דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תסמינים סיבות ודרכי טיפול בהסתיידות בכתף 

מאת    [ 30/05/2019 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 1968 פעמים ]

אחת התופעות השכיחות בגוף האדם היא תופעת ההסתיידות, אשר מוגדרת כהופעת משקעי סידן על גבי הרקמות הרכות שנמצאות בגופנו. תהליכי הסתיידות רבים מתרחשים בכל עת בגופנו, והם אינם יוצרים בעיה כלשהי כל עוד נשמר האיזון בין קצב שקיעתם לבין קצב פירוקם הטבעי ע"י הגוף.

הסתיידות בכתף היא מצב אורתופדי בו אותם משקעי סידן הצטברו יותר מידי עד לכדי גרימת כאבים עזים לאדם הסובל מהתופעה. מדוע הדבר נגרם? ומהן הדרכים לטפל בתופעה על הצד הטוב ביותר? להלן התשובות.

התסמינים של הסתיידות בכתף

משקעי הסידן עשויים להצטבר לאורך שנים רבות באזור גיד הכתף ללא גרימת תסמינים כלשהם, כך שהאדם כלל אינו מודע להתפתחות בעיה עתידית. בשלב כלשהו הגיד, שהפך להיות עמוס בסידן משחרר חומרים מעודדי דלקת כדי שהגוף יוכל לפנות את המשקעים ולעזור לו בפעולה תקינה.

מכך ניתן להבין כי הסתיידות בכתף היא למעשה מצב אורתופדי - קליני בו משקעי הסידן גרמו בסופו של דבר לדלקת הטומנת בחובה תסמינים שמהם לא ניתן להתעלם, כגון כאבים בכתף (עם או ללא הקרנה ליד) ו/או חוסר יכולת להניע את הכתף במלואה (כתף קפואה). במצבים חמורים יותר הכאב מופיע גם במנוחה ובשעות הלילה, מה שמדיר שינה מעיניהם של הסובלים מכך ומביא לפגיעה חמורה יותר באיכות חייהם.

למה זה קורה?

שכיחות התופעה עומדת על כ- 20% מהאוכלוסייה הכללית כך שאחד מתוך חמישה אנשים עתידים לסבול בשלב זה או אחר של חייהם מכאבים ומגבלות שונות בכתף. התסמינים מופיעים לאחר גיל 40 ועדיין לא ברור מה הסיבות להסתיידות. גיל, גנטיקה, היעדר פעילות גופנית, עודף פעילות גופנית ועוד - כל אלו מגבירים את הסיכוי להתרחשות התופעה.

כיצד מטפלים?

בשלב הראשוני של הופעת הכאבים, מומלצת בדר"כ מנוחה, בשילוב קומפרסים קרים להקטנת הדלקת ושימוש בתרופות נוגדות דלקת שאינן סטורדיאליות (NSAIDS). כאשר אין התקדמות בהקלה על התסמינים, המטופל עשוי למצוא את עצמו מקבל טיפולים אגרסיביים יותר שכוללים הזרקת סטרואידים למפרק הכתף (בתקווה שהדלקת תתמתן) ובמקרים קיצוניים יותר, ניתוח פולשני להסרת משקעי הסידן במקום ותיקון הגיד שנפגע.

בשנים האחרונות ניתן לטפל במקרי הסתיידות בכתף גם באמצעות טיפול נוסף שיעילותו הגבוהה מונעת שימוש בפרוצדורות של הזרקות וניתוחים. זהו הטיפול בגלי הלם שמשולב עם פיזיותרפיה בהתאם למצב המטופל ודרגת חומרת ההסתיידות. גלי ההלם מופקים ע"י מכשיר מיוחד שפולט גלי קול בתדירות גבוהה. הגלים הללו מגיעים עד לרקמה הפגועה וגורמים שם לעידוד ספיגת הדלקת וריסוק משקעי הסידן במקום.

חשוב מאוד לנסות את ההליך הזה, שידוע ביכולתו לשפר את התסמינים כבר החל מהמפגש הראשון. הטיפול מתבצע בנוחות מירבית, ללא כאבים ולאורך של חמישה עד עשרה מפגשים שמתקיימים במרפאות המתמחות בכך. בררו לגבי הטיפול מול רופא המשפחה שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב