הלבוש שיעלה לכם את המכירות בשלושים אחוזים. האם יש כזה דבר?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הלבוש שיעלה לכם את המכירות בשלושים אחוזים. האם יש כזה דבר? 

מאת    [ 08/04/2017 ]
מילים במאמר: 554   [ נצפה 1029 פעמים ]

 
 

לפני שנגיע לסוגיית הלבוש בואו רק נזכור כי הלבוש הינו חלק ממערך המכירה הכולל. הלבוש מהווה רק חלק מהפאזל לצד אלמנטים פיזיולוגים נוספים כמו תנועות גוף, קול, מבט, ידע על המוצר, גישה, התלהבות, טקטיקות ואסטרטגיות מכירה.

הבינג סאיי דאט, מחקרים מראים כי הרושם הראשוני נוצר בעשירית השנייה. 55% אחוזים מאותו הרושם מורכב מאלמנטים ויזואליים  שונים הקשורים להופעתו של האדם כמו שפת גוף, טיפוח, סימטריה, צבע עיניים, שיניים ישרות עוד, שהלבוש הוא רק אחד מהם.

צריך לקחת בחשבון מספר פרמטרים בנוגע ללבוש: מין, מידה, גובה רוחב, גוון עור, שיער, צבע עיניים ואפילו מבע הפנים. כל אדם הוא עולם בפני עצמו ומה שמחמיא לאחד לא בהכרח יחמיא לאחר.

כולנו היינו רוצים למצוא את גלימת הקסם שתכפיל לנו את המכירות ובהמשך המאמר אף אתיימר להיות המושיע שיספק לכם אותה.

אגב את ההשראה לכותרת המפוצצת לקחתי ממאמר מאתר כלכליסט שפורסם לפני שלוש שנים בשם זהירות, רושם ראשוני גורם ל-30% מטעויות ההעסקה המתאר אנשים לא מתאימים שהצליחו לעבור ראיון עבודה רק בגלל רושם ראשוני טוב. וכמו ישראלי טוב מה אני מסיק מכך? ניחשתם נכון – שצריך להתחקות אחרי מה שאותם אנשים עשו.

ישנם שני ספרים מובילים שחקרו לעומק ועל בסיס מחקרים את הנושא של ביגוד לפגישות עסקים על בוריו, האחד לגברים והשני לנשים ושניהם אומצו על ידי הקהילה העסקית באמריקה. 

Dress for Success by John T. Molloy

Women's Dress for Success by John T. Molloy

את הפרק הראשון בספרו מקדיש מולוי לטעויות הנפוצות של גברים בבואם לבחור תלבושת. מאחר ורוב הגברים לא מתמחים בסטיילינג הם לרוב משאירים את ההחלטה בנושא לנשותיהם, למוכר בחנות או למומחי אופנה שונים מבלי שיהיו קווים מנחים או ביקורת מקצועית על הבחירות שנבחרו עבורם. התוצאה לפי מולוי תהיה לרוב כישלון.

 כללי הזהב ללבוש נכון לפגישה על פי ג'ון ט. מולוי –

 -          לבוש שיעניין את העין.

-          ניקיון.

-          להימנע מירוק.

-          לא למרוח כלום על השיער.

-          לא להרכיב משקפי שמש, העיניים חייבות להיות גלויות כדי לייצר אמון.

-          לא ללבוש תכשיטים שאינם פונקציונאליים. ולשמור על פשטות.

-          לשאת עט או עיפרון בכיס.

-          לשאת תיק מסמכים.

-          לעולם לא להוריד את הג'קט אלא אם אנו צריכים כי זה מחליש את הנוכחות שלנו.

 מולוי בספרו טוען שלכל המנהלים המוצלחים ישנן מספר תכונות משותפות, שיער מסורק ונעליים מצוחצחות ולטענתו זו גם הציפייה שלהם מהכפופים להם.

בנוסף רצוי להימנע מכל סוג של שיער על הפנים אלא אם אותו אדם סובל מחולשה כלשהי במראה או באישיות. זקן או שפם יכול לחזק מראה של אדם מצד אחד אך מצד שני שיערות פנים אינן משדרות היגיינה או אסתטיקה. צריך לשאול את מולוי אם העניין תקף גם לנשים.

אילו שאלות צריך לשאול את עצמנו טרם נבחר לבוש?

מה המטרה במפגש – הלבוש בו נבחר אמור לקדם אותנו אל מטרה ספציפית.

מה אנחנו מקדמים – הלבוש שלנו צריך לתמוך בערכי המוצר או השירות.

מי אנחנו כאנשים - הלבוש צריך לייצג גם אותנו כבני אדם כדי לשדר אמינות.

מי עומד מולנו -  אנשים אוהבים לעשות עסקים עם אנשים שדומים להם.

רובנו כנראה לא ישכור סטייליסטית אישית למסע הקניות הבא שלו אך בבואנו לבחור מארסנל הבגדים שבארון אולי המאמר יגרום לנו להתייחס לא רק ליופי אלא גם לצבע החולצה, מי יודע? בלי ירוק כבר אמרנו?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

כותב מאמרים מקצועי, תסריטאי וקופירייטר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב