פריצת דיסק? כמה רעיונות ששווה לדעת
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פריצת דיסק? כמה רעיונות ששווה לדעת 

מאת    [ 05/09/2016 ]
מילים במאמר: 449   [ נצפה 2050 פעמים ]

 
 

יום אחד זה קורה, מופיע כאב חד, הולכים לרופא, מצלמים ו... פריצת דיסק. בשלב ראשון מקבלים תרופות, זריקות, מנוחה. בין אם זה עזר ובין אם פחות, הנה כמה דברים שיעזרו לך ללמוד ולהתמודד עם ה"ממצא" החדש:

1. הרבה פעמים הכאב לא קשור בכלל לפריצת הדיסק, אלא לשרירים שהתכווצו באותו אזור ומייצרים את הסימפטומים. במצב כזה קל יותר להביא לשיפור בעזרת טיפול מדויק. סתם לידע כללי - הרבה אנשים שיש להם פריצת דיסק לא מודעים אליה ולא מרגישים כאב. לכן, אני ממליץ לא להיבהל לאור האבחנה החדשה שלך.

2. שאלה נפוצה – "אפשר להחזיר את הדיסק פנימה?". חוץ מפרוצדורות ניתוחיות, מדובר במצב בלתי הפיך. אבל, וזה אבל גדול – אפשר להפחית ואפילו להעלים את הכאב עד לחזרה לתפקוד מלא בלי לשנות את מצב הדיסק. במקרים רבים מספיק שמביאים להפחתה של הדלקת המקומית ויוצרים הרפיה של השרירים שעוטפים את עמוד השדרה.

3. "אז למה לא ניתוח וזהו? חותכים – הולכים". אם הסעיפים הקודמים עזרו לך להבין שהסיבה לכאב היא לא בהכרח הדיסק לבדו שמפעיל לחץ על העצבים, פעולה פיזית פולשנית לא בהכרח תביא להקלה (ולפעמים אפילו תסבך את המצב). לכן, זו צריכה להיות האופציה האחרונה לאחר שניסית שיטות טיפול שמרניות שלא הועילו.

4. שאלה נפוצה מס' 2 – "פעילות או מנוחה?" – תנועה מזרזת ריפוי. כדאי להמשיך בפעילות גופנית כרגיל בהתאם ליכולת שלך, אבל להיות עם אצבע על הדופק ולשים לב אם פעולה מסוימת מעוררת או מחמירה את הכאב, וממנה להימנע. כמובן שבמצב של התקף שלא מאפשר לך לזוז, מומלץ לנוח עד יעבור זעם.

5. יש מצבים שבהם אפשר למצוא קשר בין תקופה קשה בחיים (גירושים, פיטורים או כל מקרה של קושי נפשי) לבין הופעת הכאב. במצב כזה מומלץ לשלב עבודה פנימית (לדוגמה מדיטציה) להורדת המתח הנפשי, בהדרגה זה יחלחל וייצור הרפיה גם ברמה הפיזית.

 

אפשר להפחית את הכאב כבר מרגע זה

הנה תרגיל קצר שיכול לעזור כבר עכשיו למי שסובל מכאב מקומי (כזה שנמצא במקום ספציפי, נניח גב תחתון). התרגיל הזה משתמש ביכולת של המוח ליצור הרגעה והפחתת כאב - זאת במנגנונים שונים כמו הפרשת נוגדי כאב והזרמת דם למקום הכואב.
כל מה שצריך על מנת לבצע את התרגיל הוא למצוא מקום נוח לישיבה או שכיבה, בהתאם להעדפה. זה הולך כך:

שלב 1
התמקמו בנוחות ובצעו 10 נשימות איטיות ועמוקות ואחרי כל שאיפה החזיקו את האוויר כמה שניות לפני ההוצאה. חיזרו לנשום כרגיל.

שלב 2
התחילו לסרוק במחשבה שלכם את כל הגוף מהראש, לחזה, לבטן, לגב, לידיים, לאגן ולרגליים. חיזרו למעלה עד הראש.

שלב 3
התמקדו (עם הדמיון) במקום שבו כואב לכם. דמיינו אותו מתחמם, משתחרר, דמיינו את הדם זורם אליו. כדאי להתעכב שם עוד קצת ולסיים את התרגיל בסריקת גוף כללית. סיימו בעוד מספר נשימות.

אני יודע שהקונספט הזה נשמע מוזר, אבל חשוב להבין- עצם החשיבה והריכוז במקום מסוים בגוף, גורם להשפעה פיזית אמיתית. נסו ותרגישו.

עודד מלר, מטפל בכאב דרך הרפואה הסינית. תמיד משתדל להסתכל פנימה, מבעד לכאב הפיזי, ולגעת במנגנון שעומד מאחוריו.


למידע נוסף - www.oded-mahler.com


 omahler@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב