דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעויות נפוצות בתהליך קידום אתרים אורגני 

מאת    [ 04/01/2016 ]

מילים במאמר: 1360   [ נצפה 2558 פעמים ]

תהליך של קידום אתרים אורגני הוא תהליך שנבנה לאורך זמן, שלב אחר שלב, על מנת להגיע לתוצאות משמעותיות ויציבות. בעלי אתרים רבים מגיעים עם ציפיות לא מציאותיות בנושא הקידום האורגני – וההתנגשות עם המציאות עלולה להיות מאכזבת. בדיוק כפי שאין אפשרות להבשיל פרי טרם זמנו – כך גם קידום אורגני; על מנת שיבשיל ויגיע לשיאו - נדרשים זמן והשקעה מרובה. התוצאות של קידום אורגני, בשונה מקידום ממומן, הן לא מיידיות – אך הן שוות את הסבלנות וההשקעה, מאחר והן תוצאות איכותיות שנשמרות לאורך זמן.

ראשית תהליך הקידום האורגני היא בתיאום ציפיות; שיתוף פעולה בין המקדם לבעל האתר חשוב, אם לא הכרחי ממש, על מנת לבצע עבודה טובה ולהגיע לתוצאות מעולות בקידום. שלב תיאום הציפיות יכול להכתיב ממש את שאר הדרך, ולהבטיח כמה שפחות אכזבות ותסכול וכמה שיותר שביעות רצון של שני הצדדים.

מה הן הטעויות הנפוצות בתהליך של קידום אתרים?

ישנן טעויות רבות, וודאי שיותר מ-10. ועם זאת, בחרנו בעשר מן הטעויות הנפוצות יותר, שבהמנע מהן אפשר להביא את תהליך הקידום למקסימום – ולהבטיח כמה שפחות תקלות בדרך לתוצאות הנחשקות.

הצורך לערוך מפעם לפעם תוכן של עמודים באתר, לעדכן מידע חדש או להסיר מוצרים שאזלו מהמלאי באתרי אי קומרס, הוא צורך טבעי ומובן. הבעיה מתחילה כאשר הטיפול בעמודים נעשה על ידי הלקוח או חברת בניית האתרים בדרך שאינה מתחשבת בפקטורים הכל כך חשובים של ה-SEO.

חברת קידום האתרים עובדת על אופטימיזציה של האתר על מנת לשפר את המיקומים בגוגל, ולכשמגיעים לתוצאות המיוחלות – זה אסון של ממש אם טעות, גם אם בתום לב, בטיפול בעמודים האתר, גורמת לצניחה במיקומים שהושגו. הטעויות הנפוצות שעושים בעלי האתר או חברת בניית האתרים הם:


    • 1.      שינוי תוכן באתר:

להוסיף שורה או שתיים לתוכן זה בסדר, אבל למחוק חלק מהטקסט או לשנות אותו ללא התייעצות עם חברת הקידום – עלול לפגוע במיקום העמוד בתוצאות החיפוש בגוגל.

 חלק חשוב מאוד מעבודת קידום אתרים מתמקד בתוכן, כאשר העבודה נעשית אונפייג' (באתר עצמו) ואוף פייג' (תוכן שמופץ באתרים חיצוניים, בלוגים וכן הלאה, ומקשר אל האתר המקודם). גוגל מאנדקסת את התוכן הזה, שנבנה מראש במחשבה לא רק על הגולש הקורא אלא גם על מנועי החיפוש הסורקים ומחליטים, בהתאם לקריטריונים שגוגל מציבה על מנת לאמוד את איכות התוכן, על המיקום שינתן לעמוד בתוצאות החיפוש.

 לכן, כל שינוי בתוכן חייב להיות שקול ומתוכנן, ולהתחשב בקריטריונים הללו.

כל שינוי שנעשה בצורה שאינה מתחשבת בפקטורים של קידום אתרים עלול לפגוע במיקום עמודי האתר, מה שכמובן עשוי להוביל לפגיעה בחשיפה ובתנועה הנכנסת אל האתר, דבר שהלקוח בהחלט לא רוצה שיקרה.


    • 2.      מחיקת עמודים באתר:

טבעות נפוצה נוספת היא מחיקת עמודים באתר. הנטייה של הלקוח, ולפעמים של חברות בניית האתרים, היא פשוט למחוק דף שנדמה להם שאין יותר צורך בו.

הטעות הזו מתרחשת לעתים קרובות באתרי איקומרס, שמציעים מוצרים למכירה, ובעל האתר מעוניין להסיר מוצר שאזל מהמלאי או שהוחלט להפסיק עם מכירתו לחלוטין.

מה שבעל האתר אינו מביא בחשבון כשהוא מוחק את העמוד, הוא שאותו עמוד כבר מאונדקס בגוגל (וכמות הדפים המאונדקסים של אתר היא פקטור משמעותי של גוגל) ואף עשוי להיות עמוד שהוגדר כעמוד נחיתה למילת חיפוש מסוימת.

 בלב ליבו של קידום אתרים אורגני עומדים איתור מילות מפתח מובילות בנישה של האתר המקודם – כלומר, מילים שלקוחות פוטנציאלים מחפשים בתחום המסוים הזה (למשל, אם יש ללקוח אתר של כלי נגינה, מילות החיפוש עשויות להיות שמות של כלי נגינה – "חליל", "גיטרה", "פסנתר", וביטויים קשורים כמו "איך לנגן על חליל", "שיעורי גיטרה", "ללמוד לנגן על פסנתר" וכן הלאה), וייעוד עמודים מתאימים באתר , או התאמה של עמודים באתר – לאותן מילים, על מנת שאותם עמודים יסרקו על ידי גוגל ויופיעו בתוצאות שיקבל הגולש כשיחפש את אותה המילה בגוגל.

 המשמעות של מחיקת עמוד שמטורגט אליו מילת חיפוש מסוימת – היא פגיעה קשה, לעתים מוחלטת, במיקום העמוד בתוצאות החיפוש בגוגל, שהושג, לעתים בעמל רב. בכך, פוגע הלקוח באתר שלא עצמו, כמובן שלא מתוך כוונה תחילה – אבל ההשלכות הן אותן השלכות בין אם הייתה כוונה או לא.

 בכדי להימנע מכך חשוב מאוד שלא למחוק דפים מהאתר ללא היוועצות מקדימה עם האחראי על קידום האתרים. אפשר להסיר את העמוד מבחינה ויזואלית, כך שהגולש לא יוכל לראות אותו, תוך שהוא נשאר גלוי למנועי החיפוש של גוגל.

בכך תושג מטרת הלקוח (הסרת העמוד) ללא פגיעה בקידום האתר.


    • 3.      התייחסות לקידום אתרים כפיתרון שיווק אינטרנטי מהיר:

 אכן, קידום אתרים הוא אחת מהאופציות הטובות ביותר של אסטרטגיות שיווק אונליין, והתוצאות של קידום אורגני הן מעולות ומוכחות. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שקידום אורגני הוא לא פיתרון בזק. מי שרוצה להגדיל תנועה נכנסת לאתר באופן משמעותי – ובוחר בקידום אורגני לשם כך חייב להכיר בעובדה שהגעה לתוצאות טובות בקידום אורגני היא לא מיידית. היא דורשת זמן, מאמץ והשקעה.

 אבל היתרון הבולט של קידום אורגני, ומה שהופך אותו לאסטרטגיית שיווק אונליין כל כך מעולה – היא שהתוצאות של קידום אורגני הן תוצאות חזקות ונשארות לאורך זמן. קידום אורגני הוא שיטת שיווק לטווח ארוך, בעוד ששיטות אחרות הן שיטות שיווק קצרות טווח.

 בשונה מקידום ממומן (שגם לו היתרונות שלו), תוצאות אורגניות טובות "מכות שורש" והלקוח נהינה מהפירות שלהן (חשיפה גדולה יותר לקהל יעד, טראפיק גדול יותר לאתר) לאורך זמן רב וללא תלות בקמפיינים בתשלום, שכאשר הם יורדים – הם פשוט מפסיקים לייצר עבודה. תוצאות אורגניות נשארות (כמובן שגם אותן יש לתחזק).


    • 4.      בעל אתר שמבקש "לא לגעת" באתר, אלא רק לקדם אותו

החשש של בעל האתר מפני שינויים באתר הוא חשש מובן. בעלי אתרים רבים חוששים שישנו משהו בעיצוב של האתר, שיסירו חלקים שהם מעוניינים שישארו או יוסיפו כאלה שהם לא רוצים. מה שאותם בעלי אתרים לא מבינים, הוא שקידום אתרים מתחיל באתר עצמו. ללא שינויים באתר, קידום אתרים אורגני לא יתאפשר.

 מטרתו של הקידום האורגני, להביא את האתר לכדי אופטימיזציה מרבית הן עבור הגולש והן עבור מנועי החיפוש של גוגל – על מנת לאפשר לגוגל לבחור בעמודי האתר לתוצאות החיפוש הגבוהות ביותר.

מה זה אומר בפועל? נניח שיש באתר כלי נגינה עמוד של חלילים. אותו עמוד אינו מטופל מבחינת קידום אתרים, כלומר, לא נערכה אופטימיזציה לעמוד זה. במקרה כזה, התוכן בעמוד יכול שלא לענות על הקריטריונים של גוגל, ולפיכך – גוגל לא תציע אותו לגולש שמחפש "חלילים" באחת מהתוצאות הגבוהות שלה, הממוקמות בעמוד הראשון.

 החובה של מקדם אתרים, היא לטפל בעמודים באתר ולבצע בהם אופטימיזציה שתאפשר שיפור מיקומים בתוצאות החיפוש. קידום אתרים לא מתאפשר ללא זאת, ואת זאת בעל האתר חייב להבין.

 מה שכן אפשרי, הוא לסכם מראש מה חשוב ללקוח שלא ישתנה באתר, ולהתאים את הרצון של בעל האתר לצרכי קידום האתרים. תיאום מראש יאפשר עבודת קידום טובה, אך אין מנוס מלערוך שינויים כלשהם באתר על מנת לקדם אותו ואת זאת חשוב להבין.


    • 5.      להגיע למקום ה-1 בגוגל לא יהפוך את העסק למצליח בן רגע:

אין צל של ספק שהגעה למקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל במילות החיפוש החשובות בנישה, מביאה לתוצאות טובות בשטח – החשיפה לקהל לקוחות גדלה משמעותית, כמות הכניסות לאתר עולה, ובהחלט מתרחשת לעתים קרובות מאוד תמורה חיובית באחוזי המכירות או היעדים האחרים שהוצבו, שהם הם מטרת-העל של קידום אתרים. סיכויי ההצלחה של אתר מקודם עם תוצאות מעולות לעומת אתר שאינו מקודם והמיקומים שלא אינם טובים, גדולים לאין שיעור.

 יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שהצלחת העסק אינה תלויה רק בהצלחת הקידום. אפשר להבין שהקידום מצליח כאשרישנה עלייה משמעותית במיקומים, התנועה הנכסת גדלה. אבל הצלחת העסק עצמו אינה תלויה רק בהצלחת הקידום. קידום מביא קהל – אך למוצרהשירות עצמם, ולמסר השיווקי והמכירתי של החברהנותן השירות - יש בהחלט חלק גדול באחריות על הצלחת המכירותהגעה ליעדים אחרים שהוצבו. 

כך לדוגמה, אם אתר שמוכר כלי נגינה הוא אתר מקודם עם מיקומים מצויינים בגוגל, אבל המוצרים שלו מאוד יקרים ביחס לאתר שמוכר כלי נגינה שיש לו מיקום פחות גבוה בתוצאות החיפוש אבל מוכר את כלי הנגינה במחירים נוחים יותר, בהחלט ייתכן שתהייה לו (לאתר עם תוצאות הקידום הטובות יותר) יותר תנועה נכנסת ויותר חשיפה, אבל פחות אחוזי סגירה – פחות הצלחה במכירות בפועל.

 יש עוד הרבה פקטורים משפיעים מעבר לאטרקטיביות של מחיר, אבל הרעיון הוא – שיש להביא בחשבון עוד גורמים רבים של הצלחת העסק, מעבר לקידום האורגני. הקידום יכול להיות מוצלח ולהגיע ליעדיו, אך אין זה אומר שמותר להזניח אספקטים שיווקיים נוספים שמשפיעים גם הם על הצלחת העסק.

 לסיכום, קידום אורגני הוא כלי שיווק אינטרנטי נפלא ומוכח כיעיל מאוד. צמצום של טעויות קידום למינימום, ותיאום ציפיות מול בעל האתר, יביאו לסיכויי הצלחה מרביים ולהשגת היעדים הרצויים בקלות רבה יותר. 

 גול שיווק וקידום אתרים בגוגל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב