דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין ומספרים 

מאת    [ 13/01/2016 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 1841 פעמים ]

גירושין כתופעה יכולים להיבדק מבחינה סטטיסטית. מה אנחנו יכולים ללמוד מהסטטיסטיקה בענייני גירושין? להלן כמה דוגמאות.

גירושין והשכלה

ישנה דעה מקובלת שהמספר העולה של מקרי גירושין בארץ נובע מהשינוי במעמדה של האישה. האישה שעושה קריירה, כך נשמעת גרסה אחת של התיאוריה הזו לענייני גירושין, שוכחת את מקומה בבית ויחסי הזוגיות נפגעים. בחינת סטטיסטית של מקרי גירושין בארץ מלמדת שדווקא אצל נשים בעלות השכלה ומקצוע ישנם פחות מקרים של גירושין מאשר אצל נשים חסרות השכלה. אין זה אומר שהשכלה ומקצוע מונעים גירושין. ייתכן שהסיבה למספרים הללו היא שנשים שבוחרות ללמוד ולהשיג מקצוע הן נשים עצמאיות שבוחרות בעצמן את דרכן בחיים. הן גם בוחרות את בני הזוג שלהם ולכן יש סיכוי שהזוגיות שלהם לא תגיע לסיומה עם גירושין. גם בקרב נשים שאינן בעלות מקצוע אך הן בעלות תואר אקדמי יש פחות גירושין ביחס לקבוצות אחרות. אם כי קשה להוכיח את התיאוריה, ניתן לשער שהגורם שהכי משפיע על הסיכוי לכך שנישואים יסתיימו עם גירושין הוא ההתאמה בין בני הזוג. ייתכן ונשים בעלות תואר אקדמי בוחרות בצורה מוצלחת יותר בני זוג ולכן אצלן ישנו שיעור נמוך יותר של גירושין.

גירושין ורכוש

אצל זוגות שחולקים רכוש משותף ישנו שיעור גירושין נמוך יותר מאצל זוגות שחיים בשכירות ושאינם חולקים בעלות על רכוש. גירושין יכולים להיות תוצאה של מצב כלכלי בעייתי וייתכן שזוגות שמצבם הכלכלי יציב נוטים פחות להידרדר למצבים שמחייבים גירושין. עוד פרשנות אפשרית לנתונים אלו של שיעורי גירושין: זוגות שחיים בשכירות הם לעיתים זוגות שחוששים לקחת החלטה הרת משמעות כמו השתעבדות למשכנתא כיוון שהם לא לחלוטין בטוחים במצב הזוגיות שלהם. גירושין, במקרים אלו, הם פשוט ההכרה בחוסר ההתאמה של הזוג שהתבטאה גם בחוסר הרצון לקחת משכנתא.

זמן וניסיון

גירושין פחות שכיחים ככול שהזוג נשוי יותר שנים. עובדה זו יכולה להתפרש בכמה דרכים. ניתן לומר שככול שהשנים עוברות בני הזוג מפתחים שותפות שמחוזקת על-ידי הזמן העובר. ניתן גם לומר, מאידך גיסא, שמדובר פה בדוגמה ל"תסמונת ההמתנה לאוטובוס." כידוע ככול שמחכים יותר זמן לאוטובוס בתחנה יש נטייה להמשיך בהמתנה עוד יותר "כיוון שכבר חיכיתי כל-כך הרבה זמן וחבל עכשיו לוותר." כך גם זוגות שנשואים הרבה זמן יכולים שלא להחליט על גירושין כיוון שכה הרבה שנים מחייהם הושקעו בקשר הזוגי – גירושין פשוט נראים כהחלטה לא נכונה מבחינת ההשקעה שכבר נעשתה בנישואים. גירושין בקרב זוגות שלהם אין אלו נישואים ראשונים שכיחים יותר; אולי מכיוון שמי שכבר רגיל לתהליך של גירושין כבר לא חושש מכך – אולי ההרגל ממכר. ייתכן גם שיש מרכיבים באישיות של אנשים מסוימים שהופך אותם ליותר מתאימים לבחור בפיתרון של גירושין מאשר אנשים אחרים. כדי לבדוק את התיאוריה הזו, ואת התיאוריות האחרות שהוזכרו לעיל, יש צורך במחקרים נוספים בענייני גירושין. אומגה 3 צמחי וילות באילת חדר חזרות שיר יום הולדת

 

המאמר מוגש בחסות: ASKLAW בלוג - שאלות ותשובות בדיני משפחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב