דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה בטוח הרכב? 

מאת    [ 20/04/2008 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2004 פעמים ]

לא משנה מהו כלי הרכב המעביר אותנו מנקודה א' לנקודה ב', אם זו סובארו 88 חומה עם מגנזיום או מרצדס cl 55 amg, כמה בטוח רכבנו? מהם המנגנונים האמורים להגן בחירוף נפש על גופנו השברירי? מהן המערכות האחראיות על סביבת נהיגה בטוחה יותר? מאמר זה הינו מאמר ראשון בסדרה של מאמרים אשר יפרטו, כמה בטוח הרכב?

נתחיל בסקירת הדבר השכיח ביותר שמדובר בבטיחות הרכב, כרית האוויר.

כרית אוויר היא אמצעי בטיחותי חשוב בכלי רכב, שתפקידו להקטין למינימום את הנזק הנגרם לנהג ולנוסעים כתוצאה מתאונה.

היסטוריה

עוד בשנת 1968 החל הפיתוח של כרית האוויר, מהווה כיום סטנדרט עולמי אצל יצרני הרכב. מאז ועד היום חלו שיפורים מהותיים ביכולותיהן של כריות האויר, מיקומן ואופן הפעלתן. הכוללים בין השאר, כריות אוויר לא רק לנהג אלא גם לנוסע לצידו, כריות צד המגדילות את היקף ההגנה על הנוסעים, כמו כן כריות לנוסעים מאחור . פיתוח נוסף בעניין הוצג בשנת 1998 והיא כרית החלון, הנפתחת לאורך החלון ומגנה על הנהג והיושב לצידו מפני רסיסים וחלקי מתכת.

במהלך השנים מנגנון כרית האוויר שופר לרמה כזו שהיא תיפתח בהתאם למהירות ההתנגשות, במקרה ונקלע לתאונה במהירות גבוהה, תגיב הכרית בהתאם ותיפתח מהר למנוע התנגשות בלוח המכוונים ובשמשה הקדמית, הדבר נכון גם לגבי תאונה במהירות נמוכה.

ייעודה של כרית האוויר

כריות אוויר מתוכננות כך שהם יספגו את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה או במקרה של עצירה פתאומית, הגורמת לראשו של הנהג לנוע קדימה במהירות גבוהה, תנועה שיכולה לגרום לנזק בעמוד השדרה או לפגיעה בגוו. במקרים אלו הנהג נמצא בדרגת סיכון גבוהה מזו של הנוסע, מאחר ומוט ההיגוי נמצא ממש לפניו. לכן, מיקום כרית האוויר הוא במרכז ההגה או מעל לתא הכפפות בצד של הנוסע. כדי להבטיח הגנה מרבית, חיוני שהכרית תתנפח תוך אלפיות השנייה. בפועל, הזמן משתנה כתלות באופי ההתנגשות. הכרית הנפוחה קשה כאבן ולכן ברגע המגע בין הכרית לנהג או הנוסע, היא מתחילה להוריד מנפחה ולהקטין את הלחץ בתוכה, אחרת, הכרית עלולה לפגוע בנהג במקום להגן עליו.


מהי הכרית ומהו אופן פעולתה

כרית האוויר היא למעשה שקית ניילון קשיחה, שמחוברת למנגנון ניפוח הכולל מיכל גז דחוס. המנגנון מבוסס על פיצוץ מבוקר אשר גורם לגז למלא את הכרית בתוך חלקיק שנייה.
מנגנון הניפוח עשוי להיות מופעל על ידי מערכת מכאנית המציתה את החומר המנפח את הכרית בתנאי תאונה, או על ידי חיישן תאונה אלקטרוני, אשר מזהה מצבי תאונה עפ"י מאפיינים מוגדרים. בדרך כלל כלול במערכת חיישן שהינו מד תאוצה, שפועל כאשר מופעלת עליו רמה גבוהה של תאוטה (תאוצה שלילית(.

נגזר מאתר www.uturn.org.il

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב