דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עדכון מצב הסכם הגרעין בין ארצות הברית לבין צפון קוריאה 

מאת    [ 06/08/2018 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2078 פעמים ]

 

התבטאויות אמריקניות בשבועות האחרונים בנוגע לתוצאות פסגת מנהיגי ארצות הברית וצפון קוריאה, שהתקיימה בסינגפור בחודש יוני, מציבות עוד סימני שאלה בדבר סיכויי פירוז הגרעין הצפון קוריאני.

מקור רשמי במשרד ההגנה האמריקני קבע כי מאז הפסגה ממשיכה צפון קוריאה לפתח טילים, בהם גם טילים בליסטיים בין-יבשתיים, במתקן בקרבת הבירה פיונגיאנג, ואילו שר החוץ פומפאו אמר בהופעה בפני חברי הסנאט האמריקני, כי צפון קוריאה ממשיכה לייצר חומר בקיע, המשמש לייצור פצצות גרעין. עוד קודם לכן, במהלך חודש יוני ותחילת חודש יוני, התפרסמו צילומי לוויין שהראו כי צפון קוריאה ממשיכה בפיתוח כור גרעיני, וכי היא מרחיבה מתקן לייצור טילים. התבטאויות וצילומים אלה זכו לחיזוק מצד גורמי ממשל ומומחים מבחוץ, המבהירים כי מנהיג צפון קוריאה לא התחייב מפורשות בפסגה להפסיק את ייצור מערכות הטילים והחומר הבקיע, וממילא אין במידע החדש כדי להעיד על הפרת הבטחותיו בנדון.

במקביל, העבירה צפון קוריאה לידי ארצות הברית 55 תיבות ובהן חלקי גופות של חיילים שנהרגו במלחמת קוריאה, ובכך קיימה הבטחה שנתנה לוושינגטון במהלך הפסגה. שר ההגנה מאטיס קבע כי מהלך זה הוא צעד חיובי, אך סייג את דבריו באומרו שאין ביטחון כי מדובר בשרידי גופות חיילים אמריקניים, וכי אפשר שהם שייכים לחיילי מדינות אחרות. כזכור, במלחמת קוריאה שהתנהלה תחת מטריית האו"ם לחמו לצד חיילים אמריקניים חיילים ממדינות אחרות.

למידע זה מצטרפים דיווחים על כוונת ארצות הברית לדון בנושא השבוע, במסגרת כינוס פורום אזורי בסינגפור של איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה. בדיווח בודד שאמינותו איננה ברורה אף דווח כי אפשר שנשיא ארצות הברית טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים עשויים להיפגש שוב לשיחות בניו יורק.   

המידע האחרון בנושא מחזק את הספק באשר לסיכויי הצלחת פסגת סינגפור. כזכור, בתום הפסגה לא פורסם תוכנו של ההסכם לפירוק הגרעין הצפון קוריאני, לא פורסם לוח זמנים לפירוק נשק זה ולא נודע על כינון מנגנוני פיקוח ובקרה אפקטיביים שיוודאו את ביצועו. ההסכם עליו חתמו שתי המדינות גם לא כלל הסכמה קוריאנית לפירוק הטק"ק שלה. כאמור, גם המחווה של העברת שרידי גופות בעייתית ואין בה משום תמורה צפון קוריאנית ברורה לארצות הברית. כך, בתום כמעט חודשיים מאז הפסגה לא נראה כי נעשו צעדים משמעותיים מצד צפון קוריאה להקטנת ארסנל החומר הבקיע והטק"ק האסטרטגי שלה, ומנגד היא נוקטת בצעדים המשתלבים במאמציה ארוכי השנים לרכוש נשק זה.

 

תמיר דובי עורך וכותב ביוגרפיות וסיפורי חיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב