דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזרונים אורתופדיים - לבריאות הגב ועמוד השדרה 

מאת    [ 31/01/2016 ]

מילים במאמר: 671   [ נצפה 2466 פעמים ]

על פי העובדות היבשות, אדם מבלה כשליש מחייו בשינה. שינה רציפה, איכותית ונטולת הפרעות היא דרישת חובה בדרך לתפקוד המופתי מדי יום, כך שברור מדוע נדרשים להשקיע מאמצים ולרוב גם כספים בבחירת המזרון האידיאלי. החשיבות של המזרונים הופכת למכרעת עוד יותר כאשר מתבוננים על כך שמזרונים שאינם איכותיים עלולים להביא לנזקים בריאותיים שונים, לרבות כאבי גב או בעיות בעמוד השדרה. המאמר הנוכחי מציג עבורכם את כל הדגשים שצריך לקחת בחשבון בדרך לבחירה נכונה של מזרונים איכותיים.

לא מעט סוגים

ההחלטה החשובה הראשונה שיש לקחת בחשבון היא סוג המזרון הספציפי בו בוחרים, כאשר יש כיום מגוון רחב של סוגים וסגנונות. כל אחד מהמזרונים, בהמשך לכך, הוא בעל תכונות ייחודיות, שהופכות אותו למתאים יותר או פחות לבני אדם ספציפיים. מזרון לטקס, המופק מעץ גומי, מאופיין ברמת אוורור גבוהה, ולכן אנשים הסובלים מאלרגיות רצוי שישקלו רכישה שלו באופן חיובי. בנוסף, התמיכה האורתופדית של המזרון הופכת אותו לפתרון מצוין לאנשים שנוטים לסבול מכאבי גב. החיסרון העיקרי של המזרון הוא שהוא עלול לאבד את הגמישות שלו כעבור מספר שנים.

סוג פופולארי נוסף של מזרונים הוא מזרון ויסקו, חומר חכם אשר המאפיין העיקרי שלו הוא התרככות על פי טמפרטורת הגוף הספציפית. המזרון ידוע גם כן ברמה האורתופדית הגבוהה שלו, ולכן מתאים כמו כפפה ליד לאנשים רגישים בעמוד השדרה, כמו גם כאלה שנוטים לסבול מפצעי לחץ. לא כל האנשים ימצאו את המזרון הזה נוח, ולכן חשוב להתנסות בשינה עליו טרם הרכישה. בהמשך נרחיב על סוגיה זו.

מזרון ספוגים, מזרון פופולארי נוסף, ידוע ביציבות הגבוהה שלו - להבדיל ממזרוני הקפיצים, המזרון אינו נע במהלך הלילה עקב תנודות האדם שישן עליו. זהו מזרון שמתאים במיוחד לילדים, כאשר גם המחיר האטרקטיבי שלו מהווה פלוס. מן העבר השני של המשוואה, המזרון הוא בעל יכולת שחיקה מהירה יחסית, כשהתמיכה שלו לגוף היא לרוב חלקית בלבד. מזרוני קפיצים (יש חלוקה לקפיצים מבודדים לעומת משולבים) מעניקים דווקא תמיכה אידיאלית לגוף, כאשר הבעיות העיקריות שלהם הן ברגישות לקפיצות ורמת השחיקה הגבוהה.

הסוג האחרון של מזרונים נפוצים הוא מזרון המגנייט, אשר ידוע ביכולות שיכוח הכאבים שלו. המזרון פותח תוך מטרה להביא לאספקה מקסימלית של חמצן ודם לתאי הגוף השונים, ומכאן שהוא מתאים במיוחד לאנשים הסובלים מכאבים באזורים שונים בגוף, כמו גם מבעיות שינה או מתחושות עייפות תמידיות. לאנשים אשר סובלים ממצבים רפואיים מוגדרים, דוגמת כאלה החולים באפילפסיה או שמשתמשים בקוצב לב, אסור להשתמש במזרון זה.

חשיבות תקופת הניסיון

כאמור, הדרך הטובה ביותר להתרשם מאיכותו של המזרון ומההתאמה שלו לאדם המסוים היא שינה עליו הלכה למעשה. זו הסיבה בגינה מומלץ מאד להעדיף מזרונים אשר מגיעים עם תקופת ניסיון, שיכולה לנוע בין מספר ימים לבין מספר חודשים (ככל שהתקופה ארוכה יותר, כך דומה שהסיכון ברכישת המזרון קטן יותר). מכאן נובע בהכרח שבעת בחירה של מזרון יש להתבונן על ה"אותיות הקטנות", ולראות מהי מדיניות החברה המשווקת בנוגע לתקופת הניסיון. ואגב, זה ממש לא מובן מאליו שבמקרה של החזרה יקבל הלקוח את מלוא הכסף ששילם, כאשר יש חברות שמתנות את קבלת הכספים ברכישה של מזרון אחר מבין המלאי שלה.

עקב העובדה שמזרון צריך להיות רכישה לשנים ארוכות, מומלץ להעדיף כאלה שגיעים עם אחריות מלאה ומקיפה ככל שניתן. בדיקה חיונית אחרת צריכה להתייחס למוניטין ולניסיון של החברה המשווקת את המזרון, כשהמלצה מועילה היא לדבוק במזרונים של שמות מוכרים יחסית, שידועים לרוב בדרגת האיכות שלהם.

סוגיית התקציב

על מזרון איכותי באמת, באופן לא מפתיע, נדרש לשלם, כשלעיתים מדובר בסכומי כסף משמעותיים. פערי המחירים בין המזרונים השונים עשויים להיות משמעותיים, עם הבדלים של אלפי שקלים. מכאן, שניתן בהחלט לגשת למשימת הרכישה של המזרון רק לאחר שמגדירים תקציב ראשוני בו יכולים או מעוניינים לעמוד.

ניתן לבצע השוואת מחירים בין מספר מותגים או חברות, אם כי צריך לקחת בחשבון דבר אחד: בתחום הזה, מה שזול "מדי" עלול להיות יקר עבור הגוף שלנו. בשום מקרה אין לבחור במזרון ספציפי רק מכיוון שתג המחיר עליו נחשב לנמוך באופן יחסי, וזאת מכיוון שייתכן שמאחורי המחיר הנוח מסתתר מזרון שאינו איכותי מספיק.

לאחר שבוחרים חברה פוטנציאלית, מומלץ לבקש מאנשיה ייעוץ והכוונה בדרך למציאת המזרון המתאים לצרכים ולתקציב של הרוכשים. אנשים הבקיאים בתחום יוכלו "לתרגם" את הפרמטרים האלה לכדי נתונים טכניים של המזרון המבוקש, מה שמגדיל כמובן את הסיכוי שהוא יתאים בצורה מושלמת ללקוח.

מקווה שנהנתם מהמאמר :) המשך יום נפלא! www.stgltd.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב