דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החיים אחרי הגירושין: מעצבים מחדש את הבית 

מאת    [ 13/01/2016 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2385 פעמים ]

גירושין הם נקודת מפנה בחיים של כל מי שחווה אותם. לאחר שהם מסתיימים, ועימם מסתיימת תקופה בחיים שלנו, צריך להמשיך הלאה. לפעמים זה קל ולפעמים זה קשה, לחלקנו זה פשוט יותר ולאחרים זה מסובך. כעת עלינו להתחיל מחדש, לצאת מהמשבר ולצאת לדרך חדשה.

אחת מהדרכים שבהם אנחנו יכולים לבחור כדי לסדר מחדש את החיים שלנו היא, עד כמה שזה ישמע מוזר, לעצב מחדש את הבית שלנו. כן, הבית שלנו הוא המקום הכי חשוב לנו ועל ידי עיצוב מחדש שלו אנחנו יכולים להתחיל חיים חדשים. למה? איך? לכך יש כמה תשובות.

כל חלום צריך מציאות

אנחנו חיים בעולם פיזי – עולם של חושים, של חומר, של מציאות קיימת. כאשר אנחנו מבצעים פעילויות פיזיות – למשל, כאשר אנחנו שוכרים חברה שמבצעת פרויקטים של חיתוך בטון כדי לפתוח חלון חדש בבית שלנו – אנחנו מבצעים פעולה בעולם הממשי שיכולה להשפיע על המחשבה שלנו; פתיחת חלון חדש בבית יכולה להיות בשבילנו סמל לפתיחת חלון חדש בראיית העולם שלנו. שיפוץ מחדש של הבית הוא מעשה שיכול להיות בעל משמעות סמלית ברורה: אני מחדש את החיים שלי, מסדר אותם, מעצב אותם מחדש – אני יוצר לי עתיד חדש.

להיפטר מהעבר, באמת

עיצוב הבית מחדש הוא גם הדרך שלנו להיפטר ממה שאנחנו רוצים להשאיר מאחור. קל לומר שאנחנו צריכים להשאיר את העבר מאחורינו – קשה יותר לעשות את זה באמת. אם אנחנו מעצבים מחדש את הבית אנחנו באמת משאירים את העבר מאחור ונפטרים ממנו. הבית שבו גרנו לפני הגירושין איננו קיים יותר – השיפוץ, העיצוב מחדש, חיתוך הבטון ששינה את הסלון וכן הלאה באמת יצרו לנו בית חדש והשאירו את הבית הישן בעבר.

זו לא אותה המשפחה, זה לא אותו הבית

המטרה של שיפוץ הבית היא גם מעשית ולא רק סמלית. הסדרי ראיה משנים את מבנה המשפחה וצריך להתאים את הבית לכך. ייתכן ועזיבת בן הזוג דורשת התאמה מחדש של הבית למי שגר בו עכשיו. כמו כן צריך לראות שסידור החדרים מתאים לשינויים בחיים שלנו שנגרמים לפעמים על ידי גירושין. ייתכן, למשל, והילדים, שעולמם התערער מעט עקב הגירושין, רוצים לחלוק חדר ואז צריך לשבור את הקיר בין החדרים – דוגמה אחת מעשית לשיפוץ שנועד להתאים את הבית לשינויים במצב המשפחתי.

אבל ניסור בטון הוא רק כלי

וזוהי נקודה שחשוב מאוד להבהיר: זה לא מספיק לעצב מחדש את הבית שלכם או את המטבחים שלכם. אם אתם רק שוכרים מעצב פנים, קבלן שיפוצים וחברת ניסור בטון זה לא מה שישנה לכם את החיים, יעלה אותם על מסלול חדש ויפתח לכם עתיד ורוד. שיפוץ הבית שלכם הוא רק כלי – כלי שיכול לסייע לכם לצאת ממשבר הגירושים אבל כזה שלא יכול לבד ליצור לכם חיים חדשים.

עיצוב מחדש של הבית או המטבחים יכול להיות בסיס פיזי שיסייע לכם לצאת לדרך חדשה. אבל יחד עם עבודות השיפוץ והעיצוב מחדש יהיה עליכם למצוא את הדרך שלכם, לחשוב על העתיד וליצור לעצמכם את החיים החדשים ואת האופק החדש שלכם.

המאמר מוגש בחסות: ASKLAW בלוג - שאלות ותשובות בדיני משפחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב