דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


TRX - אימון מועיל למגוון גילאים 

מאת    [ 28/09/2016 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 1833 פעמים ]

TRX הוא אימון פונקציונלי המתאים למגוון האכולוסיה, מטרתינו בחיבור זה להראות את נכונות האימון ואת השפעותיו החיוביות והחשובות אצל מגוון מתאמנים.

היסטוריית הפיתוח של אימון הTRX (Total Body Resistance), הומצא בשנות ה90 על ידי מפקד יחידת הנחתים בארה"ב, רנדי הטריק. כאשר הנטריק וחייליו נסעו למבצע באסיה ונתקעו עקב עיכוב תחילת המבצע מספר פעמים. בנסיבות אלו, החיילים מצאו עצמם ללא יכולת להתאמן כפי שהיו רגילים, ללא משקולות או מכשירים. הטריק לקח מתיקו האישי חגורת ג'יו ג'יטסו וניסה להתאמן איתה. הוא קשר קצה אחד של חגורה לידו ואת הקצה השני העביר מעל הדלת וסגר את הדלת, וכך בעצם החלו אימוני הTRX הראשונים. בהמשך ניסה לשדרג את הרצועות עם חוטי צניחה כיוון שהיו גמישים יותר והיוו את הצורה הפונקציונלית ביותר לרצועות (צורת ה(Y כדי להגיע לביצועים המקסימלים ואפשרות יותר מגוונת של תרגילים. אימון הרצועות הפך להיות מאד פופולרי בתוך הצבא ובמשך שנים רבות לאחר המצאתו של הטריק לרצועות לא היה שם, השם TRX לרצועות ניתן רק בתחילת שנות ה2000.

אימון ברצועות הTRX נחשב לאימון פונקצונלי, שמשמעותו אימון המתבסס על פעולות היום יומיות. מגוון התרגילים שניתן לבצע באמצעות הTRX עוזרים לחיזוק שרירי הליבה, שרירים תומכים וקבוצות השרירים הגדולות, אשר חשיבות חיזוקם נחוץ לסיוע בביצוע הפעולות היום יומיות של כולם. אימון פונקצוינלי מתאים וחשוב לביצוע במגוון קבוצות האכולוסיה, בגלל שסוג אימון זה מקטין בעתיד מסייע בהקטנת הסיכוי להיפצע. חשוב להדגיש שבביצוע האימונים הטכניקה חייבת להתבצע בצורה נכונה, בהמלצה ובהדרכת מאמן מקצועי אשר יפקח וייתן דגשים רלוונטייים לביצוע נכון של התרגילים, ובכך ימנעו פציעות בזמן האימונים.

אורכן של רצועות הTRX הן 2 מטר, ניתן לחבר אותן למגוון מקומות עם תמיכה ראויה למשל: עצים, מתקני ברזל בפארקים ואפילו על הדלת בבית. השימוש הנפוץ ביותר של הTRX נמצא בסטודיואים אשר מתקני האבטחה לחיבור הTRX הוא הבטוח ביותר.  ניתן לעשות אימון גם לבד, אך זה פחות מומלץ מאימון אישי עם מדריך מקצועי או בחוג כאשר יש פיקוח על המתאמן. האימון עם רצועות TRX מתאים גם לנשים וגם לגברים במגוון גילאים.

אימון TRX כאימון פונקציונלי הפך להיות יותר נפוץ עם השנים עקב ייתרונותיו הרבות ובשל מגוון האוכלוסיה היכולה לבצע אימונים אלו. כיום, רוב הנשים נוטות להרשם לחוגי TRX כדי לחטב את גופן ולרדת במשקל. בנוסף לכך, אימון הTRX חשוב לחיזוק סיבולת השריר ולאיזון טוב יותר, ייתרונות משמעותיים המתעלים על רוב התרגילים בחדר הכושר, אשר מתמקדים ברובם בעיקר על שריר אחד עיקרי ותנועה שלא מצריכה עוד קבוצות שרירים שיתמכו בתרגיל. באימון TRX אופן פעולות התרגילים מפעיל את כל קבוצות השרירים בגוף במקביל בצורה אינטנסיבית יותר ביחס לתרגילים פשוטים בחדר הכושר עם זה במכונות או במשקלים חופשיים, ובגלל שמופעלים כל השרירים במקביל האימון יהיה יותר יעיל למטרות חיטוב וחיזוק שרירי הליבה וסיבולת שריר ואיזון, מאשר חדר הכושר.

אצל אוכלוסיית המבוגרים נמצא יעילות רבה לאימוני TRX לטיפול ושיקום, ולחיזוק תפקודם לביצוע פעולות יום יומיות בצורה טובה יותר. רצועות התמיכה עוזרות לביצוע תרגילים שיקומיים אשר דומות לפעולות היום יום של המתאמן, עם התמקדות על תרגילים ספציפיים שמתאימים לרמת היכולת של המתאמן.

אימונים אלו בקרב קטינים יעילים בפיתוח הגוף והגדילה, אימונים שעוזרים לחיזוק המערכת החיסונית, ירידה בסיכוי לחלות במחלות, ושיפור זרימת הדם והעברת חמצן ורכיבים מזינים יעילה יותר לתאי הגוף. בנוסף, כל סוג אימון בקרב ילדים מעלה להם את הביטחון העצמי,אורח חיים בריא ומאושר יותר.

לסיכום, ניתן לומר שאימון הTRX כאימון פונקציונלי חשוב ומומלץ לכל האוכלוסיה, ניתן להתאים את האימון לרמת היכולת של המתאמן ולהגיע להישגים הגבוהים ביותר למטרותיו ולצרכיו של המתאמן. חשוב להדגיש, את התרגילים והאימונים צריך לעשות בפיקוח ובהדרכה על מנת למנוע פציעות מיותרות ולהגיע בצורה הטובה ביותר למטרות הראויות.

נייס סטודיו - הדרך לשלמות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב