דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות אישית והתחדשות 

מאת    [ 03/04/2008 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 2982 פעמים ]

כדי לאפשר את ההתחדשות בחיינו,עלינו לפנות מקום, לשחרר את אותם דברים שכבר אינם משרתים אותנו, להיפטר מאותו מטען עודף שמכביד עלינו, חוסם ולא מאפשר לחידושים להיכנס לחיינו.
אני מאמינה שלחיות את החיים זה להיות בתנועה - להתחדש , לנוע הלאה , לעזוב מאחורינו את כל אותם מקומות שכבר לא משרתים את הצמיחה שלנו ולנוע אל עבר נופים חדשים שאינם מוכרים לנו. הנכונות להיפרד מהישן היא תחילתו של תהליך ההתחדשות. אני מזמינה את כולנו להרפות מכל מה שמעכב אותנו ולפתוח עצמנו למחר חדש. הרפייה מהמוכר והידוע, ויתור על אמונות מגבילות, הנחות יסוד שאימצנו לעצמנו, רגשות וזיכרונות אשר אינם משרתים אותנו יותר, שחרור ההיצמדות לעבר ומתן אפשרות לחדש לחדור לחיינו. כדי שנוכל להרחיב את הגבולות שלנו, עלינו להסכים לצאת מאזור הנוחות, לעזוב מידי פעם את הרגלינו הישנים והמוכרים. זאת מתוך הבנה שכדי שמשהו חדש יקרה בחיינו עלינו לשנות גורם כל שהוא בהתנהלות שלנו, כי הרי אם נמשיך לעשות מה שעשינו עד היום, נקבל מהחיים את מה שקיבלנו מהם עד היום... כשאנו מרפים ומשחררים, אנו יכולים לעשות זאת במישור הרגשי, הפיסי והרוחני.
במישור הרגשי - הסכמה לוותר על רגשות שליליים כלפי אנשים ומצבים (המשך ההיאחזות ברגשות שליליים לאורך זמן יכול לתקוף פיזית את הגוף שלנו), הסכמה לשחרר מערכות יחסים "זוללות אנרגייה" שכבר לא משרתות אותנו (אחת הדרכים לעשות זאת היא ע"י כתיבה לעצמנו ביומן, או כתיבת מכתב לאותו אדם, מכתב שלא חייב להישלח, וקריעתו אח"כ לגזרים). אני מזמינה אתכם להימנע, ככל שניתן, מטיפול בנושאים שאינם לרוחכם! האם אתם מסכימים לוותר, באופן מודע, על דאגות מיותרות? על אמונות מגבילות? כמו למשל - בשביל להיות "בסדר" עם הסביבה אני צריך לרצות את כולם. בדקו, על אילו אמונות אתם מוכנים לוותר ע"מ לממש מטרות בחייכם?
באחת השיחות האחרונות עם צביקה, מתאמן בעל מחויבות גבוהה מאד לדרך השינוי שבחר ללכת בה, העליתי בפניו שאלה זו - "על איזו אמונה אתה מוכן לוותר ע"מ להגיע למערכות יחסים מכבדות עם עמיתיך לעבודה (זו הייתה אחת המטרות שהוא שם לעצמו)" - צביקה הסכים לשחרר את האמונה שהחזיק בה ללא עוררין: "אני תמיד יודע הכי טוב". מרגע שצביקה הסכים לוותר על אמונתו זו, הוא התחיל להקשיב באמת לאנשים סביבו, להקשיב מתוך מקום של הבנה, שאולי גם הוא יכול ללמוד משהו מהם. שינוי זה גרר אחריו, באופן מיידי, שיפור משמעותי בכל ההתנהלות הבין אישית עם הסובבים אותו ואיפשר יצירה של מערכות יחסים מכבדות ובגובה העיניים. כל זה קרה באופן טבעי, ואף השליך והשפיע לטובה על תחומים נוספים בעבודה.
במישור הפיסי מסירת בגדים שכבר אינם בשימוש, פינוי ספרים ישנים מארון הספרים, העברת חפצים ישנים לשימושם של אחרים, היפטרות מניירת, רהיטים, מכתבים הנושאים עימם זיכרונות לא נעימים, מחיקת מספרי טלפון ישנים ולא שימושיים ... אגירת חפצים גורמת לעצירה בהתנהלות חיינו, ולא מאפשרת זרימה. עלינו לפנות מקום לחדש, לשפע. כדי שתיווצר תנועה זורמת בחיינו ויימשכו אלינו דברים ואנשים חדשים, יש לאפשר ריקנות. כשהחיים שלנו דחוסים, קשה לדברים חדשים להיכנס אליהם.
במישור הרוחני - "ניקוי הראש" מידי פעם הינו הכרחי. הכנסת רגעי הרפיה ומדיטציה לסדר היום שלנו מאפשרת לתודעה שלנו להתרוקן מכל השיחות הפנימיות ומאפשרת לקולות אחרים, פנימיים, להתבטא דרכנו. תרגול קבוע של מדיטציה מאיץ את תהליך ההתחדשות בכך שהוא מאפשר לרעיונות חדשים להופיע וליצירתיות להתגלות. פסק זמן כזה אנו יכולים ליצור לעצמנו באמצעות הליכה על חוף הים, עיסוק ביצירה וכמובן ע"י ישיבה בדממה, תוך מתן תשומת לב לנשימות שלנו.
זיכרו, פינוי מקום יוצר מרחב חדש . שחררו, נקו, היפטרו, ותרו ותנו הזדמנות לדברים חדשים להופיע בחייכם.


יעל אשד BSc, מאמנת ומנחה להתפתחות אישית, אימון מנהלים
, אימון אישי , קבוצות אימון בשילוב תנועה ככלי לשחרור וגישה לתובנות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב