דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות מיקום, אוורור וקירור מארז המחשב 

מאת    [ 09/04/2008 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 4607 פעמים ]

חשיבות מיקום, אוורור וקירור מארז המחשב
טיפים לתחזוקת המחשב {מחשב אישי/ביתי או תחנת עבודה במשרד} , צמצום והפחתת תקלות התחממות.

מיקום המחשב
במארז המחשב יש מאוורר אחד לפחות אשר דוחף אוויר חם אל מחוץ למארז. האוויר החם שנדחף החוצה גורם לכניסת אוויר מפתחים אחרים במארז, ולכן תמיד יש זרימת אוויר במארז בעת פעולת המחשב. הפעלת מחשב כאשר הוא מונח על רצפה בחדר/משרד מגדילה את הסיכויים ליניקה והצטברות של לכלוך ואבק רבים יותר בתוך זמן קצר יותר על כל החלקים הפנימיים. לכלוך זה יכול להצטבר ולסתום הן את צלעות הקירור והן את פתחי האוורור ובכך לגרום להתחממות מיותרת של המחשב, לפגום בביצועיו ולהגדיל את הסיכוי לתקלה. אורך החיים של מחשב הממוקם קרוב לרצפה בבית/משרד אשר בסמוך אליו מפעילים מפזר חום או תנור חימום בחורף עשוי להתקצר משמעותית, בהתאם לעוצמת החום.

אם חייבים להניח את המחשב על הרצפה, מומלץ להגביה אותו מעט ע"י הנחתו על עגלת/מתקן מחשב {בד"כ עם גלגלים} שניתן לרכוש בחנויות מחשבים ו/או ציוד משרדי רבים. הגבהה זו מקטינה את הסיכוי ליניקת לכלוך "כבד" אל תוך המארז ומשאירה את זרימת האוויר בתוך המארז ברמה תקינה.

אם המחשב שברשותכם הורכב במארז פשוט עם מאוורר אחד קטן שמוציא אוויר מחלקו האחורי של המארז ובדופן הצדדית (השמאלית, כשעומדים עם הפנים אל המחשב) של המארז יש הרבה פתחי אוורור (לא כולל הפתח מול מאוורר המעבד) תוכלו לשפר את קירור ואוורור המחשב ע"י סגירת חורים אלה (מהצד הפנימי, שיהיה אסתטי. אפשר ע"י הדבקת ניילון עבה ושקוף). כאשר החורים בדופן המארז סגורים, יותר אוויר יאלץ להיכנס מפתח היניקה בחלק הקדמי התחתון של המארז. זרימת האויר ופיזור החום הנוצר במחשב יהפכו להרבה יותר יעילים. טוב, אז עכשיו אנחנו יודעים כי למבנה מארז המחשב, מיקומו של המארז ולרמת האוורור שלו ישנה השפעה לא מבוטלת על אורך חיי המחשב, תקינות רכיביו ומהירות עבודתו. מה עוד חשוב שנדע?

ניטור טמפרטורת העבודה של רכיבים במחשב
בחלק מהרכיבים אשר במחשב, מותקנים חיישנים המסוגלים לספק לנו אינדיקציה על טמפרטורת העבודה של הרכיבים השונים. את הטמפרטורה נוכל לראות ע"י שימוש בתוכנה שכלולה בדרך כלל בדיסק התוכנות והדרייברים של יצרנית לוח האם (כגון EasyTune, PC Probe) או ע"י שימוש בתוכנת צד שלישי כגון Speedfan (קישור לתוכנה ניתן למצוא בדף "תוכנות שימושיות" באתר). הנתונים המתקבלים מחיישני הטמפרטורה יעזרו לנו לגלות אם קיימת בעיית התחממות הדורשת טיפול.

סיכום
למדנו שלמיקום המחשב עשויה להיות השפעה רבה על שמירת תקינות המחשב בכלל ועל אוורור המארז והטמפרטורה הפנימית בפרט. למדנו גם שישנם חיישנים ברכיבים במחשב אשר יכולים לספר לנו מה הטמפרטורה בסביבתם ולעזור לנו להקדים תרופה למכה בטיפול בבעיות התחממות. אם נקפיד על בחירת המארז הנכון והמתאים למחשב, נמקם אותו בחכמה ונעקוב אחר הטמפרטורות במארז באופן שגרתי. נוכל לנצל את מלוא תפוקת המחשב לאורך שנים.

מאיר הינו איש מחשבים ואינטרנט בעל וותק של מעל עשר שנים בתחומי מחשוב מגוונים, כולל הדרכה במכללת ההיי-טק "סיוון". מאיר הוא מנכ"ל "פלטינום פתרונות מחשוב ואינטרנט" חברה המספקת מגוון רחב של פתרונות ושרותי מחשוב ואינטרנט לעסקים, ארגונים ולקוחות פרטיים.
טכנאי מחשבים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב