דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשזה מורכב- זה לא פשוט 

מאת    [ 28/06/2016 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2301 פעמים ]

כשזה מורכב, זה לא פשוט

תובנות שעלו לא אחת, לאור טיפולים שעברתי עם השנים, שכשהדברים נעשים מורכבים, אז הם כבר לא פשוטים. איזו הארה!!... זה לא דבר חדש או מפתיע אבל כל פעם אני מבינה אותו מזווית אחרת.

המורכבות לדעתי היא תוצר לוואי, תגובת נגד או דרך להתמודד עם זה שהדברים פשוט נתקעו, לא התאפשרו או נחסמו עבורנו בעבר, ואז אנחנו מנסים למצוא איזו שהיא דרך להסביר ולספר לעצמינו את מה שלא היה פשוט עבורנו מלכתחילה. חשבתי על זה שכשאנחנו ילדים, האפשרות לבטא ולהביע כל מה שאנחנו מרגישים או רוצים זורמת לנו באופן טבעי. כשנופלים בוכים, כשמישהו חוטף לנו משהו כועסים, כשרואים מישהוא  שאוהבים שמחים. רק בשלב מאוחר יותר בהתפתחות כל "ההתנהגויות" האלו מקבלות לעיתים מסרים שזה בסדר או לא בסדר, רצוי, ראוי, אהוב ומקובל או לא... ואז - מתחילים להסתבך. כי אם אני מקבל מסר של להביע את עצמי בחופשיות ובאותנטיות  זה לא בסדר, כי זה כולל אולי גם כעס ואנרגיה לוחמנית, וככה למעשה לא יאהבו ויקבלו אותי אז כדאי שאפנים את זה ואבחר בעל כורחי "בטקטיקה אחרת".

אנחנו מוכנים לשלם מחיר די כבד על זה שיאהבו אותנו....כי הפחד שמא לא יאהבו אותנו מאד מאיים עלינו וגורם לנו לוותר על עצמינו. אז בעצם כל מה שאנחנו מספרים לעצמינו זה לרוב פחד להיות אנחנו.  מה יהיה אם נאפשר לעצמינו  לבטא ולהביע באמת את מה שאנחנו מרגישים ורוצים? מה יהיה אם באמת הדברים יזרמו מאתנו ולא יתקעו באינסוף מחשבות או מעצורים? מה היה קורה? איך זה היה מרגיש?

הבנתי שגם אני לוקה בתסמין הזה... שהוא לא פסח עלי.. שבעצם כמעט כל החיים אנחנו עסוקים בלהשיל את הקליפות המיותרות שלא מאפשרות לנו לגעת בפשטות של הדברים, שכמעט כל החיים זה תהליך של לחזור להתחלה -לבראשית, לאיפה שהדברים היו לפני שהם הסתבכו ונתקעו.

אני זוכרת שלמדתי באוניברסיטה פילוסופיה, ובמסגרת הלימודים לקחתי קורס ב"זן בודהיזם" שאחת השיטות שלימדו את הזן הוא על ידי חידות (קוואן) שאחד מהם היה "הראה לי את פניך לפני שאביך ואמך ילדו אותך" -רוצה לומר מי היית לפני כל הרשמים, ההטבעות והדפוסים שנצרבו באישיות שלי?אז זה לא קל לשנות הרגלים שהוטבעו בנו כבר שנים, אבל אולי כדאי לשים לב יותר איפה ומתי אני מרשה לי לחיות, להרגיש? איך אני מאפשר למחשבות/ לרגשות שלי לפרוח דרכי החוצה במקום להחזיק אותם בפנים? וגם לשים לב לסיפור של מה ה"מורכבות" מאפשרת לי... שזה "חכם יותר"... ש"ככה מעריכים אותי יותר" ועוד ועוד...

אני לא טוענת שמורכבות זה דבר לא טוב,  השאלה אם היא משרתת אותנו ב"לחיות" כמו שאני רוצה או שהיא מסבכת את ה"לחיות" וזה מה שלדעתי צריך במקרה הזה להילקח בחשבון .

לירון דובז'ינסקי פיתחה שיטה ודרך ייחודית הנקראת Pilates Therapy.  השיטה מכילה בתוכה מגוון של דרכי אימון וטיפול שלמדה לאורך השנים. הטיפול משלב את הגוף והנפש כיחידה אחת.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב