דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב תאורה לכל כיס 

מאת    [ 18/06/2018 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2292 פעמים ]

תכנון נכון הוא המפתח

אם רוצים להימנע מהוצאה כספית גבוהה אזי כדאי  להתחיל עם תכנון מוקדם כאשר מעוניינים לשפר את התאורה הביתית. לפני שמחליפים גוף תאורה ישן כדאי להחליט כבר בהתחלה מהו המטרות והקונספט שאותו רוצים להשיג. למרות ההיגיון שבדבר, מפתיע לגלות בכל פעם מחדש עד כמה נפוצה הגישה של ?עושים ואח"כ חושבים?, שזו כמובן גישה לא מומלצת במיוחד כשמעוניינים ליצור הרמוניה.

יפה יכול להיות גם חסכוני

גוף תאורה שנראה פשוט מעולה כאשר מסתכלים עליו בחנות, עלול לא להתאים לאחר שתתקינו אותו בביתכם. זה יכול לקרות בשל מספר סיבות, כגון: גודל החדר, צבעי החדר, כמות האור הטבעי בחדר וכו'. החשיבות עולה עוד יותר כאשר שוקלים לבצע מהפך כולל של עיצוב התאורה בבית כשמשפצים או עוברים דירה. כדאי גם להזכיר כי נורות חסכוניות וידידותיות לסביבה כגון תאורת לד דוחקות את רגלי הנורות הבזבזניות הוותיקות. אך הבחירה בחיסכון לא חייבת לבוא על חשבון העיצוב וההרמוניה. ניתן למצוא מנורות חסכוניות וגם מרהיבות, כך שהעיצוב החדש ירגיש נעים גם בעין וגם בכיס.

עיצוב תאורה ? מה הסגנון שלכם?

כלל חשוב בעיצוב, שתקף גם בהקשר של עיצוב תאורה טוען כי: "עיצוב זה עניין של טעם", ושאין סידור תאורה שיהיה יפה בעיניי כולם. אבל אם נקבל מספר דעות ממספר רב של אנשים נוכל לקבל מושג כיצד אחרים רואים הסגנון שלנו וזה יכול לעזור לנו להגדיר את הסגנון הייחודי שלנו. בנוסף, לא לכל חדר יתאים סגנון תאורה מסוים.

למשל: גוף תאורה יחיד מרכזי בסלון, או ספוטים שלא כולם אוהבים, למרות שזהו אביזר תאורה מודרני ואיכותי.

אז לפני שאתם רצים לחנות התאורה או מזמינים באינטרנט, הגדירו לעצמכם באופן ברור מה אתם רוצים להשיג? מהו הטעם העיצובי שלכם בנושא תאורה? האם לאורך זמן תרגישו בנוח עם תאורה בהירה? אולי תאורה חמה ואולי בכלל סגנון טבעי מתאים לכם יותר? בחנו אפשרויות באולמות התצוגה או קבלו השראה  מאתרי אינטרנט כגון Pinterest וhouzze , שאלו חברים ובני משפחה או קראו בפורומים וברשתות החברתיות. רק אחרי שגיבשתם דעה ראשונית ויש לכם מספיק מקורות השראה ניתן להמשיך לשלב הבא.

אור בחדרים ? גם יפה וגם פונקציונאלי

עיצוב תאורה זו אומנות, אך חשוב לזכור שהתאורה גם צריכה להתאים את עצמה לפעילות השכיחה בחדר על מנת שתהיה לא רק יפה אלא גם פונקציונלית. גופי תאורה יפים, תלויים או משוקעים, שנדלירים בעיצוב מודרני או ספוטים חדישים לא יעזרו הרבה אם תמצאו שעוצמת האור לא מתאימה לצרכים שלכם. עוצמת האור צריכה להתאים לגודל של החדר, לכמות האור הטבעי שנכנס לחדר מהחלונות, לשעות השהייה של האנשים בחדר, לצבעים השולטים וגם לתכליתו של החלל המדובר. למשל: בחדרי עבודה נחוצה תאורה חזקה, לעומת זאת, בחדרי שינה מומלץ לוותר על תאורה בוהקת מדי ועדיף תאורה מרגיעה. לכן, כדאי לוותר גם על גוף תאורה צעקני ולבחור כיוון של על קו קלאסי ו/או מעודן.

גם יפה וגם כדאי כלכלית

שוק הנדל"ן בישראל הפך כבר מזמן לתחביב של הרבה ישראלים, מסתבר שהשנדלירים (במיוחד הגדולים והמרשימים) עוזרים לקבלנים להציג לובי מפואר בבניינים וגם משקיעים משתמשים בשנדלירים מיוחדים על מנת לשוות לדירה /נכס הנדל"ן מראה יוקרתי שיכול לסייע בהצדקת המחיר והמכירה. זווית נוספת היא הפריחה האדירה של דירות Air B&B שצריכות גם ל"הצטלם" יפה לאלבום התמונות של האתר ולכן משקיעים רבים בוחרים באלמנטים עיצוביים בולטים שמשדרים יוקרה כגון שנדלירים לכניסה או לחדרי המגורים והשינה. (

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב