דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע עיסוי הוא כורך ולא מותרות 

מאת    [ 06/07/2016 ]

מילים במאמר: 760   [ נצפה 2776 פעמים ]

 

האסוציאציות הראשונות העולות למודעות בקרב רבים, כאשר הם שומעים את המילה "עיסוי" הן "פינוק", "מותרות" ו"נהנתנות". מעין דבר שאתה מאפשר לעצמך לעשות פעם, פעמיים בשנה. לדעתי ההפך הוא הנכון. תועלות העיסוי רבות ומגוונות הן לאין שיעור, ורוב בני האדם פשוט אינם מודעים לכך. העיסוי עוזר מאוד באיזון רגשות וחרדות, הוא משפר את זרימת הדם בגוף, יעיל בטיפול בכאבי פרקים ושרירים, מסייע בבעיות שינה ועוד.

כמעסים, חשוב לנו לשתף את לקוחותינו בתועלות אלה וללמדם את הערך המוסף, אשר יכול להיות הרבה מעבר לפינוק קטן מדי פעם. עיסויים על בסיס קבוע עוזרים ביצירת בריאות תקינה והרגשה טובה ותורמים לשמירתם של אלה לאורך זמן. כאשר לקוח מבין זאת, הדבר יגרום לו להגיע לטיפול על בסיס היותו שותף, לא רק לקוח, ואף יעשה זאת יותר מפעם-פעמים בשנה או באירועים כגון ימי הולדת וכדומה.

קל מאוד להבין מדוע עיסוי נחשב לפינוק, הוא הרי גורם לך להרגיש נפלא. גם אני אוהב לקבל עיסוי טוב מדי פעם, כמו כולם. ההרגשה הטובה שאנו מרגישים ואוהבים במהלך ואחרי העיסוי נגרמת ע"י שחרור אנדורפינים לגוף (Endorphin - חלק מקבוצה של חומרים כימיים המצויים באופן טבעי במוח ומסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח. יש המכנים את האנדורפינים "מפתחות לגן עדן" בשל יכולתם לשלוט בהנאה וכאב [ויקיפדיה]). שחרור זה גורם להרגשה טובה, בניגוד להורמונים אחרים אשר גורמים למתח, דוגמת אדרנלין, קורטיזול ונורפינפרין המופחתים ע"י פעולת העיסוי. קורטיזול, לדוגמא, הוא הורמון שגורם ללחץ, וכשהגוף בלחץ ומתח, הוא מייצר ממנו עוד יותר, דבר המעלה את רמת המתח.

עיסוי הוא מועיל ביותר לטיפול במצבי דיכאון. העיסוי עוזר לגוף להירגע ע"י הפחתת מתח בשרירים, דבר המאפשר רוגע נפשי. למרות שעיסוי איננו טיפול העומד בפני עצמו במצבי דיכאון וחרדה, הוא יכול להקל ולהשכיח חלק מהסימפטומים, דבר שישאיר את המטופל רגוע יותר, מאושר יותר, מלא אנרגיה ואנדורפינים.

רוב הציבור איננו מודע לדרכים בהן עיסוי יכול לעזור במישור הנפשי, על אף כי דעה רווחת היא שהדבר מועיל בהחלט לגוף. כאבי פרקים ושרירים הם הסיבה העיקרית שאנשים פונים למעסים שלא למטרת פינוק. בימים אלו רובנו יותר צמודים לשולחן בעבודה משהיינו בעבר. הרבה תחומים בעבודה מאלצים אותנו לשבת ליד שולחן לאורך רוב היום. המטפלים שביננו עומדים על הרגלים כל היום ואת רוב התנועה אנו עושים בין לקוח ללקוח. אין זה משנה מהו תחום העיסוק שלך, השגרה החוזרת על עצמה ומיעוט התנועה מעמיסים על הגוף.

ישיבה או עמידה ממושכת ללא שינוי תנוחה לאורך היום גורמת לכך שהשרירים שלנו לא מקבלים זרימת דם מספקת, דבר הגורם להם להיתפס, להתכווץ ולכאוב. ישנם אף מחקרים המקשרים בין ישיבה ממושכת ולסיכוי מוגבר לחלות במחלת הסרטן (ראה מחקר אוסטרלי מ 2011 – American Institute for Cancer Research). יש חוקרים המפליגים אף עד כדי לומר כי הישיבה הממושכת היא גורם הסיכון העיקרי במאה ה 21 ( ראה למשל http://www.oncology.org.il/(. הדבר שכיח יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים.

למזלנו, עיסוים על בסיס קבוע יכולים לבטל במידה רבה את חוסר האיזון ואת תופעות הלוואי הקשורות בישיבה ממושכת. עיסוי פשוט יכול להשכיח כאבי צוואר, כתפיים וגוו, לשפר את הזרימה במערכת הדם והלימפה, מאפשר לגוף לספק חמצן ומזון לכל חלקיו ולפנות רעלים ביעילות רה יותר, דבר הגורם לגוף להרגיש נינוח ונקי. גוף רגוע ונינוח חשוב מאוד על מנת לחוות שינה טובה ונינוחה. ואילו שינה טובה היא הכרח חשוב לתפקוד יעיל ונכון של הגוף ולהרגשה טובה. מחקרים של מרכזים רפואיים אודות מחסור בשינה מציינים את תרומתה בהתפתחות  מספר מחלות כרוניות כגון סכרת, מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר ודיכאון, המאיימות על בריאות האומה. זה מדאיג מאוד עד כמה חוסר שינה או שינה טובה משפיעים על חיינו.

עיסוי מסייע ליצירת הסרוטונין בגוף, חומר שלו תפקיד ראשי בתחושות וברגשות הקשורים למצב רוח, כגון התרוממות רוח, דיכאון, תוקפנות, התנהגות אימפולסיבית וכדומה. בנוסף, הוא מרכיב חשוב ביצור המלטונין, הורמון המיוצר ע"י בלוטת האצטרובל במוח. למלטונין תפקיד חשוב בשעון הביולוגי, ומסייע לתפקד כראוי במהלך היום ולישון טוב בלילה. אצל רוב האנשים רמת המלטונין מתחילה לעלות כשעתיים לפני שהולכים לישון. ניתן לרכוש קפסולות מלטונין טבעיות בבתי מרקחת. בני אדם משתמשים בהן לטיפול בנדודי שינה או על מנת להפחית את האפקט לעזור להפחית את הג'ט לג, חוסר האיזון הנוצר בטיסות ארוכות טווח, המקשה על הירדמות או שינה טובה למשך כמה ימים.

אמנם ניתן להסתייע בכדורים הללו, אולם ישנה דרך טבעית להעלות את רמת המלטונין בגוף באמצעות עיסוי, וללא צורך בתרופות או סמים. זוהי התרופה הטבעית לסובלים מנדודי שינה.

אם כן, יש בעיסוי הרבה יותר מסתם פינוק של "פעם ב..". עיסוי הוא צורך, לא מותרות. זה איננו דבר אשר המטופלים בו צריכים לחוש רגשות אשמה בגין שהתפתו לבזבז עליו כסף.

אלו רק מספר דוגמאות שמטרתן להראות את ההשפעה של העיסוי על בריאותכם וההרגשה הטובה שלכם. חשוב לחנך יותר את עצמכם ואת לקוחותיכם כך שיוכלו למקסם את התועלות שאפשר להפיק מעיסוי טוב עבור גופכם ונפשכם.

 

 

הכותב הוא מעסה מקצועי בעל ותק של עשר שנים במקצוע


052-6285855 www.facebook.com/katmorenator




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב