דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על כושר אהבה ונפש 

מאת    [ 29/03/2016 ]

מילים במאמר: 837   [ נצפה 2331 פעמים ]

אצלי, אצלך או בחיק הטבע


אז תשכחו מחדר כושר, מוסיקה בוקעת מרמקולים ללא הפסקה, ומדריכים ש"יורים" הוראות אימון קצביות ומשפטי מוטיבציה "לקריעת הגוף". אמון כושר הוליסטי מציע לקיים את האימונים בביתיתכם , בפארק, בחוף הים, או בכל מקום אחר המתאים לכם ותרגישו הרגשה טובה בתוך הלב שלכם . מונח נוסף באימון כושר הוליסטי :בחירה אישית. כלומר, אתם המתאמנים  קובעים את קצב האימון ומהלכו. המאמן נמצא שם על מנת לסייע לכם  בתהליך, ולא להחליט עבורכם  ובמקומכם אתם הרופאים המטפלים והמאמנים של עצמכם המאמן הוא חבר שמתאמן יחד איתכם תומך בכם ומעשיר אותכם בידע המיקצועי שיש לו בנושאי תזונה , מגע ,נשימה , פעילות גופנית ותנועה ומדיטצייה .

חופש, יצירתיות וביטוי אישי

אלו הערכים אותם אני חורט  על לוח ליבי כמו גם על העשייה המקצועית שלי. אני מדבר  על הפיכת האימון הגופני לחוויה אינטימית, מרגשת ומהנה, המתחילה ומתאפשרת רק לאחר שאדם לומד לאהוב את עצמו ואת גופו, כפי שהוא.

 
וזה לא כל כך מסובך, מסתבר. כל מה שצריך לעשות הוא "לקבל את המחשבות שלי, שזה תהליך המתאפשר באמצעות מדיטציה, שיחה פתוחה מהלב, חיבור ללב ולרגש, חופש ויצירה בתנועה, ובפעילות גופנית אותה בוחר המתאמן בעצמו". 

"כל הענין באימון כושר הוליסטי, זה שהמתאמן קובע בעצמו את מהלך האימון, על מה להציב את הדגש, והיכן ועם מי לקיים את האימון". שלושת ההיבטים העיקריים באימון כושר הוליסטי הם חופש, יצירתיות ואחריות אישית אותה לוקח המתאמן על עצמו ועל גופו. המאמן מוסיף למתאמן מהידע המיקצועי שלו מכיל מקשיב מתאמן יחד עם המתאמן מקשיב ללב ומרגיש את הגוף .


המאמן באימון כושר הוליסטי לא מתפקד על תקן הדיאטנית או מאמן הכושר "המכסח". הוא לא מדבר על תזונה, משקל, כיסי שומן ומסת גוף. הוא יודע מה קורה לאנשים שמבקרים את עצמם ללא הרף. אני רואה את זה הרבה בחדרי כושר, כשאני פוגש נשים רזות רזות רזות, אך בגלל איזה קפל שומן זעיר ומסתורי בבטן, היא דורשת מהמאמן אימוני הרזיה מאסיביים ומפרכים. שהקפל ירד. יעלם. רק אז הן תהיינה מרוצות.


אז זהו, שלא. המטרה באימון כושר הוליסטי היא פחות התעסקות במערכות יחסים ובהיבטים היבשים יותר של החיים. במקומם לומד המתאמן לפתח אינטימיות עם נפשו כמו גם עם גופו. האימון יכול להתבצע לבד, כשהדגש מוצב על אינטימיות וחיבור עצמי, או עם בן או בת זוג, כשהדגש מוצב על שיתוף פעולה הרמוני, המתאפשר לאחר שהאימון מתחיל בהקשבה ושיחה מהלב. 

מהלב. לא מהראש


השאיפה היא שבני הזוג יביטו בעיניים וישאלו איך הם מרגישים. מהלב. לא מהראש. בהמשך מתבצע סוג של מדיטציה בעצימת עיניים, בנשימה, בהתחברות אל העצמי. תרגול נשימה הוא חלק מהותי מטכניקות הפחתת לחצים, כשהשרירים הופכים להיות רפויים יותר, וניתן להקשיב לגוף כמו גם למחשבות ולקבל אותן. כולל הכול. לאהוב את עצמי as is. 

החלק השלישי של אימון כושר הוליסטי כולל תרגילי מתיחות המבוצעים מתוך מטרה להרגיש את הגוף בתנועה, לסגל גמישות וזרימת תנועות עד שמגיעים למצב של תנועה המזכירה ריקוד. האימון יכול להתבצע עם או בלי מוסיקה, בהתאם להעדפה האישית של המתאמן. 

יש מבנה בסיסי לאימון, אך הוא משתנה בהתאם להתנהלות המתאמן . לאחר תרגילי המתיחות ניתן לבצע פעילות אירובית, שוב, על פי העדפת המתאמן, הכוללת ריצה, הליכה, ריקוד, מדיטציה אקטיבית או תרגילי נשימה. "בעצם הכותרת לאימון כושר הוליסטי היא תרגול כל סוג פעילות שתגרום ללב להתחיל לפעול בקצב מוגבר יותר". 

החלק הבא של האימון כולל תרגילי חיטוב הנגזרים משיטות היוגה. הבסיס לתרגילים הוא יוגה, אך הדגש באימון מוצב על "אני וגופי. להחזיר את האימונים שהיו פעם. כשלא היו חדרי כושר, ולא היו ברזלים, אלא היה רק קשר בינאישי בין המאמן למתאמן". להקשיב ללב ולהרגיש את הגוף .

כושר עושים באהבה או לא עושים בכלל


במהלך השנים הארוכות בהן עבדתי בחדר כושר, הבחנתי  בתופעה מעניינת, לפיה אנשים שמגיעים לאימון, לא בדיוק אוהבים את העיסוק. גם אם הם מכורים. הם עדיין מגיעים לחדר הכושר על מנת לעבוד ולא ליהנות. באימון כושר הוליסטי , הופך האימון הגופני להיות משהו אחר. 

במהלך האימון, מתרחש מצב שבו המתאמן או המתאמנת מרגישים חופשיים לשתף את המאמן במה שעובר עליהם בחיים, ולא בהיבטים הטכניים, אלא במתרחש עמוק בתוך ליבם. תהליך שיתוף זה משנה לחלוטין את האימון, והמתאמן שוכח את ממדי גופו ונמצא באימון בכל הווייתו. 

כל התהליך הופך להיות מהנה ומרגש, ותרומת המאמן לתהליך היא הקשבה, הכלה, וקבלת המתאמן כפי שהוא מבלי להעיר הערות ביקורתיות או שיפוטיות לגבי המשקל או דימוי הגוף. במהלך האימון, המאמן אינו מתייחס למידות היבשות ומתבונן על המתאמן בתור אדם. בתור משהו אנושי. 

המשמעות העיקרית של אימון כושר הוליסטי,היא הכנסת הלב לאימון, וזה גם הפחד הגדול מאוד של מתאמנות וגם מתאמנים. אני יכול להגיד שכשאנשים חושבים על אימון גופני, הם רוצים להגיע לעבוד קשה וללכת הביתה. אבל אי אפשר לחיות רק מעבודה ועבודה.


"תרשו לעצמכם"
אבל זה נכון. מצבים רבים של חוסר איזון נובעים מהצורך להיות קשוח, בשליטה, לא להרפות, לא לבכות, לא לצחוק, לא להרשות לעצמנו להשתטות. לכן נגרמים מצבים רפואיים של כאבי ראש, בעיות שרירים ושלד, ועייפות. 

"אנחנו לא חיים, אנחנו רובוטים. והמטרה באימון כושר הוליסטי היא להוציא את הרובוטיות מהאימון הגופני הרגיל ולהיות יותר אנושי ויותר לב. הרבה לב. השפעה משמעותית נוספת בהשראתה פיתחתי את שיטת האימון ההוליסטי היא המדיטציות של אושו, שגם הוא מדבר על המפגש של לב אל לב. להיות חופשי ולאהוב מבלי לפחד מהמבט בעיניים". 

מה אתם אומרים? שנתחיל להרגיש?

שי איל 


מאמן כושר הוליסטי 


0542589192


fillyourheart427@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב