דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להיפטר מהתקפי חרדה - טיפים מתורת ישראל 

מאת    [ 17/12/2017 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2487 פעמים ]

התקפי חרדה זהו למעשה מושג רשמי ומלחיץ למילה דאגה. אך כדי למצוא פתרון אנו צריכים ללמוד לנקות את מיסוך העשן כדי להתביית על המטרה. לכן מעתה נקרא ללדבר בשמו - דאגנות יתר. נשמע שפוי יותר לא ככה?!

בספר חובת הלבבות נכתב שהבטחון בה' מביא את האדם לידי חוסר דאגה. כלומר חוסר בחרדות. אין חרדות. כשאדם נהיה חרד, זה לא קורה סתם. משהו במחשבה השתבש. לעומת זאת אדם שמח, גם הוא לא נהיה שמח סתם אלא זו תוצאה של מחשבה שזה עתה עברה לו בראש. תחילה עוברת מחשבה בראש ורק לאחר מכן מופיעה ההרגשה ולבסוף מופיעים התסמינים. חשוב להבדיל בין מחשבה להרגשה.

עתה לאחר שעשינו את ההבדלה נותרנו עם מחשבות מדאיגות, שתלטניות - נותרנו עם מחשבות טורדניות. "יוסף דעת יוסף מכאוב" שלמה המלך. המטרה במאמר זה היא לנסות לראות כיצד ניתן להחליף את המחשבות הרעות בטובות וכיצד להכניס לשם את בורא עולם. בכך למעשה נקיים את הכתוב בספר חובת הלבבות. וכשהמחשבה טובה, ההרגשה טובה ובהמשך לזה גם התסמינים.

מחשבות טורדניות ניזונות בעיקר מאמונות פנימיות שגויות וחשיבה פטאלית של שחור או לבן. הכל או כלום. אמונה שגויה היא האמונה הפסימית. דוגמא לכך היא אם שזה עתה שרפה משהו בתנור ומאשימה עצמה שתמיד מפשלת. ההוכחה לכך שאמונה זו היא אמונה שגויה היא שבמאתיים פעמים האחרונות לא נשרף כלום אך היא לוקחת את מקרה השוליים, את היוצא מן הכלל ומכילה אותו על הכלל.

חשיבה פטאלית היא כאשר המחשבה מתפרעת כמו כדור שלג ללא שום בקרה. לדוגמא - בישלתי ושרפתי את האוכל, עכשיו האורחים יגיעו ולא יהיה לי מה להגיש להם ואז הם יצחקו עליי, ואז תתחיל מריבה, ואז הם יספרו עליי בעבודה, ואז יפטרו אותי, ואז אשאר בבית ואשתגע או אמות מרעב. ניתן להבחין בדוגמא להתפרעות שבחיים האמיתיים הדברים לעולם אינם קורים כל כך מהר ובצורה כל כך אינטנסיבית. מה גם שכל התסריט מנותק מהעולם ואינו לוקח בחשבון שליקום עצמו ישנה גם מילה בהתרחשויות ושגם אם נרצה לא נוכל לצפות הכל מראש עד הפרט האחרון. כלומר חשיבה פטאלית הנה חשיבה שנופלת ברמת התחקיר. המוח שלנו לא באמת עשה תחקיר ולכן ניפח את הסיטואציה כמו בלון ללא קשר למציאות.

אז כיצד ניתן לפוצץ את הבלון? מחשבה חרדתית תמיד עוסקת בעתיד - מה יהיה? הבטחון בה' אומר שהכל מלמעלה. כלומר הרפייה מההתעסקות בתרחישי האימה. גם ככה זה לא תלוי בנו. אותה ההרפיה זה חבל החילוץ. 

אז איך מתחילים להאמין?

לבירורים והרשמה לסמינרים הקרובים של ארגון ערכים בנושאים זוגיות, חינוך, מיסטיקה, יהדות, משפחה, הורות, רווקים רווקות נא ליצור קשר עם הרב רוני שמואל 054449480




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב