דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג זה הדבר הכי חשוב 

מאת    [ 30/03/2016 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 6349 פעמים ]

מיתוג מה הוא

אנשים רבים נוטים לחשוב שמיתוג נכון כולל לוגו בלבד. אלא שהמציאות עצמה מורכבת יותר וכדי להבטיח מיתוג נכון עליכם להבין מה זה באמת אומר. בהגדרתו הבסיסית, מיתוג אוצר בתוכו שלל תפיסות ורגישות שמפתחים הצרכנים והלקוחות ביחס למוצר או לשירות, כך שאם התפיסות והעמדות הללו יהיו חיוביות סביר להניח שהמוצר יהיה פופולארי הרבה יותר. מנגד, תפיסות שליליות יובילו לכישלון ובסופו של דבר גם להורדת המוצר מהמדף. כדי להבטיח מיתוג נכון וטוב נדרשת עבודה מקיפה ומחשבה רבה, כך שלפני שאתם מתחילים לעבוד על הלוגו, יש כמה נושאים שחשוב שתתעכבו עליהם.

 

נושאים שאליהם יש להתייחס

העבודה על מיתוג טוב מתחילה באסטרטגיה הבסיסית ובאפיון מדויק של השוק בכלל ושל המוצר בפרט. לצורך כך חשוב לאבחן את קהל היעד הרלוונטי, את מאפייניו ואת צרכיו. רק לאחר שתבינו מול מי אתם עומדים ולמי אתם מוכרים את המוצר או את השירות תוכלו לגבש חזון וערכים ולקבוע מה הוא הגורם המבדל אתכם מהמתחרים שלכם. מכאן תוכלו להמשיך לעבר יצירתה של שפה שיווקית ותקשורתית משלכם וגם לקבוע את מדיניות המחירים, את שיטות המכירה וההפצה ולהעמיק לעבר נושאים נוספים כמו יח"צ וקידום מכירות. הלוגו שלכם הוא רק חלק אחד מתוך כל זה, ולמעשה, הוא רק האלמנט הוויזואלי שמשקף את כל העבודה הקשה הזו.

 

שאלות שחשוב לשאול

בתהליך החשיבה שהוא חלק מהותי ממיתוג העסק שלכם, חשוב שתשאלו את עצמכם מספר שאלות. ראשית נסו להגדיר את ערכי המותג שלכם ונסו להבין האם החומרים השיווקיים הקיימים (אם יש) אכן משקפים ערכים אלה. התייחסו לחומרים שיווקיים כמו אתר אינטרנט, עלוני מידע ואף ניירת משרדית. האם חומרים אלה משקפים גם את קהל היעד ופונים אליו בצורה נכונה ומושכת? אם אתם צועדים לקראת תהליך של מיתוג מחדש נסו להפיק לקחים ולהבין מה לא עבד קודם, או מה אתם רוצים לשפר – וגם האם יש משהו שתרצו לשמר. תשובות לשאלות אלו הן קריטיות בעיקר לקראת תחילת עבודתו של המעצב, שיפעל כעת להעברת מסרים אלה אל התוכנה הגרפית, להשלמת המיתוג.

למה מיתוג הוא הדבר החשוב ביותר?


עסק שלא מבין במיתוג הוא עסק שעתידו לוט בערפל, זאת מכיוון שמיתוג מאפשר לעסק להיות בקרקע ולהגדיר מהו אותו עסק. המיתוג, הוא איך שאתה משדר כלפי חוץ את העסק שלך, חשוב לדעת מה חשוב לך שהעסק שלך ישדר. חשוב להבין איזה סוג של הרגשה אתה רוצה שהעסק שלך ישדר, שבן אדם אחר ישמע עלייך מה הדבר הכי חשוב לך שהוא יבין לגבי העסק שלך. הדבר העיקרי במיתוג הוא להסביר גם למה שווה ללקוח לרכוש את שירותייך, מה זה נותן לו, למשל קוקה קולה נותנת לך להרגיש את החיים, להיות צעיר, להיות קול.

 

אמיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב