למי יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להתקבל לקורס מנהלים של אבני ראשה?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

למי יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להתקבל לקורס מנהלים של אבני ראשה? 

מאת    [ 03/10/2016 ]
מילים במאמר: 1164   [ נצפה 2764 פעמים ]

 
 

למי יש את הסיכויים הגבוהים יותר להתקבל לקורס מנהלים של אבני ראשה? לבעל ההכשרות האקדמיות הגבוהות יותר? לבעל הניסיון הרב יותר? לבעל ההמלצות הטובות ביותר? לבעל הקשרים הפוליטיים המשמעותיים ביותר? לעובדי ההוראה הצעירים בעלי האנרגיות הגבוהות או אולי למבוגרים המנוסים והמחושבים יותר? לבעלי הכישורים המיוחדים הספציפיים לתחום מסוים או למי שיכול לנהל כל בית ספר? למי ש"מזמר" את החזון הניהולי הנפוץ והטריוויאלי או לבעל התפיסה החינוכית הייחודית והמקורית? איפה האיזון הנכון בין הטריוויאליות לבין המקוריות והייחודיות הנדרשת כדי לבלוט בין שאר המועמדים?

איך זה הולך? האם מקצים מספר מקומות בקורס  לניהול מוסדות חינוך בחינוך הממלכתי, הממלכתי דתי, החרדי, הערבי, הדרוזי, הבדואי, הצ'רקסי, השומרונים, הרפורמי, האנתרופוסופי? למחוננים, לחינוך המיוחד, לבתי הספר הפתוחים וכד'? או לפי מי שצבר הכי הרבה נקודות? אם כך- מדוע מבקשים פרטים אישיים מפורטים?

האם מי שמכהנים כמנהלים במינוי מקבלים קדימות בקבלה לקורס על מנת שיוכלו להמשיך לנהל במקום עבודתם גם בשנה ובשנים הבאות? כמה מנהלים במינוי שמעתם שלא התקבלו לקורס של אבני ראשה, גם לא לאחר שלב הערעורים?

אם בכניסה לאוניברסיטה, מי שניגש לבגרות 5 יחידות במתמטיקה מקבל תוספת 25 נקודות לציון, וזה שניגש ל- 4 יחידות מקבל 15 תוספת נקודות - בציון הסופי של אבני ראשה - לא תקבל אפילו נקודה אחת תוספת לציון אם סיימת דוקטורט בהצטיינות! האם היכולת לסיים תואר שלישי לא אומרת משהו על מי שעומד לנהל מוסד לימודים? 

עד סוף אוקטובר צריך להגיש מועמדות למבחני המיון. אז איך אדע בטרם אכנס לתהליך, מהם הסיכויים שלי להצליח? לפי דעת המנהל הישיר שלי? לפי דעת מפקחת בית הספר עלי? על פי גובה התפקיד שמינו אותי? או על פי מה שאני מאמינה שאני יכולה? 

דעתי ברורה! תאמינו לעצמכם ובעצמכם!

הנחישות להצליח הכי חשובה, וחשוב לזכור- שזו תחרות!!!  את המאמצים חשוב להשקיע בכיוון המכריע! תאמנו את עצמכם בהתאם לקריטריונים שיצ'פרו אתכם בנקודות זכות!

מעבר למה שרשום בתנאי הסף, ישנם קריטריונים רבים: הכרת מערכת החינוך על בוריה, ניסיון בתפקידים ניהוליים, ידע בתחומי החינוך והניהול, כריזמה, מנהיגות ויכולת הובלה, מוטיבציה, יכולת לעבוד בצוות, יכולת למידה, יכולת ניתוח, חשיבה אנליטית מערכתית, ביקורתיות, יצירתיות, יכולת פתרון בעיות והסקת מסקנות, יכולת הבעה טובה בעל פה ובכתב, יכולת שימוש באמצעים דיגיטליים, יכולת קידום לימידה משמעותית, יוזמה, אינטליגנציה, יכולת להיות רב לאומי ורב תרבותי, הופעה מרשימה, קסם אישי, התנהגות על פי ערכים מוסריים, שוויוניים וחברתיים, חזון ניהולי חינוכי מרשים, יכולת ניהול, ניסיון בהובלת פרויקטים, "ראש גדול" ועוד כהנה וכהנה.... מה שקובע הוא הרושם הכללי שמתקבל ממך לכל אורך שלבי המיון!

והרושם מורכב משלושה שלבי מיון:

שלב השאלון הביוגראפי -שלב בו עליך להציג סיטואציות מחיי עבודתך באינטראקציות עם העמיתים בצוות, הממונים, התלמידים וההורים. בוחנים את המקצועיות שלך, את יכולת הביטוי בכתב, את היכולת לאזן בין הטיפול במקרה לבין הנעשה בשאר חלקי המערכת, היכולת לפתור בעיות בטווח הקצר וארוך, להבחין בחומרת המצבים ומתי צריך לדווח לממונים, היכולת לעקוף מכשולים, להסיק מסקנות, להתבסס על נתונים, להיות קשוב לנעשה בשטח, לאזן בין הצרכים של עצמך לאלו של האחרים, לתקן את עצמך תוך כדי תנועה, וכד'.

שלב הראיונות האישיים -שלב בו בודקים את מומחיותך ומקצועיותך בחינוך, את ניסיונך, את גישתך לטיפול במצבים שכיחים, את המוטיבציה שלך, את הכריזמה שלך, את יכולת הבעתך בעל פה, יכולת ההבניה שלך, את יכולת השליפה שלך האינטואיטיבית, את הייחודיות שלך, הערכים המובילים אותך, מידת האחריות והאפקטיביות שלך ועוד.... בראיון האישי- היות ומדובר במנהל או במפקח שתפקידו להעריך את יכולותיך- הכי חשוב הרושם הכללי שביכולתך ליצור!

שלב הסימולציות הקבוצתיות- שלב בו בודקים את יכולתך להוביל מהלכים בקבוצה, את יכולת מנהיגותך, את יכולתך לקבל משימה ולנהל את השלבים לפתרונה בשיתוף חברי צוות. בודקים את הידע המקצועי שלך, מידת האפקטיביות שלך בתנאי לחץ, יכולתך לעמוד בכבוד בתנאי תחרות ולהתחשב גם בחברי הקבוצה האחרים,  יכולתך לפתור בעיות, להבין נתונים, להסיק מסקנות ולקבל החלטות שיוסכמו גם על דעת האחרים. נבחנים ערכיך ותרבות התנהגותך בקבוצה: שפת הגוף, טון הדיבור, עוצמת הקול, חלוקת משאב הזמן עם חברי הקבוצה, יכולתך לקבל ולתת כבוד לדעות האחרים, התמצאותך בתחום לעומת האחרים ועוד

מחקרים הוכיחו, שכישורים, משאבים ויכולות לא הם אלו שמנבאים את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר! המצליחים הם אלו שנחושים ברצון שלהם להצליח, שלא מתייאשים בקלות, שמתרגלים, מתאמנים, משפרים את ביצועיהם, משתתפים בעוד ועוד "אודישנים",  רותמים אנשים שיכולים לעזור להם, רוכשים ידע ואינפורמציה רלוונטית, קוראים, לומדים, מתייעצים, והכי חשוב: מתאמנים!!!! מקצוענים לומדים ממומחים. ספורטאים אולימפיים לומדים ממאמנים הכי בכירים בעולם, חלקם כאלו שהיו ספורטאים אולימפיים בעצמם! אלו שלוקחים את טובי המאמנים בתחום ומקדישים שעות, ימים, שבועות, חודשים ושנים - משיגים ומגשימים את חלומם!!!

גם לאלו מביניכם, שהייתה הזכות לעבוד כחברי הנהלה עם מנהל מעולה, שמתורגלים איך צריך לפעול במצבים כאלו ואחרים בשטח- חשוב להתאמן לקראת מבחני המיון. כי פה ושם, במצבים חדשים שעלולים להופיע בבחינה, הם עלולים לעשות שגיאות! וכמו שחשוב לדעת מה לעשות ולהגיד-חשוב לא פחות לדעת מה לא אומרים, ומה לא עושים! על אחת וכמה חשוב להיעזר במומחה מתחום החינוך שידריך אתכם אם המנהל הישיר שלכם לא נחשב בעיניכם כדמות ראויה לחיקוי!

אימונים אצל מאמן מוסמך שיודע "להוציא את הכוכבות שלכם" כלפי חוץ, שיודע להצביע עקרונות המנחים שעליכם להיצמד אליהם לאורך כל שלבי הבחינה, שבקי בתחום הניהול בחינוך,  שישב בוועדות הבחינה של מועמדים לניהול ומכיר את השימוש בטרמינולוגיה הנדרשת, שיודע מהן השאלות שתישאלו ומה נחשב לתשובות ראויות, שיודע לבנות איתכם תשובות נכונות בהתאם לאישיותכם, לניסיונכם ולנתונים שלכם. מאמן מומחה יכול לקדם את סיכוייכם להצליח.

פסיכולוג יכול לעזור גם, אבל לא רק! כי אין לו את הידע המקצועי הנדרש להצלחה במבחני הכניסה!

לא לדלג על אף שלב הכנה!! זכרו:

חשוב לדעת איך מבקשים המלצה מהמנהל ומהמפקח המכיר או לא מכיר את פועלך ואת אישיותך (צבירה מקסימאלית של 15  אחוז מהציון). יש ממליצים החושבים שהמלצה טובה מדי תיתפס כבלתי אמינה- והם ידאגו לאמינותם יותר מאשר לך! אז מה עושים..?

חשוב מאוד להתכונן למבחן הביוגראפי!  זה לא ששואלים אותך איפה נולדת וכמה שנים למדת. מופיעות שאלות קשות לפיצוח, המעמידות את ניסיונך המקצועי במבחן! עליך לחשוב ולבחור את תשובתך בקפידה, תוך הבנה של מה שמסתתר מאחורי השאלה! אימון ותרגול שאלון דומה אצל מומחה הקורא את תשובותיך, מתקן את שגיאותיך, ובונה תשובות המתאימות לניסיונך ולאישיותך במקום שלא ידעת מה לענות- יכול להקפיץ את סיכוייך להצלחה! (צבירה מקסימאלית של 25  אחוז מהציון)

חשוב מאוד לקבל הדרכה לקראת שלב הראיונות האישיים והסימולציות הקבוצתיות אצל מי שישב במכרזי ניהול כחבר הוועדה הבוחנת, שהוא מאמן מוסמך שיודע לחזק אתכם ולהבליט את כישוריכם וניסיונכם, מומחה בחינוך שייתן טיפים כלליים וספציפיים שיעזרו לכם לה יחלץ ממצבי תקיעות בלתי צפויים בראיונות האישיים או בסימולציות הקבוצתיות. ככול שתדעו לאילו ערכים מובילים להיצמד כך תדעו לבחור את התגובות המתאימות שיקנו לכם את הניקוד המרבי (צבירה מקסימאלית של 60 אחוז מהציון).

ליכום: גם אם הנך עובד הוראה מצליח- לא בהכרח תצליח לעבור את סף המיון של מבחני הכניסה לאבני ראשה! נחישות, והתמדה ותרגול ספציפי של שלבי הבחינה, תוך התמקדות בקריטריונים הנמדדים במבחנים השונים והימנעות משגיאות- הם המפתח להצלחה!

מומלץ להיעזר במאמן מוסמך, מומחה במנהל החינוך, שיבנה לך מיתוג אישי, שיבנה איתך חזון ניהולי אישי התואם את ניסיונך ואישיותך, שיבליט את הכוכבות ואת כישורי הניהול שבך! שמכיר את שאלות הבחינה ואת התשובות המצופות,שיתרגל אתך את התשובות לשאלון הביוגראפי, את התשובות לשאלות הנשאלות במעמד הראיונות האישיים, ושינחה אותך איך להתנהג במעמד של הסימולציות הקבוצתיות.

אימונים מצד מומחה בהחלט ישלשו את סיכוייכם לעבור בהצלחה את הסף ולהתקבל לקורס מנהלים של אבני ראשה!

 

ד"ר ניצן ברוקס- מנכ"ל ובעלים של המכון למימוש זכויות מורים. בעלת מומחיות בהכנת מועמדים להצלחה במבחני המיון לאבני ראשה ובמכרזים לניהול ופיקוח בחינוך. מאמנת מוסמכת. דוקטור בחינוך. יועצת חינוכית מורשית בעלת מומחיות בקידום קריירה בחינוך


מייל: nitbar@walla.co.il  אתר:   www.dr-nitzan.co.il     טלפון: 0509005452

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב