תזונה נכונה והרגלים הרסניים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תזונה נכונה והרגלים הרסניים 

מאת    [ 10/07/2016 ]
מילים במאמר: 408   [ נצפה 1247 פעמים ]

 
 

שלום לכולם, 

החלטתי לכתוב הפעם באופן מאוד שונה מהכתיבה הרגילה. בדרך כלל מה שקורה זה שאתרים אומרים מה כן לעשות. למשל אכלו ירקות ופירות. או אכלו שומנים טובים. הבעיה היא שפחות ופחות אתרים וגישות מתייחסות להרגלים הישנים שלכם. איך נפטרים מהרגל רע? תזונה נכונה בנויה משני דברים שצריך לעשות במקביל. הראשון הוא להכניס הרגלים חדשים. שזה החלק הכי קל. השני הוא להיפתר מההרגלים הישנים. 

הדוגמא שתלווה אותנו לנושא זה היא הדוגמא של אחותי שתקראו בהמשך. 

אז איך נפתרים מהרגלי תזונה בעייתים?


1. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לזהות את אותם ההרגלים, ולפרק אותם לפי הסעיפים הבאים.

א. מתי זה קורה? למשל אני אהבתי לסיים כל ארוחת צהריים גדולה עם קינוח (מוסיף חטא על פשע). או למשל אחותי לא יכולה לראות סרט בלי להזמין פופקורן. וכלונו יודעים כמה מלח ושמן יש בפופקורן בקולנוע. 

ב. מה הנזק של ההרגל הזה? ככל שתיהיו יותר מדויקים, ככה תדעו האם זה הרגל ששווה להשקיע בו את המאמץ. לצורך העניין, בפופקורן גדול בקולנוע יש בממוצע 850 קלוריות, ואפילו יותר גרוע מזה - 1200 מ"ג נתרן. 

יש המון דרכים לדעת מה הערכים שיש בכל מזון, מה בריא, מה לא וכמה. יש אפילו גופים שלמים כמו שומרי משקל שמתעסקים בזה באופן יום יומי, ויוכלו לספק לכם שיטה נוחה לזכור.  

ג. מה הדרך הכי מהירה להחליף את ההרגל הזה - הרבה יותר פשוט להחליף הרגל רע, מאשר לבטל אותו. למשל במקרה של אחותי, היא פשוט הייתה צריכה משהו שיעסיק את הפה שלה שהיא בקולנוע. אז מה שקורה, זה שכל פעם היא מביאה משהו נחמד מהבית שיעסיק אותה. מסטיקים, במבה, או כל דבר אחר. וכך בעצם הנזק אולי לא בוטל לגמרי, אבל הוא בהחלט צומצם. 

2. הדבר השני שאתם צריכים לעשות הוא להתחיל להטמיע את ההרגל החדש בחיים שלכם. בפשטות, ההטמעה היא עניין של זמן, כאשר מה שחשוב הוא לשמור על תבנית קבועה. אם למשל אתם רוצים להכניס את ההרגל של הימנעות מפופקורן, אז בחודשים הראשונים כדי בכל פעם שהולכים לקולנוע להתרגל לקחת משהו אחר.

במקרה שלה, בערך אחרי חודש עבר לה הדחף להזמין פופקורן. כמובן שהיא עדיין נהנית מהריח שלו, והיא עדיין הייתה נהנית אם היא הייתה מזמינה אותו, אבל היא לא מרגישה שהיא "חייבת אותו" והיא יכולה להסתפק במרבית הפעמים בדברים אחרים.  

3. מוצאים את ההרגל הבא: ברגע שסיימנו להטמיע את ההרגל הראשון, עוברים לבא בתור. אתם תראו שככל שתתרגלו לשנות את ההרגלים שלכם, ככה זה יהיה לכם יותר קל. 

ואל תשכחו - "חיים פעם אחת" ובדיוק בגלל זה כדאי לחיות כמה שיותר זמן. 

ברק לוי,


מנהל בלוג קלוריות - תזונה נכונה מול דיאטה מהירה. 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב