דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד עובד מנגנון קבלת ההחלטות, דוגמת רכישת רכב משומש 

מאת    [ 10/03/2016 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2033 פעמים ]

החיים שלנו מורכבים מאוסף בלתי נגמר של תהליכי קבלת החלטות, בין אם מדובר בהחלטות מינוריות כגון מה לאכול היום ועד להחלטות חשובות לחיים כגון איזה רכב משומש נקנה.

נדמה כאילו חיינו הם מצעד בלתי נגמר של איסוף נתונים, עיבודם ובחירת ההחלטה הלוגית ביותר בכפוף לנסיבות ולאינטואיציה שלנו. רוב ההחלטות הן טריוויאליות אך לעיתים מגיעה החלטה חשובה היכולה להשפיע על העתיד שלך, בין אם מדובר על יום המחר או על המשך חייך. 

למרות שהאדם הוא יצור לוגי, תהליך קבלת ההחלטות שלו מעורפל על ידי אי רציונאליות. נקח לדוגמא את תהליך רכישתו של רכב יד שניה. על פני השטח מדובר על תהליך לוגי: אדם או משפחה מנתחים את רכישת הרכב המבוקש על פי רשימה של צרכים כגון מרחק הנסיעה, גודל הרכב, גודל תא המטען, עלות צריכת הדלק וכמובן התקציב העומד לרשותנו, הן עבור הרכישה והן עבור הטיפולים השוטפים והחזויים לסוג הרכב והמודל שלו.

ישנם כמובן שיקולים רגשיים יותר כגון צבע הרכב שאנו אוהבים, העיצוב שלו ואף התדמית שלו (רבים יבחרו דווקא לקנות רכב גרמני המשדר יוקרה).. אך עבור רוב האנשים מדובר בתהליך המבוסס על נתונים מספריים ברובו. יחד עם זאת, התהליך הזה מושפע על ידי תהליך פסיכולוגי הקרוי "חיזוי רגשי" (affective forecasting) הגורס כי רובנו לוקים בביטחון עודף בכל הקשור ליכולתנו לחזות אירועים עתידיים, לטוב ולרע, כך שאנו מסתמכים על האינסטינקט שלנו במקום לבדוק את הנתונים הקיימים עצמם.

זה נכון במיוחד בכל הקשור להחלטות גדולות. המצב הרגשי שלנו משפיע על האופן שבו אנו ניגשים לקבל החלטות.

המחקרים בנושא הראו שאם ברצונך להחליט על כיוון פעולה מסוים, עליך להכיר בהטיות שלך ולבדוק את הנתונים הקיימים שנאספו. במילים אחרות, אל תניח כי אתה "יודע" כיצד להחליט, תשאל.

במקרה של רכישת רכב משומש, הדבר נכון במיוחד. אנשים מחליפים בישראל, בממוצע, רכבים כל ארבע שנים, ולבחירה לא נכונה של רכב משומש יש השלכות כספיות (לדוגמא, רכב המבזבז דלק רב) או של נוחיות (עגלת התינוק לא נכנסת לרכב).

אין זה אומר שלשיקולים רגשיים אין מקום או חשיבות, אלא שתהליך קבלת ההחלטות שלנו לוקה בחסר ושאת אותם תהליכים אינטואטיביים יש לגבות בנתונים מוצקים ככל שניתן כך שנגיע להחלטות האופטימאליות ביותר שאליהן ניתן להגיע.

כיום, אין צורך יותר להתאמץ על אינטואיציה, אינסטינקטים ותחושות בטן המובילים לרכישות לא מבוססות של רכבים משומשים ורכבי יד שניה. מומחי רכב פיתחו לאחרונה מנוע חיפוש רכבי יד שניה המאפשר חיפוש רכבים מדויק לפי יצרן ודגם, תקציב מבוקש ואף התאמה לצרכי הקונה.

מאגר הנתונים המתעדכן מכיל אלפי רכבים משומשים כאשר לכל רכב מלווה בתמונה להמחשה. בנוסף, מנוע החיפוש מלווה במדריכים מקיפים בכל הקשור לרכישת רכבים משומשים, וטיפים ועצות לקניית רכבי יד שנייה מצד הכותבים המומחים של האתר.

ביחד עם הכתבות העדכניות ביותר על שוק הרכבים המשומשים, יכול הקונה לבצע את הרכישה המושכלת והטובה ביותר ולקבל את התמורה הטובה והבטוחה ביותר תמורת כספו. 

אמיר ריטר


תג מדיה גרופ


amir@tmgroup.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב