דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל אחד יכול לנגן בגיטרה 

מאת    [ 05/04/2008 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 4853 פעמים ]

למי מאיתנו לא היה חבר שהיה מנגן לידנו עם גיטרה ומנעים את זממנו. החבר מבית הספר, החבר מהשכונה, החבר מהצבא, החבר מהעבודה, החבר מהמילואים וכו'. הגיטרה עשירה בסוגי הצלילים אותה היא יכולה להפיק ועשירה בסגנונות נגינה ומי מאיתנו לא חשב ולו לפעם אחת ללמוד בעצמו לנגן בכלי הנהדר הזה.
אבל כמו תמיד, כאשר אנו רוצים ללמוד משהוא חדש אנו, אחרי ההתלהבות ללמוד בא תמיד ההתרעה והפחד. תמיד אנו נחשוש מללמוד משהוא חדש שלא היה מוכר לנו והוא ייחשב לנו כדבר הקשה ביותר ללמוד עלי אדמות. אז תנו לי להרגיע אתכם, לא רק שעצם הלימוד מהנה מאוד הוא אפילו קל מאוד וכל אדם יכול ללמוד לנגן בגיטרה ללא שום ידע מוקדם. הגיטרה היא הכלי הכי מקובל ללמוד עליו באופן עצמאי ואולי הכלי היחידי שמאפשר לכך (אולי חוץ מתוף מרים...), עם זאת יש לזכור שלרוב האנשים נגינה בגיטרה היא לא דבר מובן מאליו משום שהוא מצריך כוח רצון, תרגול מתמיד ורמת קואורדינציה גבוהה אותה יש לפתח תוך כדי הלימוד.
השלב הראשון בלימוד ניגון בגיטרה היא כמובן רכישת הגיטרה עצמה. עלותה של גיטרה קלאסית, הגיטרה המומלצת למנגן המתחיל, אינה עולה על 200-300 ?. בקניית הגיטרה יש לשים לב לחברה המייצרת, לגודל הגיטרה יחסית לגופכם ואם אפשר לבדוק אותה אז לראות אם הצלילים אשר היא מייצאת נשמעים טוב. ניתן להתייעץ עם חבר שמבין או המוכר בעת רכישת גיטרה אשר מתאימה לכם.
השלב השני הוא ללמוד את הבסיס אותו ניתן לעשות או בלמידה עצמית או על ידי מורה פרטי. יש ללמוד את הטכניקה שבה יש להחזיק את הגיטרה בעת ניגון שכוללת ישיבה או עמידה נכונה, הנחה נכונה של הידיים, תנועות פרק היד האוחזת במפרט, לחיצה נכונה של היד השנייה במיתרים וביסוס קואורדינציה. אם אפשר באופן עצמאי ללמוד על המיתרים על הפריטות ועל קריאת תווים יש לעשות זאת גם בשלב זה.
השלב השלישי הוא השלב שבו התלמיד רוצה לעלות רמה לרמות הגבוהות ולהיות נגן גיטרה מקצועי. את שלב זה ניתן לעשות רק עם מורה פרטי בעל ניסיון רב ועבר עשיר בתחום. רק המורה יכול להכווין את התלמיד ליצירת מוזיקה אופטימאלית שהתלמיד יכול להוציא ואין שום תחליף למורה מקצועי על מנת להתקדם לשלבים הגבוהים באומנות הניגון.
בסופו של דבר עם הרבה קשיים והרבה מאוד כח רצון, סבלנות והתמדה של התמיד, התלמיד יידע לנגן בגיטרה בסופו של דבר ורק אם ייעזר במורה פרטי הוא יגיע לרמות הגבוהות אליו הוא מסוגל להגיע ואליהם הוא שואף.
כבר בשיעור הראשון יהיה ניתן לראות כמובן אם הניגון הוא מתאים לנו או לא ויש לקחת בחשבון שתוצאות הלימוד לא יהיו מהירות אלא יכולות לקחת כמה זמן, בדרך כלל אחרי כמה חודשים בודדים של אימונים אבל ברגע שמתחילים לראות את התוצאות העליות ברמת התלמיד הופכת להיות מהירה יותר וכמובן נעימה יותר.

דניאל גור אריה
מבעלי אתר עד 100 ''להנות מכל העולמות''
http://www.ad100.co.il
contact@ad100.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב