דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מאמן כושר אישי והכדאיות שבו 

מאת    [ 05/04/2008 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2195 פעמים ]

אחד מדרכי שמירת מערכת חיסונית תקינה היא לעשות ספורט. ספורט בריא לגוף ובמיוחד ללב, הוא מחטב את גופינו, הוא שורף קלוריות במהירות, מונע פציעות מסוימות ואף תורם לדימוי העצמי שלנו וכך לא רק בריאותנו תקינה אלא גם מצבנו הנפשי תקין.

לעשות ספורט זו תורה שלמה בפני עצמה. לכל אדם ואדם ישנו תוכנית אישית ומדויקת למצבו הגופני והנפשי, ישנם אנשים שיתחילו מהבסיס וישנם כאלו שיתחילו מתרגילים קשים יותר, ועל נתון זה באה השפעתו של מורה כושר אישי על המתאמן ועל תוצאות האימון.

לעשות כושר לבד, לא רק שיכול להיות לא מדויק ולא אפקטיבי, אלא יכול אף להזיק. מצבו הבריאותי של מתאמן בכושר לא גבוה יינזק אם יתחיל את אימוני הכושר שלו בנקודה שעלולה להעמיס על גופו. לפיכך יש לדעת במדויק מאילו תרגילים להתחיל, שהרי אם ישנם מתאמנים שיתחילו מתרגילי בסיס הרי שזה סוג של הפסד אם כושרם הוא מעל רמה זו. על כן יש להשתמש בחוות דעת מקצועית בתחילת האימונים וכן תוך כדי האימונים, על מנת לדעת מתי הכי אופטימאלי לעבור לרמה הבאה. חוות דעת מקצועית שכזו, אותה כמובן צריכים לפני שמתחילים להתאמן ובכל משך זמן האימונים, יכולה להינתן באופן מדויק ואישי רק על ידי מאמן כושר אישי שיהיה לידנו בכל רגע נתון בזמן אימון.

מאמן הכושר האישי, הוא לא עוד מדריך שמבין בספורט ואימונים. מדריך מקצועי הוא בעל תעודות מתאימות המראות את רמת הידע שלו, החל מתעודות של קורסים מסוימים ועד לתארים אקדמיים בתחום הכושר וגם בתחומים הקשורים לכושר (כגון פיזיולוגיה ותזונה). בישראל התעודות הלא אקדמיים הנחשבים ליוקרתיות הם אלו של מכון וינגייט ובוגרי צה"ל בכושר גופני (שגם לומדים במכון וינגייט).

ישנם יתרונות רבים בשימוש במאמן כושר אישי. למשל, האפקטיביות המקסימאלית שיכול להוציא מאמן הכושר האישי מכל מתאמן ומתאמן כמובן. מקצועיותו של המאמן אף ימנעו פציעות מיותרות שעלולות לקרות עם תנועה לא נכונה או אימון ברמה גבוהה מדי לכושרו של המתאמן.

יתרון נוסף הוא שאם מתאמן יתאמן לבד ברגעים שקשה לו הוא יינטה לוותר או לעשות הפסקה או לאכול מעט או לעשות שאר פעילויות אשר יורידו כמעט לחלוטין מהאפקטיביות שבאימון. אם יעמוד מול המתאמן מדריך אשר ייתן לו מוטיבציה להמשיך או שקצת יצעק עליו שלא יוותר, הרי שהאפקטיביות תהיה מקסימאלית מהאימון.

עוד יתרון הוא שמאמן כושר אישי יידע למצוא תרגילים כיפיים גם לאלו שלא אוהבים ספורט, שהרי אימוני כושר הם לאו דווקא הרמת משקולות וניתן לעשות בפעולות שונות את אותם התוצאות שלאחר אימון פיזי שלא אוהבים.

על מנת לבחור מדריך כושר טוב יש להתחשב בכמה פרמטרים.

הפרמטר הראשון הוא התעודות שיש לו הניסיון והמלצות של מתאמנים שהתאמנו אצלו.

הפרמטר השני הוא מידת ההבנה והקשר של המתאמן עם המדריך. יש לזכור שהמדריך בא לעזור למתאמן, ואם הכימיה בניהם לא תהיה טובה כך גם התוצאות הלא טובות לא יאחרו לבוא.

הפרמטר השלישי הוא לראות שתוכנית האימונים של המדריך אינה שבלונית וחד-גונית, שהרי אם כך הדבר יכול היה המתאמן לחשוב על סוגי אימונים אלה לבד וגם להתאמן לבד.

את הבדיקות האלו נהוג לעשות בשיעורים הראשונים עם המדריך, הנחשבים בדרך כלל לשיעורים בתקופת ניסיון. אם המתאמן מרגיש שיש כימיה בינו לבין המדריך ותוכנית האימונים נראית לו טובה- שיתחיל באימונים.
דניאל גור אריה
מבעלי אתר עד 100 ''להנות מכל העולמות''
http://www.ad100.co.il
contact@ad100.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב