דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היונים גם מטרידות 

מאת    [ 30/06/2018 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 1606 פעמים ]

אותן היונים המשוטטות בכיכר העיר ואנשים נהנים להאכילן נראות די תמימות ובלתי מזיקות. ברמת העיקרון יונה היא אכן בעל חיים בלתי מזיק. היא אינה נחשבת למסוכנת ויש המגדלים אותה גם בתור חיית מחמד. אך ליונים ישנו גם צד פחות זוהר אשר גורם לאנשים לחפש פתרונות להרחקת יונים. כלומר לא הדברת היונים, אלא פשוט הרחקתם מהאזורים בהם הן מהוות מטרד. מדוע יונים מהוות מטרד ומהן השיטות להרחקתן. על זאת ועוד במאמר הבא.

מטרד היונים

ליונים ישנה נטייה לחיות במושבות ולהתקהל במקומות מסוימים. אך במהרה המקומות בהן מקננות היונים או מתקהלות בהן מתחילים לסבול ממפגעי לכלוך וריח. לשלשות היונים המצטברות יוצרות לכלוך וריח ובנוסף ישנן גם נוצות והדבר הופך למפגע תברואתי שאף אחד לא רוצה אצלו במרפסת או על אדן החלון. היונים אוהבות להתקהל על גגות ומבנים שונים מעשי ידי האדם ולאורך זמן מלכלכות אותם בצורה משמעותית. לשלשות היונים גם מגיעות לבגדים התלויים לייבוש, סותמות מרזבים וגורמות לנזקים שונים.

היבט נוסף של הלכלוך והזוהמה הוא שהן מצע נפלא עבור חיידקים שונים הגורמים למחלות בקרב בני האדם וזוהי סיבה נוספת מדוע לא תרצו יונים על אדן החלון. בין התופעות אשר קשורות ליונים ניתן להזכיר תופעות אלרגיות וגירויי עור ועד קשיים בנשימה. חיידקים מסוימים אשר ניתן למצוא בסביבת המחיה של היונים עלולים לגרום לדלקות קשות במיוחד כולל דלקת פנים הלב ודלקת קרום המוח. כמו כן עלולים לגרום להפלות. אוכלוסיות מסוימות כמו ילדים, קשישים ונשים בהיריון נמצאים בסיכון מוגבר. בהתחשב במגוון הבעיות שמעוררות היונים מובן מדוע ישנה התעניינות גדולה בהרחקת יונים.

כיצד מרחיקים יונים?

לפני שנדבר על שיטות להרחקת יונים, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לשמור על הניקיון והכוונה היא לשמירה על סביבה נקייה מאוכל אשר יכול לשמור את היונים. אם ישנם בסביבה אנשים אשר נוהגים להאכיל את היונים זוהי אחת הסיבות מדוע הן מגיעות.

השיטות המקובלות להרחקת יונים מתבססות על שימוש ברשתות ודוקרנים. רשתות נועדו לסגור מקומות אליהן היונים נוהגות להיכנס וכך בעצם מונעים מהם גישה. אך לא כל מקום ניתן לסגור באמצעות רשתות ולכן ניתן גם להשתמש בדוקרנים. מטרת הדוקרנים היא לא לפגוע ביונה אלא לא לאפשר ליונים לשבת ולהתקהל במקומות לא רצויים. וכאשר משתמשים בשיטות אלו היונים אינן מוצאות מקום מתאים ופשוט הולכות למקום אחר. כך ניתן להימנע מפגיעה ביונים אך בו זמנית להרחיקן ממקומות לא רצויים.

ישנן גם שיטות אחרות להרחקת יונים, אך עד היום נראה שהשיטות היחידות שמספקות מענה מושלם לבעיית היונים הוא השימוש ברשתות או שימוש בדוקרנים להרחקת יונים. אלו הן שיטות אשר הוכחו כיעילות וזה נראה מיותר לנסות שיטות אחרות שיעילותן מוטלת בספק בעוד ישנה שיטה שעובדת ואינה פוגעת ביונים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב