דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחקר: דיקור סיני יעיל לטיפול בגלי חום בנשים עם סרטן שד 

מאת    [ 31/03/2016 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 2756 פעמים ]

במחקר חדש שהתפרסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology בסוף חודש מרץ של 2016 , מצאו החוקרים מאיטליה כי דיקור סיני עשוי לשמש כטיפול אלטרנטיבי לטיפול בגלי חום אצל נשים הסובלות מסרטן השד. החוקרים ציינו כי נשים הסובלות מסרטן שד נוטות לסבול מגלי חום קשים יותר ואשר נמשכים לתקופות פרק זמן ארוכות יותר וכי מצב זה הינו קשה לטיפול בשל העובדה שלא ניתן לתת להן טיפול הורמונלי. 

המחקר בדק 190 נשים מעל לגיל 49 הסובלות מסרטן שד וחילק אותן לשתי קבוצות טיפול. קבוצה אחת שכללה כ-85 נשים אשר קיבלו 10 טיפולים בדיקור סיני מסורתי במשך פרק זמן של 12 שבועות בשילוב לטיפול השמרני ואילו הקבוצה השניה הכילה כ-105 נשים אשר קיבלו את הטיפול השמרני בלבד.  הטיפול השמרני כלל טיפול פסיכולוגי והמלצות לשינויי אורח חיים (אימון גופני) ותזונה. 

חומרת גלי החום נמדדו לפני ואחרי הטיפול כאשר ניקוד נמוך יותר נחשב לאידיאלי יותר. המחקר התבצע בין השנים 2010 ו-2013.

המחקר מצא כי הנשים בקבוצה הראשונה (קבוצת הדיקור הסיני) סבלו מגלי חום בממוצע ברמה 11, רמה שהיתה נמוכה משמעותית מאשר בקרב הנשים בקבוצה השנייה, שבה סבלו הנשים  מרמה של 23 בממוצע.

מנהל המחקר , דר גרזיה לסי מהמרכז הרפואי -בלוניה-  שבעיר קארפי ש באיטליה  אמר כי: נשים הסובלות מסרטן השד צריכות לדעת כי טיפול בדיקור סיני המשולב בטיפול השמרני למשך תקופה של שלושה חודשים לפחות, עשוי לשפר את תופעות גלי החום שהן סבולות יחד עם שיפור כללי באיכות החיים שלהן, בנוסף ציין כי: הטיפול הינו טיפול בטוח וקל לביצוע.

 מנהל המחקר הוסיף עוד כי השוני בחומרת גלי החום בין שתי הקבוצות  היה מאוד ברור וכי ההבדל המובהק נשמר למשך תקופה של 3 עד 6 חודשים לאחר שהסתיים הטיפול.  בנוסף ציין כי הנשים בקרב הקבוצה של הטיפול המשולב בדיקור סיני דיווחו על איכות חיים גבוהה יותר מאשר בקבוצה השניה.

 

במחקר חדש שהתפרסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology בסוף חודש מרץ של 2016 , מצאו החוקרים מאיטליה כי דיקור סיני עשוי לשמש כטיפול אלטרנטיבי לטיפול בגלי חום אצל נשים הסובלות מסרטן השד. החוקרים ציינו כי נשים הסובלות מסרטן שד נוטות לסבול מגלי חום קשים יותר ואשר נמשכים לתקופות פרק זמן ארוכות יותר וכי מצב זה הינו קשה לטיפול בשל העובדה שלא ניתן לתת להן טיפול הורמונלי. 

המחקר בדק 190 נשים מעל לגיל 49 הסובלות מסרטן שד וחילק אותן לשתי קבוצות טיפול. קבוצה אחת שכללה כ-85 נשים אשר קיבלו 10 טיפולים בדיקור סיני מסורתי במשך פרק זמן של 12 שבועות בשילוב לטיפול השמרני ואילו הקבוצה השניה הכילה כ-105 נשים אשר קיבלו את הטיפול השמרני בלבד.  הטיפול השמרני כלל טיפול פסיכולוגי והמלצות לשינויי אורח חיים (אימון גופני) ותזונה. 

חומרת גלי החום נמדדו לפני ואחרי הטיפול כאשר ניקוד נמוך יותר נחשב לאידיאלי יותר. המחקר התבצע בין השנים 2010 ו-2013.

המחקר מצא כי הנשים בקבוצה הראשונה (קבוצת הדיקור הסיני) סבלו מגלי חום בממוצע ברמה 11, רמה שהיתה נמוכה משמעותית מאשר בקרב הנשים בקבוצה השנייה, שבה סבלו הנשים  מרמה של 23 בממוצע.

מנהל המחקר , דר גרזיה לסי מהמרכז הרפואי -בלוניה- שבעיר קארפי ש באיטליה  אמר כי: נשים הסובלות מסרטן השד צריכות לדעת כי טיפול בדיקור סיני המשולב בטיפול השמרני למשך תקופה של שלושה חודשים לפחות, עשוי לשפר את תופעות גלי החום שהן סבולות יחד עם שיפור כללי באיכות החיים שלהן, בנוסף ציין כי: הטיפול הינו טיפול בטוח וקל לביצוע.

 מנהל המחקר הוסיף עוד כי השוני בחומרת גלי החום בין שתי הקבוצות  היה מאוד ברור וכי ההבדל המובהק נשמר למשך תקופה של 3 עד 6 חודשים לאחר שהסתיים הטיפול.  בנוסף ציין כי הנשים בקרב הקבוצה של הטיפול המשולב בדיקור סיני דיווחו על איכות חיים גבוהה יותר מאשר בקבוצה השניה.

 

 

 

 

 

 

 

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב