דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוצמת המועצה להשכלה גבוהה בישראל 

מאת    [ 15/11/2016 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 3147 פעמים ]

עוצמת המועצה להשכלה גבוהה בישראל

ישראל, בהיותה אחת המדינות החזקות והמפותחות ביותר, עם שיעור גבוה של אקדמאים ועם יכולות פיתוח ומחקר אדירות, היא ללא ספק כוח משמעותי בעולם האקדמיה. אחד ההסברים האידאליים לכך הוא אולי הקמתו של מוסד ממלכתי, גוף ציבורי שאיננו פוליטי וגם כזה שאינו תלוי באף גורם אחר, שמטרתו לקדם את ההשכלה הגבוהה בישראל. המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) היא זו שפועלת לקביעת מדיניות, לחזק את המערכת, לפתח את ההשכלה הגבוהה בישראל ולשמור על איכותה. נושאים אלה מרכזיים ומשמעותיים מאוד עבור סטודנטים בתחילת דרכם, מי שנמצא בשלהי לימודי ושוקד על הגשת עבודה סמינריונית וגם עבור בוגרים שהשלימו את דרישות הזכאות לתואר.

 

סמכויות המועצה להשכלה גבוהה

אין ספק כי כוחה של המועצה להשכלה גבוהה הוא כוח רב ומשמעותי ביותר. ראשית, משום שזהו הגוף המאשר פתיחתם של מוסדות אקדמיים, לרבות אוניברסיטאות, מכללות וגופים פרטיים אחרים, וזהו גם הגוף שמכיר במוסדות אלה כמוסדות המוסמכים להעניק תעודות השכלה לסטודנטים המשלימים את דרישות התואר כמו בחינות, עבודה סמינריונית, מחקר והתמחויות רלוונטיות. לצד אלה נהנית המועצה משתי סמכויות נוספות ובעלות חשיבות עצומה: הגשת הצעות לתקצוב מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל לצד המלצה על פתיחת מוסדות השכלה חדשים, וכן ביצוע הערכה של תחומי הלימוד השונים המוצעים באוניברסיטאות ומכללות בארץ.

 

עבודת המועצה להשכלה גבוהה

כדי שתוכל המועצה להשכלה גבוהה לפעול למען המטרות שלשמן הוקמה, נקבעו לאורך השנים שורה של כללי עבודה ונהלים ברורים. כללים אלה מאפשרים לה לבחון באופן מסודר ומאורגן בקשות להיתרים מגופים שונים המבקשים לפתוח מוסד להשכלה גבוהה, ועם כללי העבודה המוגדרים היא גם רשאית להכיר במוסדות אלה או לדרוש שינויים והתאמות כדי להבטיח רמת השכלה טובה יותר. היא גם קובעת כללים להכרה בתארים אקדמיים, ומכאן שמוסדות חינוך המחייבים השלמת עבודה סמינריונית, בחינות מקיפות ומטלות נוספות נדרשים לעמוד בתנאי המועצה להשכלה גבוהה כדי שיזכו להכרה שתאפשר להם לצמוח ולגדול, עם מספר סטודנטים רב.

 

המועצה להשכלה גבוהה – ותוצאותיה

ישראל היא אמנם מדינה צעירה למדי בנוף הבינלאומי, אבל אין ספק שברמה האקדמית היא נחשבת למדינה מובילה. פעילותה הרבה של המועצה להשכלה גבוהה, קביעת כללי עבודה מוגדרים והגדרת מדדי איכות, כל אלה תורמים לאין שיעור לאיכות ההשכלה בישראל ומסבירים מדוע גם מוסדות מובילים מעבר לים מקבלים לא מעט סטודנטים ואקדמאים ישראלים. מה שהופך את המוסדות בישראל לטובים ומקצועיים אלה לא רק המבחנים המאתגרים, העבודה הסמינריונית שנבחנת בקפידה או שמו של המרצה, אלא ההקפדה על איכותם של כל אלה לאורך זמן כדי להבטיח שגם ההשכלה האקדמית בישראל תהיה ברמה הגבוהה ביותר.

קתדרה - כתיבה אקדמית לסטודנטים


058-6363683




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב