דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמחונות כדרך חיים 

מאת    [ 10/05/2016 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3719 פעמים ]

 

צמחונות היא דרך חיים. אמנם הסיבות לבחירה בתזונה צמחונית הן שונות, אך רובם המכריע של האנשים שבוחרים בדרך זו עושה זאת מסיבות אידיאולוגיות.

האמונה בזכויותיהם של בעלי החיים מובילה את הצורך להימנע מאכילת בשר ודגים. רבים מהצמחונים פועלים גם בדרכים נוספות, מעבר לתזונה, ומאמצים הרגלי חיים שלא כוללים שימוש במוצרים מן החי גם בתחומים שאינם קשורים למזון- מוצרי אופנה, מוצרי קוסמטיקה, תרופות וכו'. כל שימוש תעשייתי המבוסס על ניצול בעלי חיים הוא טאבו מבחינתם של מרבית הצמחונים ושל כל הטבעונים.

הצמחונות אינה תופעה חדשה בכלל ומקורותיה נעוצים עוד בתקופה שלפני הספירה. אך אין ספק כי היא נמצאת במגמת עליה מובהקת בעשורים האחרונים. יותר ויותר אנשים בוחרים לשנות את הרגלי התזונה שלהם על פי מניעים אידיאולוגים שונים. יש הבוחרים בתזונה צמחונית ויש המקפידים אף יותר ועוברים לתזונה טבעונית לחלוטין, שכוללת גם הימנעות ממוצרי חלב וביצים. כפי שהוזכר קודם לכן, שינויים תזונתיים שנובעים מתוך אידיאולוגיה מסוימת לא מסתכמים באכילת מוצרים שונים. הם מביאים איתם בדרך כלל גם שינויים תודעתיים שמשפיעים על כל אורח החיים ויש לכך השלכות רבות.

 

השלכות שונות של צמחונות

 

-נושאים כלכליים- לבחירה בצמחונות וטבעונות יש גם השלכה על הנושא הכספי. בעוד שבעולם השלישי יש אנשים  שפשוט נאלצים לאמץ תזונה צמחונים כיוון שאינם יכולים להרשות לעצמם לקנות בשר, בעולם המערבי צמחונות מטעמים כלכליים אינה רלוונטית כלל. דווקא תחליפי הבשר והחלב הם המוצרים היקרים יותר שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לצרוך על בסיס קבוע. מי שבוחר לעבור לתזונה מסגים אלו צריך להיערך לכך גם מבחינה כלכלית.

 

-נושאים חברתיים- דרך חיים שמונעת מאידיאולוגיה אמיתית היא בעלת השלכות חברתיות משמעותיות. בדרך כללף צמחונים וטבעונים הם אנשים פעילים חברתית, שתורמים, תומכים ומתנדבים בארגוני זכויות בעלי חיים למיניהם. רבים מהצמחונים גם מייצרים קשרים חברתיים אישיים על בסיס הבחירה התזונתית שלהם, החל מחברויות שנרקמות סביב מכנה משותף זה וכלה בחיפוש זוגיות דרך אתרי הכרויות לצמחונים שמבטיחים לחבר בין אנשים בעלי רקע אידיאולוגי דומה.

 

אין ספק כי ההשפעה הגדולה ביותר היא בנושא התזונתי. רכישת מזון לצריכה ביתית, צריכת מזון במסעדות ובתי קפה, אירוח וקיום אירועים שונים שכוללים ארוחות- כולם מושפעים ברמה היומיומית מהבחירה התזונתית. אדם שבוחר בתזונה מסוג זה צריך להכיר את כל ההשלכות שלה כדי לבחון האם הוא יכול להתמיד בה באמת.

העובדה כי תופעת הצמחונות והטבעונות רק מתחזקת מדי שנה מוכיחה כי אמונה ואידיאולוגיה הן בהחלט סיבה שמוכיחה את עצמה לעריכת שינויים משמעותיים כאלו.

הכרויות לצמחונים וטבעונים- גרינדייט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב