דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקו שמפריד בין טיפוס לפספוס - למה חשוב לפתח אסטרטגיה עסקית ושיווקת כשמקימים עסק עצמאי? 

מאת    [ 09/07/2017 ]

מילים במאמר: 989   [ נצפה 2363 פעמים ]

הסיפור הזה הוא סיפורם של רוב בעלי העסקים בארץ. זה סיפור על אנשים נפלאים ומלאי כשרון שקמו בוקר אחד והחליטו להגשים חלום ולפתוח לעצמם עסק פרטי. חלקם הגדול מעולם לא התנסה עד לאותו היום בניהול עסק שלא לדבר על תכנון ופיתוח  אסטרטגיה עסקית ושיווקית נכונה ומדויקת עבור הפרויקט הענק והמאתגר הזה שנקרא עסק עצמאי. תכנון מקדים ויסודי בעזרת ייעוץ עסקי מקצועי, הוא אחד הגורמים האחראים במקרים רבים על גורלו של העסק שלך. ויכול להפוך להבדל הדק בין עסק צומח ומצליח לבין עסק עצמאי מקצועי, איכותי שמביא איתו רעיון ענק, אבל דורך במקום ומתקשה להתרומם למעלה. 

איך מתכננים עסק? לאילו נקודות חשוב לשים לב ואיך יוצרים לעסק שלנו הזדמנות אינסופית לצמוח ולשגשג? 

נתחיל בסיפור קצר: לפני כמה ימים, יצאתי לקניון הקרוב לבית לערוך קניות עם ביתי הבכורה. הקניון היה שומם ונראה כאילו ננטש. מוכרים משועממים עמדו מחוץ לחנויות ופטפטו זה עם זה.

בעודנו מסתובבות בין החנויות השוממות זיהיתי בין המוכרות המפטפטות מכרה וותיקה ונזכרתי שרק לא מזמן היא פתחה עסק עצמאי בקניון. עצרתי לידה והתחלנו לשוחח. שאלתי איך הולך לה עם החנות החדשה והשיחה החלה לקבל כיוון עסקי יותר.

"הולך יפה, אבל את יודעת", היא אומרת לי,"ואגב, יש לי גם מלא דברים בשבילך ובמחירים ממש טובים", היא מוסיפה. "אני לא בהריון" אני אומרת עם חיוך. "אני יודעת" היא עונה לי, "אבל יש לי מלא בגדים למידות גדולות. זה לא חנות רק לבגדי הריון".

אני מרימה את הראש מסתכלת על השילוט בכניסה. על שם החנות, הצבעים הוורודים מתוקים והלוגו שמציג לראווה אישה הריונית ולצידה שם שאי אפשר לטעות בו – כאן מוכרים בגדי הריון!

בעדינות אני שואלת אותה: "אם את חנות למידות גדולות, למה הלוגו והשלט מציגים בגדי הריון? איזו אישה גדולת מידות תיכנס לחנות בגדי הריון לקנות לעצמה בגדים?"

היא מסתכלת עלי במבוכה ואומרת לי: "כן, את צודקת. כשפתחתי לא חשבתי על מידות גדולות, הרעיון נולד מאוחר יותר כשהחנות כבר עבדה. אבל שמתי שלט על חלון הראווה שאומר שיש כאן גם מידות גדולות".

אני מסתכלת לחלון מחפשת את השלט ומגלה שלט קטן שנבלע בין הבובות ההריוניות לבין הרול אפ הענק שניצב מחוץ לחנות וצועק בגדי הריון, וחושבת לעצמי – איזה פספוס! כמה כספים הושקעו בעיצוב הלוגו, ייצור השילוט המרשים, ופתיחת החנות הזו וכמה מעט הושקע בתכנון המקדים ובפיתוח אסטרטגיה עסקית ושיווקית הנכונה.

כמי שעוסקת בתחום ייעוץ עסקי, אני משתפת אותה ברעיון שעולה לי כמעט מיידית היא מהנהנת בראש ואומרת "את צודקת, לא חשבתי על זה בזמן".

במדינת ישראל נפתחים כ 50,000 עסקים חדשים בכל שנה. מתוכם רק 5000 ישרדו את השנה הראשונה וככל שהזמן עובר יסגרו עוד ועוד מהם. מה מבדיל את בעלי העסקים שנאלצים לסגור את העסק העצמאי שלהם מאלו שנשארים פתוחים ומצליחים לצמוח ולהתקדם אל ראש הפסגה?

הבסיס לפתיחת עסק מצליח הוא תכנון מקצועי ומדוקדק והוא גם החלק שעליו פוסחים רוב בעלי העסקים.

 תכנון אסטרטגי עסקי ושיווקי, חייב להישען על ארבעה יסודות חשובים:


    • איתור מקור התשוקה: הקמת עסק בתחום שמדליק בתוכנו תשוקה, יאפשר לנו לעמוד בפני האתגרים ולא לוותר.
    • תרגום התשוקה להבנות אישיות ושיווקיות: היכולת שלנו לתת לתשוקה מילים, ערכים, וערך מוסף, לפתח מהם רעיון עסקי מנצח ולאתר את קהלי היעד המדויקים של העסק.
    • פיתוח אסטרטגי: חשוב שנתכנן בצורה נכונה את העסק ברמת התמורה שניתן בו. כך שתתאים לתשוקה שלנו ולקהלי היעד שלנו ותביא לידי ביטוי את ערכים המוספים שאנחנו נותנים להם. חשוב שנדע לכוון לקהלי היעד שלנו במדויק, הן ברמת פיתוח שירותים ומוצרים והן ברמת המיתוג והמסרים שנעביר על העסק שלנו.
    • יישום התכנית: זה המאני טיים שלנו! פתיחת עסק  בעל מיתוג שתואם את האסטרטגיה שבחרנו, מדבר לקהלי היעד שלנו בגובה העיניים, מאפשר להם להבין שאצלנו הם יקבלו את הטוב ביותר ושלנו הם זקוקים, עיצוב העסק / החנות בהלימה לאותה אסטרטגיה וכמובן שיווק החוצה – באמצעות תשתיות שיווק דיגיטליות ופעילות אישית תוך הקפדה על יצירת תכנים בעלי ערך אמיתי ויצרית אוטוריטה מקצועית בתחומנו.

אם אתם עומדים לפתוח עסק עצמאי (גם אם אתם ממש שניה לפני תחילת הפעילות), חשוב שתעצרו לרגע ותבדקו את עצמכם בכל אחד מארבעת הפרמטרים. דייקו וכווננו את עצמכם ורק אז תצאו לדרך.

ואם אתם בעלי עסק פעיל, תכננו את הצעד העסקי הבא שלכם, וודאו שאתם מתעדכנים עם הקדמה, התאימו את העסק שלכם לזמנים בהם אנחנו חיים היום הן ברמת תשתית השיווק, הן ברמת המסרים והן ברמת המיתוג שלכם.

בשני המקרים מומלץ שתגייסו לעזרתכם איש מקצוע שיאפשר לכם לעשות את הדברים במקצועיות ומבלי לפספס נקודות חשובות בדרך. כוחו של תכנון בשני מוחות עולה בהרבה על תכנון עצמאי ולצורך כך בדיוק עומדת לכם האפשרות להיעזר בייעוץ עסקי מקצועי שמתמחה שפיתוח עסקים משלב הרעיון לשלב שבו יש לכם עסק שעובד נכון ומייצר תנועת לקוחות והכנסות כספיות.

כשבעל עסק מגיע לתהליך ייעוץ או בוחר להתחיל תהליך ליווי עסקי, חשוב לבנות עבורו עסק ייחודי בעל בידול עסקי מהותי המאפשר לו לבלוט מעל עסקים אחרים בתחום, מתאימים עבורו את תכנית העבודה ומייצרים עבורו תשתית שיווק מותאמת אישית לצרכיו העסקיים. כזו שמניעה את גלגלי המערכת ופונה בדיוק לקהלי היעד הנכונים.

עכשיו בואו נחזור לרגע לאותה חנות קטנה בקניון המתרוקן: כיועצת עסקית המתמחה בפיתוח עסקי, שיווקי ומיתוגי, הייתי בונה עבורה אסטרטגיה עסקית המתבססת על הקמת "בית למידות גדולות". זהו בדיוק המקום עליו יושב הכאב של המון נשים וגברים, שמתקשים למצוא מלתחה איכותית במחירים נוחים. ברמת המיתוג הייתי נותנת לה שם ומעצבת לוגו שישקפו קונספט של "גם לגדולים מותר להראות טוב".

את בגדי ההיריון בחנות הייתי הופכת לנישת מותג איכותית ומפנקת ובכך מגדילה באופן משמעותי את קהלי היעד שיכנסו לחנות ובנוסף, הייתי מקפידה לבחור עבורה מיקום אסטרטגי במקום שבו קיימת תנועה לקוחות משמעותית ובונה לו במקביל מערך שיווק אינטרנטי מודרני שמאפשר לנשים (ואולי גם גברים) לקבל ערך מקצועי בתחומי הסטיילינג והתאמת ביגוד לנתוני הגוף ואפילו מאפשרת רכישה און ליין.

זכרו - הקו הדק שנמתח בין עסק מצליח לעסק שדורך במקום הוא היכולת שלנו לחשוב מחוץ לקופסה. גדול יותר, רחוק יותר וברזולוציה גבוהה הרבה יותר. ובתכנון תהליכי נכון שנוגע בכל אחד מארבעת היסודות עליהם הרחבתי למעלה. 

ונכון, פיתוח עסקי הוא תהליך שדורש השקעה בכסף ובזמן (כל יסוד הוא עבודה משמעותית בפני עצמה),  אבל אם כבר קמתם בבוקר ובחרתם להקים את העסק שלכם, חשוב מאוד שתעשו זאת נכון כדי שלא תהפכו לחלק מהסטטיסטיקה.

נעמה סקג'ו-נאור, Totem ליווי עסקים לפריצת דרך.


מיתוג ובידול - שיווק - תדמית - פיתוח תוכן - זהות עסקית


052-5223421  |  go.to.gdi@gmail.comhttp://www.totem-d.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב