים על האישה במגזר דיברנו על אישה, רעיה, אמא, עקרת בית, לא משכילה, אינה בעלת זכות שווה, ובאזורים שונים גם אינה בעלת זכות ניידות עצמאית. אך כיום מעמד האישה במגזר קיבל תפנית ושינוי המשפיע על דפוסי הצריכה במגזר.
במחקר המקיף על השוואת דפוסי הצריכה במגזר הערבי מול המגזר הכללי שהצגתי בשנת 2018 ישנם מספר פרמטרים משפיעים בקרב המגדר הנשי.
האישה מהווה הגורם העיקרי בקניות הבית, שנתון שצמח משמעותית בחמש השנים האחרונות.
בעבר אחוז הנשים שיצאו לעבוד מרצון היה נמוך מאוד, עיקר הנשים שיצאו לעבוד היו רק מטעמי צורך ולא קריירה, כיום מעל 25% מהנשים במגזר יוצאות לעבוד ואף לפתח קריירה, המשפחה במגזר הבינה את כח העזר בהכנסה נוספת למשק הבית, כתוצאה מכך כמות הנשים בהשכלה הפורמלית צמחה והחשיפה לתרבות מערבית גרמה לשינוי דרסטי.
63% מהנשים במגזר גולשות באינטרנט וברשתות החברתיות ברמה היום יומית, אך אינן פעילות ומשתפות כמו הנשים במגזר הכללי, אלא פועלות בצורה שמרנית ומבוקרת יותר.
גם עם השינוי מעל 50% מהנשים מוגדרות דתיות או בעלות זיקה לדת,
צורת הלבוש צנועה ומסורתית, אך התרבות הינה תרבות ישראלית ברובה.
ואיך משפיעה התרבות הנשית על דפוסי הצריכה? ההשפעה היא ישירה ומשמעותית והסיבות העיקריות הן אישה עובדת, לומדת היא אישה עסוקה יותר כך שהזמן הביתי שלה פוחת והזמן הנותר לטיפול במשק הבית הוא נמוך מבעבר, כך צריכת מזון מחוץ לבית גדל, הזמנת אוכל מוכן לילדים, רכישת מזון חמם והגש במרכול, לעומת הבישולים המסורתיים יום יום שלאט לאט מצטמצמים ומתמקדים רק בסופי שבוע, כח האישה ברכישות המשפחה הוא דומיננטי ולכן היא מכוונת ליותר מותגים בינלאומיים ולמוצרים קלים להכנה.
האישה של 2019 יותר ניידת ואחוז הנשים הנוהגות בכבישי ישראל גבוה מאי פעם, כך שהזמינות משפיע על החלטות הקניה ואזורי הקניה.
האישה במגזר מעדיפה לבצע את הקניות בקניונים ובמקומות הומי אדם מול חנויות עירוניות בודדות.

דר' חזי גור מזרחי


יועץ סופר ומרצה לאסטרטגיה שיווקית


והתנהגות צרכנים


מחבר הספר - קוד משתמש


 


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב