דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש עבודה לאמהות לילדים 

מאת    [ 13/04/2008 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2365 פעמים ]

האפליה בתחום חיפוש עבודה כנגד אמהות לילדים קטנים, או אמהות לעתיד מחמירה. ישנן תופעות הגובלות בהטרדה, לפיהן מעסיקים ביקשו מאמהות בתהליך חיפוש עבודה, להביא התחייבות כתובה של המטפלת או סבתא, שאם האם תתעכב בעבודה, היא מתחייבת לטפל בילד.
גלעד דיין, מנכ'ל לוח ג'ובי לחיפוש עבודה באינטרנט, פנה לשר התמ'ת, אלי ישי, לקראת יום האם, בבקשה להקים יחידת פקחיות שתיאבק באפלית אמהות במהלך חיפוש עבודה. על פי הצעתו, הפקחיות יתחזו לאמהות טריות ויגיעו לראיונות עבודה, לצורך חיפוש עבודה, על מנת לאתר ולהעניש מעסיקים שמעלים בראיון עבודה שאלות בנוגע לסידורי ההשגחה על הילדים, כשהתשובות להן משמשות כבסיס לאפליית המתראיינת לתפקיד ביחס למועמדים אחרים, בתהליך חיפוש עבודה.
במכתבו כותב גלעד דיין: 'כמנכ'ל לוח ג'ובי, הלוח המוביל לחיפוש עבודה באינטרנט, ושל סוכנות ההשמה ניצן משאבי אנוש, אני שומע פעמים רבות על נשים צעירות הנשאלות בתהליך חיפוש עבודה, בראיונות שאלות לגבי הורות, קיימת או מתוכננת, וזאת בניגוד לחוק. נשים אלו נאלצות לפרט בידי מי ישאירו את הטיפול בילדיהן הרכים ולספק רשימת מטפלים פוטנציאליים, קרובי משפחה שיגיעו במקומן לגן ולבית הספר במקרה שהילד חולה או בחופשה, על מנת לעבור את משוכת הראיון, בשעת חיפוש עבודה, ולמצוא חן בעיני המראיין. על אף שחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על שאלות מסוג זה, העדר האכיפה גורם לכך שבמקומות רבים מתעלמים מחוק זה, בשעת חיפוש עבודה ועובדים'.
הקמתה של יחידת אכיפה עשויה להפחית את חוסר ההוגנות בשוק העבודה כלפי מועמדות אמהות, כיון ששאלות מסוג זה אינן נשאלות כשמדובר בגברים, אבות צעירים. בתקופה זו זוגות רבים חולקים באופן שווה בנטל, ובכל זאת מעסיקים צופים יותר היעדרויות מנשים ומפלים אותן בקבלה לעבודה, גם אם שאר דרישות התפקיד והמאפיינים זהים. ימים ספורים לפני יום האם, כמעסיק שבחר באופן מודע להעסיק רוב של נשים שהינן אמהות, ומרשה לעצמי בבחינת נאה דורש נאה מקיים. כולי תקווה כי תיענה במהרה לדרישתי, וכי תפעל לצמצום האפלייה הקיימת היום בשוק חיפוש העבודה', כותב דיין לשר ישי.
יש לציין כי הבעיה מתעוררת לא רק בראיון, בשעת חיפוש עבודה, אלא גם בנוגע לקידום נשים, אמהות במקומות עבודה , האצלת יותר סמכויות וקבלת תפקידים בכירים וניהוליים בתוך האירגון, אותן נשים נשאלות שוב ושוב, כמו בשעת חיפוש עבודה, גם עתה, אחרי שהוכיחו עצמן בעבודה, כיצד יעמדו בדרישות תפקיד משודרג המחייב השקעת שעות עבודה ארוכות יותר.

ג'ובי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב