מוזיאונים כללי המשחק משתנים, בעולם המוזיאונים הבינו היטב, שבלי חיבור דיגיטלי, הם לא ישרדו.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מוזיאונים כללי המשחק משתנים, בעולם המוזיאונים הבינו היטב, שבלי חיבור דיגיטלי, הם לא ישרדו. 

מאת    [ 25/04/2018 ]
מילים במאמר: 654   [ נצפה 1164 פעמים ]

 
 

 פרוייקטים ושימושים דיגיטליים במוזיאונים כיום                                              

"כי בלי עתיד אין עבר"

בעולם המוזיאונים הבינו היטב, שבלי חיבור דיגיטלי, הם לא ישרדו.

חלק מהתערוכות היום בנויות כך שיהיו אטרקטיביות לקהל לצלם בהן ולשתף מידית חברים באינסטגרם, קיימים כיום מוזיאונים שאפשר להתכתב איתם בווטסאפ ולקבל מהמוזיאון צילומי יצירות לפי מצב הרוח של המבקש, קיימים מיצגים בתלת ממד המשודרים בצורה חיה למיליוני גולשים בפייסבוק לייב.  

העתיד הדיגיטלי ממשיך להתפתח במהירות. במוזיאונים לאמנות אמריקאית בארה"ב. החידושים האחרונים שנעשו לאחרונה נאספו בדו"ח "41 פרויקטים טכנולוגיים ושיטות דיגיטליות  במוזיאונים לאמנות אמריקאית", מטעם איגוד מנהלים באיגוד למוזיאונים לאמנות אמריקאית.   הדו"ח מתאר 41 פרויקטים של מוזיאונים שונים המשתמשים בטכנולוגיה דיגיטלית לקרב ולשלב את המבקרים למוזיאון, להפוך אוספים נגישים יותר לקהל, את העבודות מובנות יותר או לשפר את פעולות המוזיאון כמו כרטוס הכרטיסים וניהול האוספים.   הפרויקטים מכסים טווח רחב. מרכז פיסול "נאשר" בדאלאס הוא קומפלקס דיגיטלי של פסל צרפתי בארה"ב, שזמין כפורטל אינטרנטי. בשיתוף עם 280 מוזיאונים, המרכז רשם רשומות של 7,000 עבודות שנעשו בין השנים 1500 ל -1960, אותן ניתן למצוא באוספים ציבוריים, מוזיאונים, בתים היסטוריים וחללים ציבוריים. המרכז מעריך כי יוסיף עוד 8,000 עד 13,000 עבודות לפני השלמת הפרויקט בשנת 2019.   מוזיאון האמנות וורצ'סטר במסצ'וסטס החליף את תוויות הקיר המסורתיות בגלריות הבארוק המשופצות, באייפד, המציג לא רק מידע אוצרות מסורתי, אלא גם תוויות חלופיות שנכתבו על ידי סטודנטים, אנשי דת ומחנכים באזור, עם הזמנה למבקרים לכתוב בעצמם תוויות.   מוזיאון "פיבודי אסקס" בסאלם, מסצ'וסטס, בתערוכת "טרנר והים" שהוצגה בשנת 2014, עיצב אפליקציית אינטרנט אינטראקטיבית הנקראת "מד מצב הרוח שלך", היישום שואל את המבקרים שאלות כדי לאמוד את מצב הרוח שלהם. ולאחר מכן שולח אותם לציור מסוים של טרנר כדי להסתכל עליו.    

11 שימושים של טכנולוגיות דיגיטליות במוזיאונים ברחבי העולם

1. דיגיטציה. מוזיאונים רבים עוסקים בדיגיטציה של האוספים והנכסים האמנותיים שלהם, חלקם אף מציעים לקהל אפשרות להורדת הדימויים לשימוש חופשי. למשל, המטרופוליטן המציע לציבור ללא תשלום הורדה של כ-200 ספרי אמנות, ומיליון שבע מאות אלף תמונות אמנות ממוזיאונים וספריות.

2. פייסבוק לייב. בתערוכה משותפת של מוזיאון הנשיונל גלרי עם חמישה מוזיאונים נוספים ברחבי העולם, הוצגה תערוכה וירטואלית שצולמה בטכנולוגיית 360 מעלות, ושודרה בפייסבוק לייב.

3. מציאות רבודה. ברצועת עזה נפתח מוזיאון וירטואלי שמאפשר למבקריו צפייה ביצירות מופת מרחבי העולם, באמצעות טכנולוגיה של מציאות רבודה וטכנולוגיית צילום 360 מעלות דרך משקפיים ייעודיים.

4. הולוגרמות. מוזיאון סקוקי באילינוי, הציג תערוכת הולוגרמות ייחודית שמספרת את סיפורם של 13 ניצולי שואה באמצעות הולוגרמות, שאף מזמינות את הקהל לשאול שאלות, וכך מאפשרות תחושה של שיחה חיה.

5. שיתוף קהל. מוזיאון בית התפוצות מציע לקהל לקחת חלק בהגדלת אוסף היודאיקה דרך צילום של חפצים אישיים ומשפחתיים מהבוידם והצגתם בפלטפורמה מקוונת ייעודית שמבוססת על טכנולוגיית צילום 360 מעלות.

6. אינסטגרם. מוזיאון הבית חרושת לצבע (הקולור פקטורי) ממתג את עצמו כמוזיאון מוכן לצילומי אינסטגרם עם מייצבים פוטוגניים במיוחד תוך חשיבה על התאורה הנכונה לצילום המושלם באינסטגרם כדי לעודד שיתוף של המבקרים.

7. אפליקציות מידע. חברות הפועלות בישראל ובעולם מציעות שירותי "שאזאם" ליצירות אמנות על מנת לאפשר למבקר לצלם את הדימוי שבו הוא מתבונן ולקבל עליו מידע ישירות לנייד.

8. ניתוח דאטה. שימוש בטכנולוגיה המבוססת על זיהוי פנים ומעקב אחר תנועות עיניים מאפשר למוזיאונים לעקוב אחר ההעדפות של המבקרים שלהם. פרויקט ניסיוני כזה נעשה לאחרונה במוזיאוני חיפה.

9. ווטסאפ ומסרונים. מוזיאון SFMOMA בסאן פרנסיסקו, מציע לשלוח אליו מסרון עם בקשה כמו "שלח לי שמש" ולקבל לנייד דימוי מתוך אוסף המוזיאון שמתאים לתיאור תוך פירוט פרטי היצירה. הפרויקט משלב טכנולוגיה של "ארט בוט", (ארט בוט היא אפליקציית תוכנה שמיועדת ליצור אינטראקציה עם בני אדם בנושאי אמנות).

10. גיימינג. במוזיאון ארצות המקרא ובמוזיאון מגדל דוד, הקהל מגלה את האוספים המוצגים דרך משחק אינטראקטיבי בנייד שמופעל בהורדת אפליקציה ייעודית שפותחה בישראל.

11. קשר לקהילה. מוזיאון "פלצ'ו מדמה", שבעיר טורינו, רכש אוסף פורצלן בעזרת מימון המונים, ובעזרת קשר ותרומות של 1,500 איש. המוסד הצליח לגייס 100 אלף יורו ע"י שימוש חכם במדיה חברתית.

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  --------------------------------------herzli99@gmail.com--------- 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב