תעשו לי לייק !! על התנהלות עסקית בפייסבוק
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תעשו לי לייק !! על התנהלות עסקית בפייסבוק 

מאת    [ 18/09/2016 ]
מילים במאמר: 660   [ נצפה 2516 פעמים ]

 
 

עסקים רבים השכילו להבין כי הפייסבוק הוא כלי מינוף נהדר לעסק שלהם, אבל נדמה להם שככל שהם גורפים יותר "לייקים" הפידיון היומי שלהם עולה.

צריך לזכור – ללייקים אין שום ערך כספי. לייקים הם לא שווה כסף, ולמעשה ללייקים אין שום ערך או משמעות (למרבה הדאבה גם לא בעולם המקוון).

היו כנים – אתם זוכרים בכלל כמה לייקים עשיתם אתמול בפייסבוק?, האם אתם זוכרים על מה עשיתם Like, או למי?

 אם עניתם על השאלות האלה בכנות, אתם כבר מבינים שאתם לא רוצים לייקים בפייסבוק.

 מה אתם כן רוצים ?

 אתם, כבעלי עסק, רוצים קונים - קהל שיגיע אליכם וירכוש את המוצר או השירות שלכם.

אם אתם מבינים את זה, אז אתם מבינים שכדי להניע את הקהל שלכם להגיע אליכם, לבחור בכם, ולהשקיע את זמנו וכספו דווקא בכם. אתם צריכים "משהו אחר" – בשפה הדיגיטלית קוראים לזה מעורבות (engagement)

דמיינו שהעסק שלכם ממוקם בכיכר העיר, לצד כוורת רוחשת של עסקים.

אשכרה - תעצמו עיניים ותדמיינו שהעסק שלכם ממוקם בלב שוק ענק, הומה אדם, בטבורה של עיר, כל המתחרים שלכם שם, ואתם צריכים להלחם על תשומת לבם של מאות המיליונים, שהגיעו לשוק הזה (לאו דווקא במטרה לרכוש משהו, אולי סתם קפצו להתבשם משאון העיר הגדולה). כי פייסבוק הוא שוק הומה של מאות מיליוני אנשים, שלאו דווקא משוטטים בו כדי לרכוש מוצר או שירות. 

איך תצליחו לכבוש את תשומת לבו של לקוח אחד מתוך המיליונים שעוברים שם? איך לא תחמיצו הזדמנויות להרחיב את מעגל הלקוחות?, איך תשמרו שהלקוחות יהיו מרוצים לאורך זמן וימליצו עליכם לחברים שלהם?

 עכשיו אתם מבינים שהלייקים בפייסבוק, בדומה לטפיחת שכם חביבה, זה לא מה שמגדיל את ההכנסות שלכם בסוף היום. אז אולי זה נחמד שמישהו טפח לך על השכם, אבל עם מה תשלם במכולת?

איך יוצרים מעורבות? איך מניעים את הלקוחות לפרגן לנו? מה עושים כשלקוח מעלה פוסט שיימינג, או סתם מתלונן עלינו?

 נסקור לרגע את ההבדלים בין הדף האישי לעסקי בפייסבוק

 הדף האישי שלכם (הפרופיל האישי) בפייסבוק לא שייך לדף העסקי שאתם מנהלים.

בפרופיל האישי אתם יכולים לעלות פוסטים על הבר מצווה, געגועים לסבתא, מתכונים שהכנתם וכל מה שאתם רוצים לחלוק עם אוכלוסיית העולם הוירטואלי.

יחד עם זה, בעידן הדיגיטלי, אנחנו מחוייבים מאד להמנע ככל האפשר מטעויות, מאיזכורים שליליים, לשמור על הפאסון גם בפרופיל האישי . כי לעיתים "פליטת פה", אמירה והתבטאות לא ראויים, עלולים לפגוע גם בזירה העסקית המקוונת.

הדף העסקי (שמנוהל גם הוא על ידכם, או ע"י מנהל מדיה מקצועי) מהווה פלטפורמה של העסק שלכם. הוא מציג פרופיל מקצועי של העסק או העיסוק שלכם.

הדף העסקי, בניגוד לדף האישי שלכם, חייב שתהיה לו נוכחות קבועה בפייסבוק, אבל לא גבוהה מדי.

העלאת תכנים לפייסבוק היא טכנית, ואין ספק שכולם יודעים לעלות תכנים, תמונות, להגיב, לשתף ולעשות לייקים,– אבל לא כולם יודעים (עדיין) איך לעשות את זה נכון.

אתם כותבים נהדר ויש לכם דעות מוצקות בתחומים שונים, אבל ....

האם אתם יודעים אילו תכנים כדאי לעלות, מתי לעלות אותם, מה ההשלכות שיהיו לטקסט כזה או אחר, כיצד לייצר מעורבות, כיצד לנהל משברים. מתי ואיך תגיב למישהו בקהל שיצר איתך אינטראקציה כלשהי בדף העסקי שלך.

את כל זה יודעים לעשות אנשי המקצוע, מנהלי מדיה, מנהלי רשתות חברתיות.

בדיוק כמו שלא תשאירו את הילד שלכם עם איזו פריחה צעקנית שרק עברה לידכם ברחוב, ואתם לא ממש מכירים אותה, כך גם אל תשאירו את העסק שלכם עם חובבן (כולל אתם עצמכם).

 אתם צריכים איש מקצוע, שיודע לנהל את זירת הפייסבוק העסקית, כדי שזו תניב לכם את התוצאות להן אתם נכספים. מישהו שמבין את המדיה, ויודע לא רק מה לא לעלות ומה כן, אלא מכיר את כל האופציות ויודע לזהות את הפוטנציאל שהפלטפורמה הזו מאפשרת לעסק שלכם.

 כדי להגדיל את ההכנסות של העסק שלכם, אתם צריכים להבין שפייסבוק הוא לא מגרש משחקים, זו עבודה מקצועית במשרה מלאה. אתם חייבים מנהל מדיה מקצועי שידע לנצל עבורכם את ההזדמנויות, וידע מה לעשות גם ברגעי משבר.

 

 

דפנה לוי - טווה מילים, כותבת תוכן ומנהלת מדיה דיגיטלית 


http://www.wordswales.com/contact ;
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב