דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוח בדיקה סריקה תרמוגרפית 

מאת    [ 04/08/2018 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2337 פעמים ]

במאמר זה אפנה את תשומת לבכם , למצב הבא : בבדיקה תרמוגרפית בלוח חשמל , נמדדו טמפרטורות פחות מ- 70 מעלות צלזיוס.  מאחר והתקן מאפשר התחממות מוליכים עד 70 מעלות צלזיוס , התוצאה מספקת עבור הרשויות,  ולוח החשמל נמצא תקין .אך בפועל , בזמן הסריקה התרמוגרפית  גיליתי תקלה של התחממות מקומית שלא הייתה מתגלה ללא בדיקה זו. 

 במסגרת עבודתי נקראתי לבצע סריקה תרמוגרפית , במחסן ציוד קטן ועוד חדר המשמש משרד קטן , גודל חיבור 125 אמפר . לפני הבדיקה הופעל המתקן בעומס מלא כשעה (מזגנים ותאורה) , על מנת לקבל תוצאות מקסימליות בזמן" עומס מלא" של מתקן החשמל .ואז פתחתי את הפנלים בלוח החשמל , כפי הנדרש בבדיקות תרמוגרפיות   ( המצלמה הטרמוגרפית , אינה מסוגלת  למדוד את הקרינה האנפרא אדומה הנפלטת מהאביזרים בלוח החשמל , דרך פנלים או אפילו דרך פרספקט שקוף) ואז בצעתי את הסריקה התרמוגרפית .

הטמפרטורה האופפת הייתה 28 מעלות צלזיוס , כאשר  טמפרטורה רגילה בלוח עמדה על 27 -29 מעלות צלזיוס . בסריקה התרמוגרפית , נתגלתה טמפרטורה גבוהה  בפאזה R , ביציאה מממסר הפחת . לפי התקן זה לא נחשב כתקלה מאחר ומותר להעמיס מוליכים עד טמפ' 70 מעלות צלזיוס , והמוליכים החדשים "עומדים " גם בטמפרטורות של 90 מעלות .

ניתוח הצילום במחשב , הראה את התוצאה של 58 מעלות צלזיוס ,רק על הבורג של הממסר וביציאה ממנו . כמו שניתן לראות בכניסה לממסר הפחת הטמפרטורות תקינות וזהות .מאחר וכך , נשללה האפשרות שמדובר בחלוקת עומסים לא תקינה או בעומס יתר .סיבוב פשוט של מברג , ונפתרה בעיה שיכלה להסתיים בשריפה .חשוב לזכור כי סריקה תרמוגרפית , מהווה חלק בלתי נפרד מאחזקת מנע של מתקנים חשמליים והופכת עם  הזמן , דרישה של כיבוי אש וחברות הביטוח עבור חידוש רשיון עסק .

יתרונות הבדיקות הללו , לא יסולו בפז, משליטה על זמני השבתת מערכות חשמל לצורך תחזוקה ועד מניעת נזקים חמורים וכבדים .הסריקה התרמוגרפית מסוגלת להצביע לנו על בעיות חום לפני שניתן להבחין בהן בעין בלתי מזויינת ולפני שהתקלה גורמת להשבתת מתקן החשמל ולנזקים .

במתקן הזה אנחנו מבחינים בתופעה  של עומס חשמלי נמוך יחסית , כזה שלא יכול או אמור להשפיע על חום האביזרים בלוח החשמל , אך בגלל חוסר תחזוקה / בורג שלא חוזק ( לא ניתן לקבוע ממה זה נוצר מאחר ואין רצף בדיקות קודם , במידה והיו בדיקות קודמות היה ניתן להבין האם הבורג השתחרר בעקבות ויברציות , או שהבורג מתחילה לא חוזק כראוי), הטמפרטורה במקום הליקוי ,עלתה לערכים גבוהים שבהמשך היו גורמים לנזקים . 

 

 

 

הנדסאי חשמל , בודק מתקנים חשמליים , בודק קרינה סלולרית וחשמלית , מבצע סריקות תרמוגרפיה ומבצע בדיקות ואישורים ל "גלאים עצמאיים ". 


האתר שלי 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב