דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בידול - תנאי הכרחי לשיווק מוצלח 

מאת    [ 10/09/2016 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2354 פעמים ]

 

הראשון שהבין את הצורך בבידול היה, תופתעו לגלות, אלוהים. בתהליך בריאת העולם, היה לאלוהים צורך לבדל ו"לשווק" את היום השביעי משאר ימי הבריאה והוא זכה לשם "שבת". זה אינו הבידול היחיד שזוכה לו השבת כי הרי עד היום מתבצעת "הבדלה בין קודש לחול", כלומר, בין יום השבת לשאר ימי השבוע.
הצורך הזה אינו מפתיע שכן, כל מי שמעוניין להצליח בשיווק, חייב למצוא את הבידול הנכון והמתאים על מנת להצליח. למעשה, בכל רגע נתון, אנחנו מקבלים החלטות לרכוש מוצר או שרות, ולהעדיף אותו על פני האחרים, בזכות הבידול.
יועץ מקצועי בעל ניסיון חייב ליצור בידול ברור ללקוחותיו. לחלק מכם זה נשמע מובן, ואפילו ברור מאליו, אבל אתם חייבים להכיר בכך שזו משימה מקצועית מורכבת.
המצב האידאלי ליצור בידול הוא בעת פתיחת עסק חדש. זה השלב שבו יצירת בידול הינה טבעית ואורגנית. אין זה אומר שלא ניתן ליצור בידול כאשר שוקדים על פיתוח עסק קיים, אך המשימה במקרה כזה מורכבת יותר.
מדוע אני טוען כי יצירת בידול הינה משימה מקצועית ומורכבת? שתי סיבות לטענה הזו:
האחת, היא שרוב העסקים או השרותים אינם בעלי אופי ייחודי שניתן ליצור להם בידול טבעי.
השנייה, היא הדרך שבה יש לבצע את הבידול דהיינו, על הבידול להיראות טבעי ואמין.
עכשיו נשאלת השאלה המתבקשת: אם לעסק או לשרות שלכם אין בידול, מאין הוא ייוולד?
בידול של מוצר, עסק או שרות ניתן ליצור גם אינו קיים באופן טבעי. כתבתי בראשית דבריי כי בכל רגע נתון אנחנו מקבלים החלטות כצרכנים שמתקבלות על בסיס של בידול. כלומר, ההחלטה שלנו להעדיף מוצר, עסק או שרות על פני כל האחרים, מתקבלת על בסיס של בידול שנוצר עבורנו. ברוב המקרים, הבידול יהיה סמוי והוא יפעל על חושים, רגשות, צרכים או חולשות שלנו מבלי שנהיה מודעים לכך. ככל שזה יקרה במקרים רבים יותר, כך ברור שמאחורי הפעולה הזו עומד יועץ עסקי מנוסה יותר.
עשו עם עצמכם תרגילים פשוטים ונמקו לעצמכם מדוע העדפתם עסק, שרות או מוצר על פני האחרים. תופתעו לגלות כי במקרים לא מעטים ההעדפה שלכם גרמה לכם לשלם יותר, לנסוע רחוק יותר, להמתין יותר זמן מאשר במקום אחר, ובכל זאת, הנאמנות שלכם נשמרת. בקלות רבה מאוד תגלו כי הבחירה שלך נוצרה עקב הבידול שיצר העסק, השרות או המוצר בעיניכם.
לסיכום, צרו בידול, אף פעם לא מאוחר. יוצרים בידול וההצלחה העסקית תבוא מייד בעקבותיו.

סמי טוויג,  בעל ניסיון רב בניהול עסקים, בליווי עסקים ואנשי עסקים, בפיתוח עסקי ובניהול משברים. כיהן כעוזר שר האוצר, ניהל חברה ממשלתית גדולה והקים את משרד הפרסום טוויג מדיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב