דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ירידה בתדירות ובאיכות של יחסי המין 

מאת    [ 08/01/2019 ]

מילים במאמר: 797   [ נצפה 2134 פעמים ]

ירידה בכמות ובאיכות של יחסי המין.

אנחנו כבר לא מקיימים יחסי מין כמו פעם, לא בתדירות ולא בעוצמת הסיפוק שהרגשנו פעם. כך אני שומע ממטופלים רבים. מה קרה פעם שגרם לנו לריגוש וסיפוק כל כך גדול? למה הפסקנו לחשוק זה בזו? האם זו גזירת גורל? האם כך יראו חיינו לאחר כמה שנות נישואין? ומה על תחושת הפספוס וחוסר האונים ועוגמת הנפש שאנחנו מרגישים בהווה ולנוכח העתיד הלא כל כך ורוד המחכה לנו? איך אפשר לחזור ולהרגיש את מה שהרגשנו פעם, כבר מחר בבוקר?

מטרת יחסי המין היא לא עונג גשמי - הסיבה העיקרית שבגללה יחסי המין דועכים היא בגלל שהם נתפסים ככלי ליצירת עונג גופני. העונג הגופני הוא רק התוצאה של מספר דברים שאפרט בהמשך ולכן לא ניתן להשיג אותו כך סתם בפעולה ישירה.

כאשר העונג שלי הופך למטרה אז בעצם אני הוא המטרה, ואני נמצא במרכז. כאשר אני נכנס למיטה ומתמקד בעצמי מוביל הדבר לריחוק ולנפרדות. גם אם אני חושב על העונג של בת הזוג שלי אין כאן ממש יחד, אין חיבור, זה רק או אני או היא. וכשאין יחד במיטה, אלא רק תחושה של חפץ המשמש לסיפוק גשמי אז מי צריך בכלל יחסי מין?

עונג לא נשאר – כמה זמן אפשר לאכול רק את המאכל שאתה אוהב, טעים ככול שיהיה. כך גם יחסי המין. תחושת הגוף הופכת לקהה עד שלא מרגישים כלום. אם הכל צפוי וידוע מראש, ותחושת הגוף הולכת ופוחתת, ובסה"כ לא מרגישים כמו בהתחלה אז לא פלא שיחסי המין הולכים ודועכים.

כל התמקדות בעונג גופני בלבד לא תחזיק מעמד זמן רב. לא סרטי פורנו, לא תנוחות משונות, לא בגדים מפתים. לכל אלה יש סוף כי מטרת יחסי המין היא לא עונג אלא מימוש של החיבור הרגשי והרוחני שקיים בין בני הזוג. רק אם נגיע לחיבור נפשי רגשי נוכל לחוות עונג גופני מתמשך לאורך זמן ביחסי המין.  

איך יוצרים את החיבור הנפשי והרוחני במערכת היחסים הזוגית?

להעלות את מערכת היחסים לקדושה – אחד הדברים שמאפשר לנו להתפעל שוב ושוב מדברים הוא החיבור שלהם לערך רוחני גבוה, נעלה וחיצוני מאיתנו. אם כך הוא הדבר, נסה להעלות לקדושה את יחסי המין שלך. ראה בבת הזוג שלך את מהותה האמיתית, אישה. ראה בה יצירה של הבריאה, של הטבע. ראה בה אלה שממש דומה ל-'ונוס' או 'אפרודיטה'. היא לא מובן מאליו האישה שאיתך, לא סתם נפגשתם, לא סתם נמשכתם זה לזו, אתם שותפים למסע של התפתחות, היא שותפה למסע שלך ואתה למסע שלה, יש כאן ערבות הדדית, אתם חלק מדבר גדול עצום ונעלה, חלק מהבריאה, זכר ונקבה, גבר ואישה שאמורים לעבור תהליך עד להפיכתם לאדם אחד שלם.

שים את הזוגיות שלך במקום הראשון - לא את העונג שלך או שלה, אלא את הקשר הזוגי, את הבית המשותף, את שלום הבית. תעביר את הזוגיות שלך לראש סדר העדיפויות ומשם תגזור את הזמן שאתה נותן לשאר הפעולות והעיסוקים שלך בחיים. 

הפוך את יחסי המין שלך לטקס – טקס גורם לאדם להרגיש את עוצמתו וקדושתו של המעמד. במקום לקפוץ זה על זו כל פעם שיש טיפת חשק, עצור והפוך את האקט המיני לטקס. הכן את המקום, צור אווירה, עמעם אורות, הדלק נרות, שים מוסיקה, התרחץ, תתבשם. הכנס למודעות שלך את התובנה שאתה נכנס עכשיו לתחום מקודש, לא סתם סקס אלא 'מעשה של אהבה', ולא עם סתם אחת אלא עם אישה, אשתך, יציר הבריאה, צאצא של ונוס, שנשלחה מהיקום במיוחד בשבילך.

הגבל את זמינות יחסי המין ליום מסוים – מגבלות ואיסורים מעצימים את התשוקה, יוצרים געגוע, יוצרים פנטזיות, ומטעינים אותנו לקראת המפגש. כמו שקיים 'יום האהבה', 'ולנטיין', 'דייט', קבע לך גם אתה יום (או יותר) בשבוע שבו אתה הולך לקיים את טקס מעשה האהבה שלכם.

קבע תקופות שבהן אתה נמנע מקיום של יחסי מין – נגיד שבוע כן מקיימים יחסי מין ושבוע לא, כך לסירוגין. המיוחד הוא שבתקופה שבה קבעת שאסור לקיים יחסי מין אתה לא מנסה אפילו לפתות את בת הזוג שלך. כתוצאה מכך יכנסו תכנים רוחניים לחייך. תוכלו לפגוש את הצד הרוחני רגשי שלכם ושל בני הזוג שלכם, תוכלו להתעניין בעולמם הפנימי, בחלומות, בשאיפות שלהם, תנהלו שיחות על מהות הקשר הזוגי, על החיים, על משפחה. כך יתפתח לו הקשר הזוגי שלכם בשלבים, פעם גופני ופעם רוחני רגשי.

אינטימיות – התנאי העיקרי לאיכות של יחסי המין הוא אינטימיות רגשית. קבעו לכם כל יום שיחה בת 30 דקות. ובשיחת חיבור זו רק תתעניינו בבני הזוג. שאלו לשלומם, להרגשתם, תתעניינו, תקשיבו, שימו עצמכם במקומם ונסו להרגיש מה שהם מרגישים. אם דווקא באינטימיות מינית את מתעניינים אז שאל אותה איך היא רוצה את האהבה שהיא צריכה? איזה סוג של מגע היא מעדיפה? התעניינות והקשבה יוצרים הזדהות ואהבה. ואהבה, זה בעצם כל הסיפור לא?

הסיפוק מיחסי המין הוא תוצאה של החיבור בניכם, חיבור שנוצר משני דברים: חיבור רגשי נפשי זה לזו, וחיבור רוחני לערך ולמשמעות שמסמל המפגש בניכם. כשקיים חיבור שכזה אפשר להרגיש צמרמורת של סיפוק ועונג רק ממגע ידיים. אל תוותרו על האושר שלכם. אפשר לחזור ולהרגיש אושר סיפוק ומשמעות ביחסי המין כבר ממחר בבוקר וגם לאורך זמן. 

בנימין ארדיטי, 


מטפל זוגי ופרטני


נייד: 050-7125003


 https://www.facebook.com/benjamin.arditi.3


קליניקה: אשקלון, ת"א   נייד: 050-7125003




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב