דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לחיים ירוקים- שקיות ניילון, פחיות ובקבוקי פקדון וזבל אורגני. 

מאת    [ 20/04/2008 ]

מילים במאמר: 877   [ נצפה 3745 פעמים ]

חיים ירוקים

שקיות ניילון :
השבוע סדרתי את הארון שמתחת לכיור. זהו אותו ארון בו שוכן לו לאחר כבוד פח האשפה, קופסת הקרטון של הקורנפלקס אשר לתוכה אני דוחסת ניירות למחזור, חומרי הניקוי הזמינים למטבח וכמויות אדירות של שקיות ניילון הממלאות כל סנטימטר פנוי שיש בחלל הארון. לפעמים זה מבצע לפתוח את דלת הארון מבלי שעשרות שקיות יתפזרו על רצפת המטבח ולא פעם אני מוצאת את עצמי בקרב אגרוף ללא כפפות מול ערמת השקיות הנפוחה המאיימת לקפוץ עלי עם כל פתיחה סתמית של דלת הארון.
קראתי שלשקית ניילון פשוטה לוקח עשרות שנים להתכלות וכי נפח אדיר מהאשפה שלנו מורכב משקיות ניילון והחלטתי לצמצם את כמות השקיות הנכנסות אלי הביתה.
ראשית, כששאולים אותי בחנות אם אני רוצה שקית, אם אני לא באמת צריכה והמוצר יכול להכנס לתיק היד שלי, אני מודיעה למוכרת ש"תודה רבה, אבל אני מעדיפה לשים בתיק במקום להשתמש בשקית שתיזרק לפח מיד עם כניסתי הביתה". בד"כ אני זוכה למבט של הערכה מהמוכרת, אבל גם קרה לי שמוכרות הסתכלו עלי כאילו נפלתי ממש עכשיו מהירח.
שנית, קניתי בסופר מרקט את השק הירוק הידידותי לסביבה ותאמינו לי שאני נהנית ממנו. לא צריך לסחוב את כל השקיות המעצבנות האלה שלפי חוק מרפי נקרעות לי בדיוק באמצע המדרגות כי הפינה של המעדנים חרצה בהן כזה חריץ שלא נותר לשקית האומללה אלא לקרוס תחת כובד המשקל. פרקי האצבעות שלי אומרים לי תודה רבה מהבחירה לעבור לסל הירוק. זמן האריזה בסופר התקצר בהרבה. אני פותחת את השקים כבר בתוך עגלת הקניות לאחר שהעמסתי את תכולתה על המסוע של הקופאית. לשק אחד אני זורקת את "הרטובים", לשק שני את "היבשים", לשק שלישי את "הפירות והירקות" ולשקים האחרים את כל השאר. כמו שאמרתי האריזה לוקחת לי בדיוק שניה והפריקה בבית יעילה הרבה יותר. את השקיות המשומשות של הירקות והפירות אני דוחפת חזרה לאחד השקים כדי להשתמש בהם שוב בקניה הבאה ומיד מורידה אותם לבגאז' של האוטו כדי שיחכו לי לקניה הבאה. אני לא שוכחת להוציא אותם מהאוטו ולהשתמש בהם שוב.
שלישית, במקום לקנות במיוחד שקיות זבל, אני משתמשת בשקיות הדקות מהסופר או שפשוט משתמשת בשקיות הגדולות והעבות של המשביר לצרכן, שילב, הום סנטר וכו'. יש להם אחלה שקיות והן מעולות כשקיות לזבל.
רביעית, הפסקתי לחלוטין עם שקיות האוכל לבית הספר ולגנים. הלכתי לחנות של "הכל ב-2 שקל" וקניתי צלחות פלסטיק מחולקות עם מכסה שנסגר הרמטית. מאחר שיש שם מספר מקומות לשים דברים, אני שמה השקע המרכזי את הסנדביץ ובשאר השקעים "דוחפת" לילדים כמה דברים בריאים (פירות וירקות חתוכים, פירות יבשים, זיתים, תירס, ביצה ועוד) שלא היו נכנסים לתפריט ארוחת העשר אלמלא הצלחת הזאת. אני חוסכת את שקיות הפלסטיק ובאותה הזדמנות מאכילה אותם בדברים בריאים ונחמדים, מה רע?
לא תאמינו אבל צמצמתי בענק את כמות השקיות שברשותי.

פחיות ובקבוקי פקדון:
אני כותבת לכם פה שחור על גבי לבן. לא תמצאו אותי מחזירה לסופרמרקט שקיות עם בקבוקי פקדון ופחיות. אין לי סבלנות לסחוב אותם, להתעסק איתם, לספור ולהתחשבן איתם. כל העיסוק הזה ממש לא בשבילי.
אם יש לכם עצבים להתעסק עם זה - כל הכבוד, אבל אני מצאתי פתרון אחר. ליד פח הזבל במטבח אני שמה שקית שמיועדת לאותם בקבוקים ופחיות ששוים 25 אגורות. במקום לזקרוק לזבל אני משגרת אותם 15 ס"מ שמאלה לאותה שקית מכובדת. כשהשקית מתמלאת אני לוקחת אותה ושמה אותה ליד הפח הירוק בחוץ. עובדי הזבל החרוצים מאוד אוהבים את התשורות הקטנות האלה ויותר מפעם אחת הודו לי על התשורה.
כך אני חוסכת זמן, התעסקות, התחשבנות ובאותה נשימה מרויחה עובדי זבל מרוצים ששמחים בכל פעם מחדש על שקית ההפתעות. אני כנראה לא אתעשר מכמה השקלים שיש בשקית, אבל אם זה משמח את עובדי הזבל ותרמתי עוד קצת לאיכות הסביבה - דייני! וכאמור כפי שהבטחתי ללא מאמץ מיוחד.

שאריות אורגניות של מזון :
קודם אתחיל בהסבר ואז אעבור לפרקטיקה. כששאריות הזבל האורגניות תוססות בתוך השקית ומוטמנות במזבלה ללא אוורור, מתקיים תהליך פירוק אנאירובי (ללא חמצן). כחלק מהתהליך נוצר גז מתאן אשר נמנה עם גזי החממה התורמים רבות להתחממות הכדור שלנו. אני מודה ומתוודה שאין לי קומפוסטר ולזה אני מצרפת את המילה "עדיין". מתישהו זה יקרה. בינתיים אני עושה משהו אחר שגוזל ממני בדיוק כמה שניות של התעסקות. את השאריות האורגניות : קליפות הירקות והפירות, קליפות ביצים, ירקות שנשכחו מיותמים במקרר והעלו עובש, שאריות הסנדביץ של הילדים מארוחת עשר ועוד, אני פשוט זורקת לאחר כבוד ישירות בין הצמחים בגינה. יותר נכון אני מחביאה אותם מאחורי כל צמח שגובהו יותר מ-20 ס"מ. אני מאמינה שאם זה הגיע מהאדמה, זה גם יכול לחזור לאדמה. הבעל שלי לא אוהב את זה וכל פעם שהוא ניגש עם המזמרה לאיזה צמח אני שומעת את אותה צעקה:"עוד פעם פוצצת את הגינה עם הקליפות של הבישולים שלך"? אני כבר הפסקתי לענות והוא הבין שהקרב אבוד מראש. מי שהכי נהנה מזה זה הצמחים שבינתיים נראים בריאים, חסונים, גבוהים ומוריקים. לצמחים ממש לא אכפת מה הם מקבלים לאכול ואם לומר את האמת הערמות נראות די אסתטיות ולא הן ממש לא מסריחות. הרי בין כה וכה הן מוחבאות ואם לא , אז תוך שבוע הן מצטמקות ומקבלות צבע הסוואה של אדמה. בכל שבוע משתנה לצמחים התפריט בהתאם למה שאנחנו אוכלים ועד עכשיו לא שמעתי אף צמח מתלונן, אז אני מניחה שזה בסדר.
אני מודיעה לכם חד משמעית שזה פתר לי אחת ולתמיד את הבעיה של נמלים בבית. למה שנמלה תתאמץ לארגן פלישה מתוכננת לבית שלי אם יש לה מסעדת גורמה ליד הקן שלה בחוץ. הנמלים החכמות הבינו את הפרינציפ והבינו שלא שווה להתאמץ ולהכנס אלי הביתה בשביל 2 עד 3 פירורים על הרצפה. בכל יום אני מחדשת להם את מלאי המעדנים. הן מרוצות ואני מרוצה.
צילה שנהר - ייעוץ משולב.
משלבת שיחות ייעוץ טיפוליות בתחום האישי והבינאישי עם כלים מרפואה משלימה. (רייקי, הילינג, דמיון מודרך, פאנג שווי EMF ועוד). הייעוץ במגוון רחב של בעיות, לנוער ובוגרים. 050-6402526
הרצאות וסדנאות לועדי עובדים, חוגי בית, ערבי נשים ועוד.
התארחו באתר שלי
http://www.alternativli.co.il/tzila/index.html
ניתן לשלוח שאלה, התלבטות, בקשת עצה למייל (אפשר בעילום שם) tzilash@zahav.net.il
הכנסו לפורום בניהולי באתר אסימון - פורו "ייעוץ אישי ובינאישי" והשתתפו
http://www.asimon.co.il/forumpage.aspx?fid=90&pageID=738



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב