דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוויה מיוחדת בצפון איטליה 

מאת    [ 11/01/2016 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 5840 פעמים ]

חוויה מיוחדת בצפון איטליה

בצפון איטליה בהרי האלפים, שעה וחצי ממילאנו, מתקיימת כבר 40 שנה קהילה מיוחדת המנהלת צורת חיים אלטרנטיבית רוחנית וכפר אקולוגי. הקהילה בעלת חוקה משלה, מטבע  משלה, בתי ספר ועוד. מעבר להיותה של הקהילה מעוררת עניין תרבותית יש בה עניין תיירותי מיוחד במינו.

הקהילה המכונה Damanhur ידועה בעולם בזכות אומנות ואדריכלות יוצאות דופן במערות, אשר הקהילה חפרה במשך 20 שנה בחשאי והפכה אותן לשרשרת אולמות והיכלים מקושטים, מוארים ומצויירים, אשר משמשים כמקום לפעילות רוחנית של הקהילה. לקהילה פילוסופיה, שבאה לידי ביטוי באלמנטים המצויירים על הקירות. אלמנטים בולטים מתייחסים לבריאת האדם והעולם באמצעות פסיפסים, מוזאיקות, פסלים, תבליטים, ספירלות ומבוכים.

הכניסה לאולמות היא מסתורית ועוברת בדלתות סתרים דרך מחסן ומסדרון צר המוביל לחלל מקושט. כשנשענים על אחת הדמויות המצויירות באולם נפתח לפתע פתח בקיר המוביל למדרגות היורדות למעמקי האדמה. שטח המקדש כ 7000 מ"ר ועומקו כ – 70 מר'. עוד מעניין לדעת שהמערות נחפרו בחיבור בין הלוחות הטקטוניים של אפריקה ושל אירופה וכן בקהילה מאמינים כי המקדש שחפרו נמצא בחיבור בין קווי אנרגיה שמקיפים את כל כדור הארץ.

הקהילה יצרה אולמות שונים באופיים ובעיצובם. כל אולם הוא בעל אופי שונה ומתייחס לאלמנט אחר. יש אולם מראות, אולם האדמה, אולם מתכות. ישנם אולמות המשמשים למדיטציה. אחד האולמות החשובים הוא מקדש שכולו מצופה זהב. ישנם אולמות עגולים שבחלקם עמודי תמיכה. האולמות מפתיעים בעושר האומנותי שלהם ובמקצועיות שבה צוירו הציורים, ממש הקפלה הסיסטינית. וכל זה נפתח לציבור רק בשנות ה – 90.

בנוסף ליופי התת קרקעי הקהילה מנהלת את חייה על פני האדמה ביערות, כשהיא מספקת לעצמה הרבה מצרכיה. הדרך לדמנהור עקלקלה, צרה ומתפתלת ביער. בין היתר, חלק מן החברים בקהילה מתגוררים בבתים על העץ המחוברים בגשרים. מחזה מדהים ושוב ארכיטקורה ואסתטיקה מעניינת וייחודית. חיבור אמיתי לטבע. מעבר לכך במקום שורה שלווה ועשייה. במקום יש גם קילומטרים של שבילים שנבנו באבן וגם עמודים עם מסכות. הכל מאד מיוחד ואסתטי.

בקהילה גרים כ- 600 אנשים ולהם שמות של בעלי חיים. לקהילה תפיסה מיוחדת על הקשר עם עולם הצומח והם מייצרים מוזיקה באמצעות צמחים. הקהילה עוסקת במדע וגם במדיטציה קלפי טארוט, גלגול נשמות, ריפוי עצמי ומקיימת המון טקסים שבחלקם מבקרים מוזמנים להשתתף.

כל המתחם בו הם מתגוררים עשיר באומנות ופנינות טבע ביער. אפשר להגיע לבקר בקהילה לביקור בן חצי יום וגם לביקור בן 5 ימים וכך להתארח ולאכול אצל תושבי המקום. הביקור אפשרי לילדים מעל גיל 9. שימו לב, שיש סיורים עם מינימום משתתפים.

 

רוית קאול כהן, מתכננת טיולים עם חוויות מיוחדות בעולם


http://www.toptipsfortrips.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב