דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק ה 1 אחוז!! התגלית של העשור האחרון, נצל אותו להוביל בשוק שלך. 

מאת    [ 14/03/2016 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 1744 פעמים ]

 

כיצד לרתום את חוק ה-1% למינוף הכלכלי של החברה שלך?

500 שנים לאחר שפארטו הבחין בתופעה החברתית וקבע את כלל ה-20:80 ועם התגברות חדירת האינטרנט לעולם שיתופי התכנים, הבחינו אנשי השיווק ברשת בתופעה חדשה.

רק בעידן הנוכחי, כאשר מאות מיליונים ברחבי העולם מעלים תכנים, משתפים, וצופים באינטרנט, ניתן להבחין בתופעת ה-1%.

ההגדרה היבשה של חוק ה 1% היא שמכל 100 אנשים, שמשוטטים וצופים בתכנים באינטרנט, רק 1% (אדם אחד) יוצר את התוכן וכל השאר (99%) צופים בו.

יצירת תוכן יכולה להתבטא בכתיבת פוסט, בלוג, מאמר, העלאת סרטוני וידאו או פודקאסטים (שידורי רדיו אינטרנטיים), העלאת תמונות, השתתפות בפורומים ועוד...

לאורך 10 השנים האחרונות נבדק החוק על ידי גופי מחקר רבים וקיבל תוקף לקיומו, וזאת כאשר נבדקו מספר האנשים שמעלים תכנים בבלוגים, בקבוצות ובאתרים לעומת כמות הצופים באותם מסרים.

לדוגמא,

  1. אחוז העורכים של הגדרות בוויקיפדיה ? האנציקלופדיה החופשית ? הוא רק 0.7 מכלל הגולשים בוויקיפדיה.
  2. חברת יאהו, המפעילה אתר בו גולשים מיליוני אנשים מדי יום בעולם,  אף היא בדקה את הנושא ואישרה את תקפות החוק.

כדי להבין כיצד חברה עסקית יכולה להשתמש בחוק ה1% נערך מחקר נוסף לגבי הצופים בתכנים. מסתבר שהצופים מתחלקים לשתי קבוצות:

א.      צופים אקטיביים.

ב.      צופים פסיביים.

א.      הצופים האקטיביים מהווים 9% מכלל הצופים בתכנים. הם אלו שמגיבים לתכנים, באמצעות מיילים, טוקבקים, שיתופים.  צופים אלו מכונים "התורמים".

ב.      צופים פסיביים הם אלו אשר קוראים את התכנים אך לא נוקטים בשום פעולה ומהווים 90% מהצופים והם מכונים "הקוראים".

אם נסכם את חוק ה-1% באינטרנט ניתן לחלק את הגולשים באופן הבא:

1% הם ה"היוצרים" - הצופים שמעלים תכנים לרשת.
9% הם "התורמים" ? אלו מהצופים שמגיבים לתכנים שהועלו.
90% הם "הקוראים" ? אלו מהצופים שרק צופים בתכנים.

 

איך אתה יכול לנצל את חוק ה-1% לטובת החברה שלך?

*      כדי להיות אוטוריטה בתחום שלך

*      כדי להפוך להיות ברירת המחדל של הצרכנים

*      כדי להוביל מול המתחרים ולהנהיג את התעשייה שלך

*      כדי להפוך להיות המותג המוביל והנחשק

*      כדי למשוך לקוחות טובים חדשים

       

 עליך כמנכ"ל/כבעל חברה להשתייך לקבוצת ה - 1% שמעלה תכנים באינטרנט.

על החברה שלך להיות מובילת ידע, "יוצרת" תכנים ובונה קהל של אוהדים, "התורמים", כדי להפיצם לשאר 90% מהצופים ברשת האינטרנט.

4 עקרונות מומלצים שעל החברה שלך לאמץ בכדי  להוביל את הענף העסקי עליו היא נמנית


    • נכונות להשקיע לטווח ארוך מבלי לראות תוצאות מידיות.
    תהליך הטמעת החומרים והפיכת החברה למוקד ידע בולט אורך זמן.
    הסטטיסטיקה אומרת שרק חלק קטן מהצופים  מגיבים, אך מאחוריהם נמצאים פי 10 צופים שקוראים את התכנים, אך לא מגיבים.
    הקושי לחברה להיות בין 1% מהמובילים הוא כי לא רואים עליה מיידית במספר הגולשים באתר החברה ואין עליה מיידית בלידים.
    • עקרון העדר הסיכון
    כדי להצליח בהובלת השוק אין לחשוש מסיכון.
    החברות שאינן מובילות חוששות מביקורת של הלקוחות, המתחרים, הספקים ושאר בעלי העניין ופוחדות מטעויות שיפגעו בתדמיתן.
    אם ברשותך ידע איכותי, אמיתי ובעל ערך ואתה משתף אותו עם אחרים אינך מסתכן כלל. גם אם "צרי עין" יחלקו עליך עדין אתה משקף את דעתך ונחשב מוביל בעייני הלקוחות הפוטנציאלים.
    • מערכת ליצירת תכנים
    בכדי להוביל את השוק על החברה להשקיע בפיתוח ובניית תשתית אוטומטית ליצירת תכנים טובים לאורך זמן.
    • ניהול קהילת לקוחות
    החברה צריכה להשקיע במערכת לניהול קהילת הלקוחות שיצטרפו לקריאת התכנים ולהפיכת הצופים פסיביים לאקטיביים. הפעלת הצופים לצופים אקטיביים ומשתפים היא פעולת השיווק הטובה ביותר הקיימת.
    זוהי למעשה ההתגלמות האידאלית של ערוץ ההפצה "מפה לאוזן" ברשת האינטרנט.

אני עוסק בייעוץ אסטרטגי למנכ"לים של חברות בינוניות השואפים להתפתחות עיסקית.
בכדי להגיע אל אותם מנכ"לים אני מעלה תכנים בלינקדאין ומדוור אל רשימת התפוצה שלי.

ערוץ שיווקי זה של שיווק בעזרת תכנים תרם לי ישירות לגייס לקוחות רבים וטובים.
בשנת 2015 פירסמתי כ ? 40 מאמרים/ פוסטים שיועדו לקהל הלקוחות שלי "מנכלים של חברות בינוניות".
אני כותב רק בעיברית ולמרות זאת קיבלתי לקוחות גם מחו"ל  מנורבגיה, בלגיה וארה"ב, ישראלים בעלי עסקים שקראו והתרשמו מהידע שלי ופנו אליי בבקשה לייעוץ.

אני מאמין שלכל בעל מקצוע יש ידע רב ואת היכולת ללמוד, לקרוא חומרים מקצועיים ולהעשיר בהם את לקוחותיו.
כך הוא שם את עצמו בקבוצת ה 1% המובילה באינטרנט והופך להיות מוביל בתחומו.

לסיכום: חוק ה-1% באינטרנט, שהתגלה רק בעשור האחרון, מאפשר לחברה עסקית למנף את יכולותיה השיווקיות בעזרת כתיבת תכנים ובניית קהילת לקוחות אוהדת, אשר תפיץ את התכנים הלאה.
המשאבים הנדרשים ליצירת מערכות מסוג זה הם מזעריים יחסית לתקציבי פרסום במדיה המסורתית, אך השפעתם המצטברת היא עצומה.

אמץ את חוק ה 1% לטובת הצלחת החברה שלך.

אתה מוזמן ליצור קשר ונשוחח רק על החברה / עסק שלך בחינם


אמיר דרורי


אסטרטג עיסקי


050-7859777

drorimst@gmail.com


בנוסף כתבתי מדריך מתנה


להורדה לחץ על הקישור 


http://business-israel.ravpage.co.il/55-models?REF=MA




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב