דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


14 כללים למציאת ובחירת עורך דין טוב לגירושין ודיני משפחה 

מאת    [ 11/04/2018 ]

מילים במאמר: 2217   [ נצפה 2049 פעמים ]

  

  • בתחתית של מאמר זה ישנה רשימת כללים שרצוי לקחת בחשבון כאשר מחפשים עורך דין שמטפל בענייני גירושין שיהיה טוב עבורך ויתאים לצרכים שלך.

  • אם אתם לחוצים בזמן אפשר לדלג ישר לשם, אולם מומלץ בחום לקרוא גם את החלק שבו אנו מזהירים מטעויות שרצוי להימנע מהן.



גירושין היא תופעה מוכרת שהפכה אפילו למקובלת חברתית בצורה מפתיעה שהיא חוצת מגזרים וגילאים.

 

למרות שגירושין אינם תופעה "מכתימה" חברתית כבעבר, ואנשים מקבלים את ההחלטה להתגרש היום ממגוון סיבות שלא היו עולות על הדעת בעבר, עדיין מדובר במשבר קשה ומורכב - הן לצד שיוזם את הגירושין, הן לצד שנגרר לתוך ההליך מחוסר ברירה.

 

אחד הקשיים המרכזיים שנוגעים לנושא הגירושין הוא נושא הוודאות ותקינות המידע שרלוונטי עבורנו.

 

אנחנו "מוצפים" בעודף מידע, מידע מבולבל, מידע שלא תמיד עדכני ואף מידע סותר ורובנו צריכים מדריך או מדריכה שהם מעודכנים, "משופשפים", בעלי ניסיון, שמכירים את המערכת, מכירים את החוקים והכללים ויודעים כיצד לנהל ולנווט את כל ההליכים, הפרוצדורות והמשאים ומתנים שקשורים בהליך המורכב והקשה הזה.

 

בקיצור, אנו זקוקים לעורך דין מומחה לגירושין שידריך אותנו ילווה אותנו ואפילו יתמוך בנו רגשית ומנטלית לאורך ההליך.  

 

בתקופות משבר קשה מאד מהסוג של גירושין, קשה מאד להתמקד, להתרכז ולשקול דברים באופן נכון, ישנה חוויה של דחיפות מצד אחד, של התנגדות מצד שני, של סערת רגשות מצד שלישי, ולפעמים גם רצון להתעלם מהמציאות ופשוט לדחות כל טיפול שקשור בנושא מצד רביעי.

 

ובנוסף לכל אלו כאשר מתחילים לבדוק ולחקור מגלים הצפה של מידע, של עצות, של אפשרויות ושל הצורך לסקור, להתלבט ולהשקיע זמן ואנרגיה בניסוי וטעיה, במפגשים וראיונות.

 

טעויות שכדאי להימנע מהן

 

קודם כל ולפני הכל מאד מאד עוזר לנסות ולקבל את המציאות בתור התחלה ולא לנסות למצוא "פתרונות" ילדותיים.

 

  • פתרון ילדותי זה לדבר עם אנשים שאין להם מומחיות בנושא ולשמוע מהם עצות ואז לרוץ וליישם את אותן עצות במקום להשתמש בשיקולים וברעיונות שקיבלתם בתור נושאים לדיון עם איש מקצוע שיכול לתת לכם את חוות דעתו על אותה "עצה".

  • פתרון ילדותי זה לחשוב שאת/ה יכולים לטפל בנושא לבדכם ובאופן עצמאי ולהגיע לתוצאה שהיא באמת טובה. אנשים רבים הכניסו את עצמם למצבים שלקח להם הרבה זמן כאב וכסף לצאת מהם אחרי שהם ניסו את הפתרון הזה.

  • פתרון ילדותי זה לחפש באופן אוטומאטי ארגונים או עמותות או סיוע משפטי שהוא "חינם" - כי יכול להיות שבסיטואציה הספציפית שלכם, כשאתם שוקלים את השווי הכלכלי של מה שמונח על המאזניים: דירת המגורים המשותפת, תשלום דמי מזונות לפרקי חיים לא קצרים, הזכות לקבל או שלא לקבל כתובה, הסדרי הראייה - עדיף להשקיע כסף ולפעמים גם הרבה כסף בקבלת שירות אישי מעורך דין שלא מטפל במקביל ב 150 תיקים ולפעמים יכול פשוט לשכוח לעדכן אותכם שיש דיונים, לשכוח מה בדיוק הסיטואציה שלכם, פשוט לא להעביר החלטות או לטפל בהחלטות... - הכל מסיפורים של לקוחות שעברו מעורך דין "בחינם" לעורך דין בתשלום (ואגב יש גם עורכי דין לדיני משפחה שמקבלים תשלום וגם גבוה שמתנהגים ככה אז? ראו הזהרתם).

  • פתרון ילדותי זה לחשוב שאתם יכולים להתקשר ל5 או 10 או 20 עורכי דין, ו"לשאוב מידע" - לתאר להם את הסיטואציה בטלפון ולקבל מהם הערכה כללית ותשובות ובכך לחסוך לעצמכם ממש לקחת עורך דין שיעלה לכם כסף - לא רק שניצלתם באופן לא הגון אנשים שעובדים בסך הכל קשה (זה היה הגון אם באמת הייתם שוקלים לקחת את השירותים שלהם ולא מתקשרים מראש כשעמוק בפנים אתם יודעים שלא תיקחו אותם) ולחשוב שבאמת תקבלו מזה תועלת וערך - זו לא רק קארמה אלא אף אחד לא באמת ילמד את המקרה שלכם מספיק לעומק כדי להיות מסוגל לתת לכם את המקסימום או שיבטיחו לכם דברים שלא מציאותיים רק כדי לזכות בכם כלקוחות.

  • פתרון ילדותי זה ללכת לפגישות היכרות רק עם עורכי דין שמבטיחים פגישה ראשונה "בחינם" - כי אין מתנות חינם, לא תקבלו את כל המידע או יותר גרוע, תקבלו הבטחות לא מציאותיות שכל מטרתם וכל המטרה של הפגישה הזו זה למכור לכם את שירותי עורך הדין ולגייס אותכם כלקוחות. את המחיר על החינם תשלמו אח"כ, עדיף לכם להשקיע כמה אלפי שקלים בכמה פגישות בתשלום עם עורכי דין ולקבל תשובות מוסמכות ועם אחריות שתוכלו לפעול לפיהן גם בעצמכם בחלק מהמקרים - זו כבר השקעה חכמה שבאמת יכולה לחסוך לכם כסף בחלק מהמקרים.

  • פתרון ילדותי זה לחשוב שאתם יכולים לטפל בעצמכם בהכל אחרי שקיבלתם יעוץ מקצועי עם אחריות (בתשלום עם חשבונית) - זה יכול להתאים לחלק מהדברים, ולא לרובם.

  • פתרון עוד יותר ילדותי מכל אלו זה לשכור את שירותיו של עורך דין מכיוון שהוא שכן, חבר, או מכר של חבר או (הכי גרוע) - בן משפחה - ובמיוחד אם משפחה וגירושין הם לא תחום ההתמחות שלו. אם אתם הולכים על שכן, חבר או מכר זה באמת בתנאי שאתם יודעים שהוא מקצועי ברמה המספקת בתחום הזה!

 

להשלים עם הקושי

 

פתרון בוגר - זה לקבל את העובדה שמציאת עורך דין גירושין מומלץ וטוב זה תהליך שצריך להשקיע בו אנרגיה, זמן, כסף (גם אם זה כסף על נסיעות), ושכל זה קורה בתקופה של לחץ ומתח וסערות נפש רגשיים ושיהיה קשה להתמודד.

 

לקבל את העובדה הזו כבר שם אותכם במקום מסויים של שליטה כי אתם לוקחים בחשבון את מה שנדרש ואתם תעשו דברים שיאפשרו לכם להתמודד עם הקושי הזה.

 

דבר מאד חשוב שאתם יכולים לעשות לטובת עצמכם זה למשל לקרוא ספרים כמו "בוחרים להרגיש טוב" של דיוויד ברנס, על כל התרגילים שהוא מכיל, עם עיוותי המחשבה ולבצע אותם או ספר כמו "אל דאגה" של דייל קרנגי. אלו לא גלולות קסם אבל אתם זקוקים להשראה והרגעה בתקופות האלו כדי להתמודד עם ההצפות הרגשיות, החרדה וגם הדיכאון שמתלווה להליך.

 

בנוסף, רצוי שתשמרו על הכללים הבאים: כללים למציאת ובחירת עורך דין גירושין טוב ומתאים לך?

 

  • עורכת או עורך דין מומחים לגירושין: הכלל הראשון, הבולט, ששווה להתעכב ולחזור עליו שוב ושוב הוא לקחת מומחה!!! כלומר עורך דין שעוסק בתחום הגירושין והמשפחה במשך תקופה ארוכה, מי שיש לו הצלחות בולטות, שמכיר את המערכת, את השופטים, את ה"ברנז'ה" ועוד.

  • לקחת את הזמן להכיר את עורך הדין: סעו לפגישות, שבו אחד על אחד מול עורך או עורכת הדין, תרגישו את הדינמיקה - האם אתם מרגישים בנוח? האם אתם מרגישים שאתם סומכים על האדם ממול? האם אתם חווים הקשבה, כבוד, סבלנות ואיכפתיות?

  • לא כל ה"נוצץ" זהב: יתכן שבזמן החיפוש שלכם - במיוחד באינטרנט, תיתקלו באתרים של עורכי דין שנראים "מפוצצים", עמוסים במידע, בסרטונים בהופעות בתכניות אירוח בבוקר/ערב וצהריים בטלויזיה או ברדיו - זה לא מעיד דבר על איכותם של עורכי הדין המופיעים ובטח לא על השירות שתקבלו באופן אישי. יש עורכי ועורכות דין שהם מומחים בשיווק אבל בסופו של יום תקבלו שירות מעורכי או עורכות דין אחרים במשרד - ולפעמים יש לאלו בכלל אג'נדות וגישות לחיים שאין לכם ולהם או להן שום דבר - למשל יש משרדים שבמוצהר מחזיקים בעיקר עורכות דין "פמיניסטיות לוחמניות" או עורכי דין "שוביניסטים לוחמניים" - מניסיון זה לא מתאים לרוב המוחלט של המצבים וזה ממש לגייס את סערת הרגשות שלכם לרעה ולכיוונים של פיצוצים שהיה אפשר למנוע.

  • אתם צריכים להיות במרכז: הצרכים שלכם, הרצונות שלכם, הערכים שלכם, היכולות שלכם - שימו לב שהגישה של עורך או עורכת הדין היא לגמור את התהליך כמה שיותר מהר וכמה שיותר בהסכמה עם הצד השני - זה הדבר הכי טוב והכי יעיל שאתם יכולים לעשות לטובת עצמכם - שוב (בהסתייגות) ברוב המקרים ובמיוחד אם ילדים מעורבים בדרך.

  • תשקלו הליך של גישור: מעבר להיותו הליך "חצי טיפולי" שמאפשר לכם להקשיב, לקבל הקשבה ולקבל סיוע ותמיכה בחשיבה ובחשיבה משותפת - הסכמים שנסגרים בתהליכי גישור גם בדרך כלל מקויימים, בניגוד להליכים בבתי משפט שבהם יש צד שמרגיש שהוא "נדרס" או "נדרס עד העצם", ולמרות שלפעמים הרצון שלנו הוא "לדרוס" ו"להעניש" את הצד השני - רוב הסיכויים שתהיה, לאורך זמן תגובת נגד שנצטער עליה. יש סטטיסטיקה שאומרת שמעל 96% מהמשתתפים בהליך גישור דיווחו שהם מרוצים מההשתתפות בהליך ושהוא תרם להם - כולל אלו שלא הצליחו להגיע להסכם בסופו של דבר  (ובאחוזים מאד גבוהים של מעל 80% כן מגיעים להסכם במסגרת ההליך). זהו הליך שהוא זול משמעותית מניהול הליך משפטי (גם נתפרע ונחשוב קיימו 15 פגישות בעלות של 3000 ש"ח לפגישה (לפי 1000 ש"ח לשעה * 3 שעות לפגישה נגיד וזה קיצוני מאד להגיע לכמות כזו של מפגשים ושעות)  וזה יסתכם ב 45,000 ש"ח שמתחלקים בין שניכם - זו עלות מגוחכת  ובמיוחד להליך שהוא גם הרבה יותר נעים, וגם הרבה יותר קצר!. השווי בלהגיע לבשלות רגשית ונפשית ולהגיע לפיתרון ולהמשיך בחיים תוך זמן קצר הוא דבר שהשווי שלו הוא עצום.

    לגבי גישור רצוי לדעת שאתם זכאים גם להיות מיוצגים על ידי עורך דין לגירושין במסגרת הליך הגישור ופגישות הגישור - ובכל מקרה מומלץ מאד להשקיע סכום נוסף, מינורי יחסית להתייעצות עם עורך דין גירושין לפני פגישות הגישור גם אם אתם לא רוצים ייצוג מלא. רצוי גם לשמור על קשר תוך כדי פגישות הגישור עם עורך הדין לגירושין לצורך התייעצות.

  • לא תמיד צריך עורך דין כדי לריב עם הצד השני (אבל כן כדאי לקחת כזה שינסח את ההסכם):  כל למרות כל מה שכתוב לעיל לפעמים אתם לא צריכים עורך דין לניהול של הליך - אם הצלחתם לדבר אחד עם השנייה באופן בוגר והגעתם להסכמות פחות או יותר ברורות ומקובלות רצוי לקחת עורך או עורכת דין לניסוח של הסכם הגירושין והגשתו לבין המשפט באופן נכון - ורצוי לא לוותר על הדבר הזה ולשלם את מה שזה עולה (בין 7 ל 10 אלפי ש"ח בדרך כלל).

  • מקצועיות ללא פשרות: עורכת או עורך דין לגירושין שתמיד לומד, תמיד מתעדכן, תמיד משתלם, עוקב אחרי הפסיקה וגם שיש לו ידע ויכולת משפטית נרחבים הרבה מעבר לדיני משפחה.

  • כל השירותים במקום אחד:  התמודדות עם תיק גירושין דורשת ידע משפטי, יכולות משפטיות והיכולת לגיייס ולהפעיל אנשי מקצוע במגוון גדול של נושאים: מקרקעין, שמאויות, הערכות של זכויות פנסיוניות, חקירות כלכליות, חקירות פרטיות, חוו"ד סוציאליות ופסיכולוגיות ועוד. דעו שאתם מקבלים שירות מקיף ומלא במקום אחד.

  • הקשבה ואמפתיה: כל מי שהיה מעורב בסכסוך משפטי אי פעם, יודע שבין אם מדובר בסכסוך שכנים, בדיני עבודה או סכסוך עסקי, התהליך מעורר המון אמוציות, לחץ, חרדה וכעסים. במקרה של משפחה הדברים מכפילים את עצמם פי כמה ופי כמה. עורכי דין לגירושים שהם גם אנשים עם יכולת הקשבה ועידוד שווים את משקלם בזהב, הם ידעו איך לעזור לכם לצלוח את התקופה הזו ו איך לשקול נכון  ולבחור נכון במצבים של התלבטות ואי וודאות.

  • זמינות: תוודאו שאם קורה משהו דחוף אתם יכולים להרים טלפון ולקבל מענה גם אם זה בשעות מאוחרות של הלילה או בסופי השבוע, גם אם זה לא מקרה דחוף ולקבל הסבר שאין דחיפות אבל לקבל את התשובה הזו כשאתם בלחוץ האטומי זה שווה!

  • מכוונות לסיום מהיר - עורכת או עורך דין לגירושין שהוא ותיק, מנוסה, משופשף ושמכיר את המערכת ואת הדינמיקה יכול לומר לכם בוודאות מאד גדולה באילו תנאים יסתיים סכסוך גירושין - אולי לא ברמת הדיוק של השקל אבל בטווח אומדן סביר ומדויק מאד שאפשר לבנות עליו - אם יש עורכת או עורך דין באותה רמה בצד השני אפשר להגיע להסכמות מהירות וזה מאד מאד חשוב - רוב הפעמים הקושי להתקדם יהיה רמת הבשלות הן שלכם והן של הצד השני - ולכן עורכי דין טובים באמת, בסיטואציה המתאימה יציעו הליך גישור שמאיץ באופן מהותי מאד את ההבשלה של שני הצדדים. בכל מקרה עורכת או עורך דין גירושין מומלץ באמת ידעו להוביל את הסיטואציה לפיתרון המהיר הגישורי והנכון משפטית גם אם הצד השני נמצא במקום עיקש או שהוא מיוצג באופן בעייתי.

  • שכר טרחה הוגן: שכר טרחה הוגן הוא שכר טרחה שמתאים למקרה שלכם, למורכבות שלו, להיקף העבודה שלו, לאיכות העבודה שתקבלו ולרכיבים שיש בתיק. אין דומה תיק שהסכסוך בו הוא על רכוש כאשר שני הצדדים רוצים ומוכנים להתגרש מבחינה דתית ואין ילדים ויש מעט רכוש לתיק שיש בו רכוש רב וויכוחים רבים עליו או שהוא כולל גם נושאים "טעונים" בעלי שווי כלכלי רב כמו תשלום כתובה, הסדרי ראייה ומזונות ילדים או אפילו נושאים פליליים, אלימות, אלימות כלכלית, הסתרת כספים ורצון להגר לחו"ל או לעבור דירה (עם או בלי הילדים) לאיזור מרוחק בארץ. שימו לב ששכר הטרחה מפרט מה נמצא בתיק ומה לא (למשל עלויות של בעלי מקצוע כמו שמאים, אקטוארים, שליחים, תרגום מסמכים אגרות בית משפט והוצאה לפועל אינם כלולים בשכר הטרחה!, חשוב מאד שתהיה שקיפות בנושא הזה). מעבר לזה שכר טרחה גבוה במיוחד עשוי להיות הדבר הזול ביותר שאי פעם עשיתם. ולהיפך!

  • משרד בוטיק: למשרדי "בוטיק" שהם קטנים (1 עד 8 עורכי דין) יש הרבה פעמים יתרונות אדירים ברמת היחס, השירות והזמינות לעומת משרדים גדולים, והשירות המשפטי שתקבלו יהיה ברמות הגבוהות ביותר, ולכן לא לפסול משרדים כאלו על הסף ולחשוב שרק ה"גדולים" או ה"מוכרים" יודעים לעבוד (הרבה פעמים זה בדיוק ההיפך כי אתם לא יודעים מי עורך הדין/מתמחה שבאמת מטפל בתיק שלכם?), ויש גם היכרות ויחס אישי מעמיקים אמיתיים. זה כמו לקבל שירות מרופא פרטי לעומת תאגיד רפואי שיכול להיות איכותי אבל היחס והפרוצדורות והקשר הוא שונה.

  • הקשיבו לעצמכם:  אחרי שאתם ערים לכל השיקולים הרלוונטיים שכדאי לשקול, בסופו של דבר אחרי שתשקיעו זמן לחשוב ולברר ולבדוק ולהכיר אתם תדעו שם עמוק בפנים מי באמת מבין אותכם, מי מחזיק בתפיסות וגישות שמתאימות לכם, מי הקשיב לכם ואמר לכם בכנות מה אפשר, מה אי אפשר ומה כדאי ומי יהיה שם עבורכם ברגע האמת. מתי שהוא אתם יכולים להרשות לעצמם להפסיק "לבלבל את המוח" לכם ולאחרים ולבחור ולעשות את מה שאתם יודעים שנכון להם.

אין לראות באמור לעיל משום מצג/חוו"ד/ייעוץ או תחליף לייעוץ משפטי או להסתמך על האמור בו. ובכל מקרה מומלץ לפנות לעורך דין גירושין מומלץ לקבלת ייעוץ אישי פרטני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב