פרוספקטינג - חיפוש לקוחות
להלן מספר דרכים יעילות ליצירת לידים של לקוחות פוטנציאליים להתקשר אליהם. יש אולי מאות דרכים של פרוספקטינג. כאן נביא עשר דרכים לצאת איתם לדרך.
1. אנשים שאיכפת להם ממך.
לידים חמים כאלה של אנשים קרובים שאיכפת להם ממך, זה המקום הטוב ביותר להתחיל, לכן שאל את עצמך: למי באמת יש עניין בי, בהצלחתי, בעתידי?... התחל כאן ובקש שיעזרו לך.
2. אנשים שבאמת איכפת לך מהם.
מי האנשים שאתה באמת דואג להם ומעונין שיהיו להם חיים נפלאים? תתחיל בהם. הדאגה שלך להם ואהבתך להם ישפיעו בצורה חיובית.
אנשים אוהבים שמתענינים בהם, שחושבים עליהם וזו הדרך לגרום שזה יקרה, וגם שתראה את רגשותיך כלפיהם וכלפי חייהם העתידיים.
3. אנשים שאתה יודע שיש להם ענין באותם דברים.
למי מהאנשים יש משהו משותף אתך וענין באותם דברים? אולי אנשים מאותו מועדון, בית כנסת, או אגודה... יש לכם כבר משהו משותף ששניכם דואגים לו... ועסקים שלכם יחדיו יהיו דרך נפלאה להרחיב את היחסים הללו.
4. לך בעקבות הכסף
עם מי אתה עושה עסקים? למי אתה משלם כסף באופן רציף... בין כשאתה עושה קניות או שאתה מתקן משהו... או עבור שרות שעושים עבורך... ממי קנית את מכוניתך, את הבגדים, את דברי המכולת... לך בעקבות הכסף... יש כאן מכרה זהב של קשרים ופוטנציאל מכירות... בקש הפניות... הם חייבים לך זאת.
5. מכרה זהב על שולחנך
לכל אחד יש ספר שבו הוא רושם טלפונים, או אוסף כרטיסי ביקור מהיכרויות - זהו מכרה זהב על שולחנך. הבעיה היא שפחות מעשרה אחוזים מהכרטיסים מופקת מהם התועלת העיסקית. הפוך את ספר הטלפונים והכרטיסים למכרה זהב שמייצר רווחים בעצם התקשרותך לאנשים האלה וצור ערך מקשרים אלה.
6. הפניות
העסק שלך הוא עבור כל אחד... כל אחד מכיר מישהו שהמוצר שלך טוב עבורו... בקש. בהחלט מאוד חשוב איך אתה מבקש, והדרך של הבקשה קובעת מה תהיה התגובה והתוצאה...
"מן הסתם זה לא מתאים לך ... אבל אם היית במקומי מי הם שני האנשים הראשונים שהיית מתקשר לשתף אותם בזה?... ואז התקשר אליהם... " משה? שלום... שמי בני ... הבטחתי לדוד שאתקשר אליך לשתף אותך ברעיון שהוא חושב שימצא חן בעיניך...".
7. אנשי עסקים שאתה או מישהו אחר מכיר
בעלי עסקים, בעיקר קטנים, מחפשים תמיד להגדיל את התועלת של עובדיהם, ולהגדיל את עסקם בשורה התחתונה.רבים מהם עוסקים בנטוורקינג להגדלת ריווחיהם ומשתייכים לארגון כזה יחד עם בעלי עסקים אחרים. דרך טובה של פרוספקטינג היא לבקש את עצתם ועזרתם בנושא שיווק. אל תשכח את מכרה הזהב על שולחנם.
8. נשים בעבודה מהבית
צומח עתה במהירות ענף של שיווק רב שכבתי מהבית של נשים שעוזבות את עבודתן ופותחות בקריירה חדשה בביתן עם משפחתן. כאן ההזדמנות שלהן לפצות על אובדן ההכנסה מהעבודה שעזבו, והן ברובן מצטרפות לנטוורקינג.
9. לשכת המסחר
ללשכת המסחר אוריינטציה עיסקית מסחרית. זה מכרה זהב למכירות והפניות, ואפילו למפיצים עבורך. הצטרף ללשכת המסחר, או לפחות השתתף בפעילויות של הלשכה והשג
רשימת חברים. בקר כל אחד מהחברים שאתה רוצה לגייס... בנה מערכת יחסים אתם ...
בקש את עזרתם... והפנה מעסקיך אליהם בשיתוף פעולה.
10. ארגוני צדקה ועמותות
הצטרף לארגון כזה לעשות שינוי באזור שלך, לא רק נטוורקינג. שיכירו אותך כאחד שמשפיע ומסייע, אחד שפועל ועושה דברים, ככזה בקש את ההמלצות וההפניות מהם... ואולי תוכל גם לתת להם לנסות את מוצריך. עם זאת עליך להבין שראשית עליך לתת ולעשות שינוי,שיכירו בך בארגון. רק אז יש לך הזדמנות לעשות שינוי אתם בעסקך. נתינה מתחילה את תהליך הקבלה.
הסוד הוא שתתמחה בנטוורקינג.... קרא ספר בנושא זה ולמד איך עושים זאת.
הסוד הוא לא את מי אתה מכיר... אלא מי מכיר אותך.
אם אתה שולט בסוד הזה , לעולם לא יחסרו לך לידים, או חברים שרוצים לעזור לך...
נטוורקינג משמעותו להביא תועלת לאחרים קודם... רק אחר כך אתה מקבל את תועלתך.
להלן מספר דרכים יעילות ליצירת לידים של לקוחות פוטנציאליים להתקשר אליהם. יש אולי מאות דרכים של פרוספקטינג. כאן נביא עשר דרכים לצאת איתם לדרך.
1. אנשים שאיכפת להם ממך.
לידים חמים כאלה של אנשים קרובים שאיכפת להם ממך, זה המקום הטוב ביותר להתחיל, לכן שאל את עצמך: למי באמת יש עניין בי, בהצלחתי, בעתידי?... התחל כאן ובקש שיעזרו לך.
2. אנשים שבאמת איכפת לך מהם.
מי האנשים שאתה באמת דואג להם ומעונין שיהיו להם חיים נפלאים? תתחיל בהם. הדאגה שלך להם ואהבתך להם ישפיעו בצורה חיובית.
אנשים אוהבים שמתענינים בהם, שחושבים עליהם וזו הדרך לגרום שזה יקרה, וגם שתראה את רגשותיך כלפיהם וכלפי חייהם העתידיים.
3. אנשים שאתה יודע שיש להם ענין באותם דברים.
למי מהאנשים יש משהו משותף אתך וענין באותם דברים? אולי אנשים מאותו מועדון, בית כנסת, או אגודה... יש לכם כבר משהו משותף ששניכם דואגים לו... ועסקים שלכם יחדיו יהיו דרך נפלאה להרחיב את היחסים הללו.
4. לך בעקבות הכסף
עם מי אתה עושה עסקים? למי אתה משלם כסף באופן רציף... בין כשאתה עושה קניות או שאתה מתקן משהו... או עבור שרות שעושים עבורך... ממי קנית את מכוניתך, את הבגדים, את דברי המכולת... לך בעקבות הכסף... יש כאן מכרה זהב של קשרים ופוטנציאל מכירות... בקש הפניות... הם חייבים לך זאת.
5. מכרה זהב על שולחנך
לכל אחד יש ספר שבו הוא רושם טלפונים, או אוסף כרטיסי ביקור מהיכרויות - זהו מכרה זהב על שולחנך. הבעיה היא שפחות מעשרה אחוזים מהכרטיסים מופקת מהם התועלת העיסקית. הפוך את ספר הטלפונים והכרטיסים למכרה זהב שמייצר רווחים בעצם התקשרותך לאנשים האלה וצור ערך מקשרים אלה.
6. הפניות
העסק שלך הוא עבור כל אחד... כל אחד מכיר מישהו שהמוצר שלך טוב עבורו... בקש. בהחלט מאוד חשוב איך אתה מבקש, והדרך של הבקשה קובעת מה תהיה התגובה והתוצאה...
"מן הסתם זה לא מתאים לך ... אבל אם היית במקומי מי הם שני האנשים הראשונים שהיית מתקשר לשתף אותם בזה?... ואז התקשר אליהם... " משה? שלום... שמי בני ... הבטחתי לדוד שאתקשר אליך לשתף אותך ברעיון שהוא חושב שימצא חן בעיניך...".
7. אנשי עסקים שאתה או מישהו אחר מכיר
בעלי עסקים, בעיקר קטנים, מחפשים תמיד להגדיל את התועלת של עובדיהם, ולהגדיל את עסקם בשורה התחתונה.רבים מהם עוסקים בנטוורקינג להגדלת ריווחיהם ומשתייכים לארגון כזה יחד עם בעלי עסקים אחרים. דרך טובה של פרוספקטינג היא לבקש את עצתם ועזרתם בנושא שיווק. אל תשכח את מכרה הזהב על שולחנם.
8. נשים בעבודה מהבית
צומח עתה במהירות ענף של שיווק רב שכבתי מהבית של נשים שעוזבות את עבודתן ופותחות בקריירה חדשה בביתן עם משפחתן. כאן ההזדמנות שלהן לפצות על אובדן ההכנסה מהעבודה שעזבו, והן ברובן מצטרפות לנטוורקינג.
9. לשכת המסחר
ללשכת המסחר אוריינטציה עיסקית מסחרית. זה מכרה זהב למכירות והפניות, ואפילו למפיצים עבורך. הצטרף ללשכת המסחר, או לפחות השתתף בפעילויות של הלשכה והשג
רשימת חברים. בקר כל אחד מהחברים שאתה רוצה לגייס... בנה מערכת יחסים אתם ...
בקש את עזרתם... והפנה מעסקיך אליהם בשיתוף פעולה.
10. ארגוני צדקה ועמותות
הצטרף לארגון כזה לעשות שינוי באזור שלך, לא רק נטוורקינג. שיכירו אותך כאחד שמשפיע ומסייע, אחד שפועל ועושה דברים, ככזה בקש את ההמלצות וההפניות מהם... ואולי תוכל גם לתת להם לנסות את מוצריך. עם זאת עליך להבין שראשית עליך לתת ולעשות שינוי,שיכירו בך בארגון. רק אז יש לך הזדמנות לעשות שינוי אתם בעסקך. נתינה מתחילה את תהליך הקבלה.
הסוד הוא שתתמחה בנטוורקינג.... קרא ספר בנושא זה ולמד איך עושים זאת.
הסוד הוא לא את מי אתה מכיר... אלא מי מכיר אותך.
אם אתה שולט בסוד הזה , לעולם לא יחסרו לך לידים, או חברים שרוצים לעזור לך...
נטוורקינג משמעותו להביא תועלת לאחרים קודם... רק אחר כך אתה מקבל את תועלתך.
בני ישראלי, M.B.A, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net
http://www.loveyoursuccess.net