דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנג שואי לעיצוב חדרי ילדים - לסביבה תומכת ואוהבת 

מאת    [ 07/02/2018 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 2001 פעמים ]

סידור נכון של חדרי ילדים לפי שיטת הפנג שואי יכול לאפשר סביבה נעימה, נוחה, ובריאה, גם למשחקים ולכיף, אך גם רוגע לשינה טובה.

שיטת הפנג שואי מתייחסת גם לאישיות הילד, אם הוא תוסס או חסר מנוחה או האם הוא יותר שקט ומופנם. חשוב שחדר הילדים יתרום לתחושת מרחב הרמוני ושהילדים יאהבו אותו וייהנו ממנו.

 

פנג שואי לשינה טובה יותר

זהו אולי הטיפ החשוב ביותר בסידור חדר הילדים:

1. שימו לב כי אין מעל לראש הילד מדפים, מובייל או כל דבר אחר שתלוי אל מעל לראש. לחלק מהאנשים זהו דבר מובן מאליו כשלחלק אחר הוא ממש לא. הרי לאף אחד לא נעים שיש לו משהו מעל לראש, תרתי משמע.

 

2. לכל אחד יש את כיוון השינה האידיאלי עבורו הנבדק על-ידי יועץ הפנג שואי בחישוב ובבדיקה לפי תאריך הלידה. אבל ישנם חוקי ברזל שניתן להיעזר בהם, אחד החוקים החשובים הוא להעמיד את מיטת הילדים באופן שיאפשר להם לראות את הדלת אך לא בקו ישר אל מול פתח הדלת. דאגו גם שמאחורי ראש מיטת ילדכם יהיה קיר, ולא למשל חלון. אם הדבר בלתי נמנע ומעל ראש המיטה ישנו חלון, הגיפו את התריס לפני השינה וסגרו את הוילון. לאחר שהצבתם את המיטה בחדר הילדים, מצאו את הפינה המתאימה לשולחן הכתיבה, מיקום שולחן הכתיבה משפיע על הריכוז.

 

אוויר צח

אוויר צח הינו כלל חוזר בפנג שואי והוא רלוונטי לכל חלל בבית, אך ובעיקר בחדרי ילדים. בחדרי ילדים יש הרבה משחקים, ספרים, גאדג'טים, בגדים ולכן חשוב מידי פעם לפתוח חלון ולאוורר את החדר.

אם אתם רוצים ללכת צעד אחד קדימה, תוכלו להכניס לחדר כמה צמחי טיהור או להשתמש במפזר שמנים ארומטיים. לדוגמא, אם הילדים שלכם חסרי מנוחה, כמה טיפות קמומיל ולבנדר יכולים קצת להרגיע את הרגשתם. לחילופין, אם הם עייפים או לא מרגישים טוב, לכו על מנטה, עשב לימון ואקליפטוס, תוכלו להבחין שרמת האנרגיה שלהם תעלה.

 

סדר בבלאגן

זהו טיפ שלא ניתן להתחמק ממנו, הפחתת עומס – זהו ללא ספק המפתח לפנג שואי חיוני. לחפצים שלנו בבית יש השפעה עלינו וכאשר הם לא מאורגנים ומסודרים נכון, זה עלול (במודע או שלא-במודע), לגרום לנו לתחושת עומס, אי נוחות ואנרגיה נמוכה.

נסו למצוא פתרונות אחסון טובים, בין אם זה סלים, קופסאות, שקיות גדולות או כל פתרון אחסון יצירתי. צרו מערכת ארגון ברורה ואל תשכחו לערב את הילדים.

 

שימוש בחדר כביטוי

אם אתם חושבים שחדר הילדים אכן תומך וטוב לילדכם מבחינה עיצובית, תוכלו לאפשר להם לנצל את החלל לטובת ביטוי כישרונותיהם ולתלות יצירות שלהם, תעודות, ומדליות אם יש.

 

שימוש בצבעים שיתמכו בילדכם

החדר אמור להוות תמיכה רגשית ופיזית בתקופת גדולתו וצמיחתו של הילד.

אם ילדכם תוסס או חסר מנוחה, אפשר לשים תמונה בחדר שלהם אתכם ונסו שעיצוב החדר יהיה מעט רגוע יותר, כמו גם בחרו לו מצעים בצבע אחיד חלק ובלי תמונת דמויות או כל צבע מקושקש אחר. אם ילדכם ביישן, תוכלו להשתמש ביותר צבעוניות בחדר, תמונות עם אופק פתוח בצבעים חמים ומרגיעים. תוכלו גם לשים יצירותיו בחדרו שלו אך גם בחללים נוספים בבית.

 

חדר משותף לשני אחים או יותר


    • אם שני ילדים חולקים את אותו החדר, נסו למקם את המיטות כך שהם יהיו ראש אל ראש או רגליים אל רגליים. הכי טוב הוא לשים אותם אחד אל מול השני כשכל אחד צמוד לקיר אחר ובכך שלכל ילד תהיה פינה פרטית, תוכלו גם לתלות תמונות וציורים אישיים של כל ילד באזור מיטתו.
    • מיטת קומתיים: פנג שואי אינו תומך באופציה זו, אם כי היא פרקטית ומפנה בחדר מקום לדברים נוספים. אם זה הפתרון היחידי שלכם, וודאו כי הם מתחלפים במיקום – זה שישן למטה ישן לפעמים בחלקו העליון של המיטה וההיפך.

שינה על החלק התחתון עלולה לתת מעט תחושה של לחץ, כמו להיות במערה. לכן נסו לרכך תחושה זו על-ידי צביעת "התקרה" של המיטה העליונה בצבע בהיר.

 

טיפים קצרים נוספים:


    • ילדים מודעים יותר מכפי שאנחנו חושבים, יכול להיות שאפילו אם תשאלו אם יש משהו שהם לא אוהבים בחדר הם ידעו לענות לכם. ואם הדבר אפשרי, הוציאו אותו מהחדר. 
    • לילדים צעירים, חשוב שהרהיטים יתאימו לגודל שלהם, לפעמים ארון גדול ומאסיבי יכול להרגיש להם כמו בית באמצע החדר.
    • במידה ואתם ממקמים מראה בחדר הילדים, נסו שיגיע עד הרצפה כדי שהילד יוכל לראות את עצמו גם כן. כמו כן, חשוב מאוד שהמראה לא תמוקם אל מול המיטה.
    • וודאו כי יש להם גישה נוחה ומהירה למנורת לילה.

 

כתבה זו הינה בגדר המלצה בלבד, ואינה כוללת יעוץ עיצוב פנים או הום סטיילינג.

למרות שהקווים המנחים אחידים ופשוטים ליישום, לכל בית יש את ה- "DNA" שלו.  אי אפשר לבצע את אותם השינויים על שני בתים, אפילו אם הם צמודים. פנג שואי מושפע מהרבה פרמטרים כגון: כיוון הבית, מיקום הכניסה לדירה, האם מסביב לבית יש בניינים, נוף פתוח או צמחייה, מהו מיקום המיטה בחדר השינה ועוד. בשביל התאמה אישית לביתכם יש להיעזר ביועץ פנג שואי מוסמך.

 

יועצת לאיכות חיים בשיטת הפנג שואי


ומפתחת סרגל פנג שואי TM (מדגם רשום ברשות הפטנטים) לאבחון בשיטה זו.


מוזמנים.. www.sakura.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב