דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעמד האישה והשפעתו על הצריכה במגזר הערבי 

מאת    [ 06/11/2019 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2739 פעמים ]

המגזר הערבי בישראל מהווה כ 21% מכלל האוכלוסייה הכללית,
והינו בעל תרבויות מעורבות ואינו מציג אחידות בדפוסים המשמעותיים, וזה נובע מהסיבה שהמגזר הערבי משתרע על פני 130 ישובים באזורים גיאוגרפיים שונים, ואינו מתקיים בריכוזיות.
בין אזור לאזור ובין ישוב לישוב קיימים הבדלי תרבויות, מעמד סוציו אקונומי, שינויים בחשיפה לחדשנות ונגישות.
אך כמו כן קיים מחנה משותף בסגמנטים רבים במגזר.
אחד הגורמים המשפיעים שמציג שינוי והתפתחות משמעותית ,מגיע בפן המגדרי ממעמדה של האישה.
האישה במגזר הערבי עדיין מוגדרת בסטטוס השמרני, המסורתי והביתי, אך הדבר אינו מדויק ואף שונה.
בעבר שהיינו מדברים על האישה במגזר דיברנו על אישה, רעיה, אמא, עקרת בית, לא משכילה, אינה בעלת זכות שווה, ובאזורים שונים גם אינה בעלת זכות ניידות עצמאית. אך כיום מעמד האישה במגזר קיבל תפנית ושינוי המשפיע על דפוסי הצריכה במגזר.
במחקר המקיף על השוואת דפוסי הצריכה במגזר הערבי מול המגזר הכללי שהצגתי בשנת 2018 ישנם מספר פרמטרים משפיעים בקרב המגדר הנשי.
האישה מהווה הגורם העיקרי בקניות הבית, שנתון שצמח משמעותית בחמש השנים האחרונות.
בעבר אחוז הנשים שיצאו לעבוד מרצון היה נמוך מאוד, עיקר הנשים שיצאו לעבוד היו רק מטעמי צורך ולא קריירה, כיום מעל 25% מהנשים במגזר יוצאות לעבוד ואף לפתח קריירה, המשפחה במגזר הבינה את כח העזר בהכנסה נוספת למשק הבית, כתוצאה מכך כמות הנשים בהשכלה הפורמלית צמחה והחשיפה לתרבות מערבית גרמה לשינוי דרסטי.
63% מהנשים במגזר גולשות באינטרנט וברשתות החברתיות ברמה היום יומית, אך אינן פעילות ומשתפות כמו הנשים במגזר הכללי, אלא פועלות בצורה שמרנית ומבוקרת יותר.
גם עם השינוי מעל 50% מהנשים מוגדרות דתיות או בעלות זיקה לדת,
צורת הלבוש צנועה ומסורתית, אך התרבות הינה תרבות ישראלית ברובה.
ואיך משפיעה התרבות הנשית על דפוסי הצריכה? ההשפעה היא ישירה ומשמעותית והסיבות העיקריות הן אישה עובדת, לומדת היא אישה עסוקה יותר כך שהזמן הביתי שלה פוחת והזמן הנותר לטיפול במשק הבית הוא נמוך מבעבר, כך צריכת מזון מחוץ לבית גדל, הזמנת אוכל מוכן לילדים, רכישת מזון חמם והגש במרכול, לעומת הבישולים המסורתיים יום יום שלאט לאט מצטמצמים ומתמקדים רק בסופי שבוע, כח האישה ברכישות המשפחה הוא דומיננטי ולכן היא מכוונת ליותר מותגים בינלאומיים ולמוצרים קלים להכנה.
האישה של 2019 יותר ניידת ואחוז הנשים הנוהגות בכבישי ישראל גבוה מאי פעם, כך שהזמינות משפיע על החלטות הקניה ואזורי הקניה.
האישה במגזר מעדיפה לבצע את הקניות בקניונים ובמקומות הומי אדם מול חנויות עירוניות בודדות.

דר' חזי גור מזרחי


יועץ סופר ומרצה לאסטרטגיה שיווקית


והתנהגות צרכנים


מחבר הספר - קוד משתמש


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב