גלובליזציה או שגשוג במגזר הערבי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

גלובליזציה או שגשוג במגזר הערבי 

מאת    [ 02/11/2019 ]
מילים במאמר: 382   [ נצפה 118 פעמים ]

 
 

צמיחה של יותר מ50% בצרכני התיירות במגזר הערבי מעידים על שינוי תרבותי או שינויים בדפוסי הצריכה?
המכון לחקר הקמעונאות מציג סקר חדש בו מעידים תושבי המגזר הערבי על צמיחה בתדירות צריכת התיירות לצורכי בילוי, עסקים והשכלה.
מעל 20% מתושבי מדינת ישראל משתייכים למגזר הערבי, המשמעות לכך היא שהשקעה בשירותים ומוצרים ייעודיים למגזר הערבי טומנים בתוכם את כוח הצמיחה המשמעותי ביותר במשק המקומי. במחקר שערך דר' חזי גור מזרחי מהמכון לחקר הקמעונאות מציג את הדפוסים והמאפיינים של הצריכה במגזר הערבי, התייחסות לתרבויות חומריות ולא חומריות, ההשפעות המקומיות וההשפעות הגלובליות על התנהגות הצרכנים בקרב המגזר.
דר' חזי גור מזרחי מציין שהעלייה המשמעותית בצריכת תיירות בקרב המגזר הערבי מושפעות ממספר משתנים שונים, הוא טוען לאבולוציה חברתית ותרבותית אשר מעידה על צמיחה גבוה יותר מדפוסי הצריכה הכוללניים במדינת ישראל. הצרכן במגזר הערבי עבר גלובליזציה וההתייחסות לזמינות והוזלת המחירים בסגמנט הטיסות והפנאי היא גורם משמעותי וכמו כן בשנים האחרונות שיתופי הפעולה העסקיים בין יבואנים ותעשיינים מהמגזר לבין גורמים מעבר לים התעצם ונתון נוסף שהוצג במחקר אחר של דר' חזי גור מזרחי הוא שבקרב האקדמאים אחוז הסטודנטים שלומדים באוניברסיטאות זרות גבוה משמעותית מהסטודנטים במגזר הישראלי הכללי, זו חשיפה והזדמנות נוספת לביקורים במדינות מעבר לים אך למרות זאת אלו לא המשפיעים הדומיננטיים.
כ 60% מהנשאלים ענו שביקרו בחו"ל במהלך 3 השנים האחרונות מול סקר שפורסם בשנת 2014 בו הוצג הנתון שרק 36% ממשתתפי הסקר ביקרו בחו"ל במהלך 3 השנים האחרונות.
המדינות המועדפות בקרב צרכני הטיסות במגזר הערבי אלו דווקא מדינות המזרח התיכון מצרים, ירדן, טורקיה ויעד שנמצא בצמיחה הוא מרוקו. העדפה למדינות ערב היא קלות ההשתלבות, השפה והתרבות המקומית כגון החשש למזון שאינו מכיל חומרי גלם אסורים כגון אלכוהול וחזיר.
מרוואן בדיר מנכ"ל משרד הפרסום גור מדיה מוסיף שעסקים גלובליים יותר ויותר משקיעים משאבים ופיתוח לטובת המגזר הערבי, תקציבי הפרסום של החברות המתפתחות צמח משמעותית לטובת פרסום ואסטרטגיה כדאי להיחשף למגזר הערבי.
במחקר של המכון לחקר הקמעונאות מוכיחים שלמרות הגלובליזציה ישנם עדיין הבדלים משמעותיים בשפה התקשורתית בפרסום ובהצגת המוצרים והשירותים וכמו כן באמצעי הפרסום, ולכן ישנה משמעות רבה לבניית הקמפיינים, השירותים והשפה.
למרות הצמיחה בצריכה בסגמנט התיירות עדיין מוצג במחקר פערים גדולים בשיטת הצריכה, הצרכן במגזר הערבי עדיין מעדיף את הצריכה המסורתית מול הצריכה המקוונת, המגזר הערבי משתמש ברשת על מנת לחקור ולבחון את המחירים, המבצעים והשירותים אך הוא מעדיף לבצע את הרכישה מול נציג מכירות טלפונית ו/או פרונטלית גם אם זה יעלה לו באחוז מסוים במחיר.

 

דר' חזי גור מזרחי


יועץ ומרצה לאסטרטגיה שיווקית


מחבר הספר - קוד משתמש


סדנת מומחי המכירה 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב