דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכותרפיה גופנית הוליסטית 

מאת    [ 26/12/2015 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 2384 פעמים ]

פסיכותרפיה גופנית הוליסטית

לצורך הסבר על השיטה אתאר את המטופל המפורסם ביותר בהיסטוריה הלא הוא "הברווזון המכוער".  

הברווזון המכוער קיבל מהסביבה אינסוף משובים על כך שהוא מכוער ולא שייך. כתוצאה מהמשובים הללו הוא פיתח תחושה עצמית שהוא באמת מכוער ולא שייך. כתוצאה מהפיתוח העצמי הזה לקה הברווזון המכוער בתסמינים שונים ומשונים כמו ביישנות, חוסר הערכה עצמית, התבודדות, כאבי ראש, רשרוש בלב ואפילו אלרגיה למים.

בהיבט הצר אפשר היה לבלות עם הברווזון המכוער שנים ארוכות בחדר הטיפולים. אפשר היה לדבר איתו על הקשיים, על הרגשות הקשים ועל התסכולים המודחקים. וכך באמת היה. הברווזון המכוער ישב, והקשיב, ושום דבר מתחושתו הקשה לא השתנה.

ואז פגש הברווזון המכוער מטפל שראה אותו ואת מצבו בהיבט הרחב וההוליסטי. אותו מטפל שאל את הברווזון שתי שאלות קשות ביותר – מי אתה? ו- מה אתה?. לאחר בדיקות עמוקות של תכונות ונטיות טבעיות הסתבר שהברווזון המכוער הוא בעצם – ברבור.

מאז שגילה והבין הברווזון המכוער מיהו ומהו תפקידו עלי אדמות הוא התחיל לעבוד מול תפקידו הקיומי ולקבל את האנרגיה והחיות שלו מלמעלה, מהיקום בצורה אנכית ולא מהסביבה האופקית שהקיפה אותו.

ההתנהלות במקביל לאני העליון שלו הפסיקו אצלו את הבדיקות האין סופיות, את המדידות וההשוואות המתישות עם סביבתו ובכך נמחקה אצלו כליל ההגדרה של הערכה עצמית. אין דבר כזה הערכה עצמית. אחד נולד להיות ברבור, השני להיות עץ תפוזים והשלישי להיות רואה חשבון. כולם אמורים לעבוד אנכית מול היקום ולא אופקית מול הסביבה שלהם.

מרגע שהפסיק הברווזון המכוער להשוות את עצמו לאחרים, מרגע שהוא הסכים להקשיב לקולו הפנימי, רק אז הוא התחיל להיות ברבור. ומאז, וכמו שאתם יודעים, הוא עוסק בדוגמנות ומככב על כל בקבוקי האקונומיקה שבעולם.

קורא יקר, לא הגעת לעולם כדי לקנות את הסמארטפון האחרון שיצא, לא כדי לזכות בלוטו ולא כדי ללכת עם מוס בשיער. יתכן שכן, אבל רק לצורך מימוש תפקידך עלי אדמות, כאמצעי ולא כמטרה.

אתה נשמה. גוף אנרגטי שירד לעולם, נגיד כמו אוסף של פיקסלים. כדי שתוכל לבצע את תפקידך בעולם הפיזי עברת צימצום וצפיפות של האנרגיה עד להיווצרות דמות פיזית מוחשית ומוגדרת, ממש כמו כיוון תמונת השלג בטלביזיה עד לקבלת תמונה חדה וברורה.

מהעובדה שאנחנו עשויים מאנרגיה עולות שלוש מסקנות:

האחת, כולנו באים מאותו מקום, כולנו שווים, כולנו אחים ורק הצפיפות השונה שלה זכה כל אחד מאיתנו בנפרד יצרה אצלנו את תחושת השונות אך במהות אנחנו אחד.

השנייה, אם כולך הוא אוסף של אנרגיה שעבר צימצום אז כולך זה אומר כולך, כל הגוף, מקצה הראש ועד לקצה הרגליים. אין הפרדה בין הגוף והראש, בין דיבור ותחושה, הכל זה אתה.

השלישית, אם אתה אנרגיה אז אתה גם חלק מכל היקום הרחב ולא רק בדיד החי בדלת אמותך בתוך גופך.

לסיכום ביניים, אם אתה גם גוף, גם אנרגיה וגם חלק מהיקום הרחב, אז, כשאתה בא לטפל בעצמך עליך לבדוק את ההתנהלות שלך גם במישור הגופני המלא וגם במישור הקיומי הרחב.

וזוהי המהות של טיפול בפסיכותרפיה גופנית הוליסטית. טיפול שכזה  מתמקד גם בגוף, כדי להגיע לעולמו הרגשי של המטופל, וגם במהות הבסיסית שלשמה הגיע המטופל לעולם.

ההתמקדות בגוף מאפשרת לכל תחומי ההבעה לבוא לידי ביטוי כמו לדוגמא, דיבור, תנועה וחישה. הגוף שלנו מדבר את מה שהנשמה שלנו רוצה להגיד אם זה באי נוחות גופנית, ברגשות או במחשבות, ולכולם צריך לתת את האפשרות להביע את עצמם.

ההתמקדות במהות הבסיסית נעשית דרך הרחבת המודעות וזה לדוגמא נעשה בעזרת תשאול, תקשור ושימוש בקלפי מודעות.

טיפול בפסיכותרפיה גופנית הוליסטית מוביל את המטופל לבחירה: האם אני רוצה להישאר קורבן או שאני רוצה להיות אני. לא מדובר בהזנחת אירועי העבר או אי נתינת מקום לחוויות רגשיות שהתרחשו בעבר אלא בשימת דגש על ההליכה לכיוון האני.

ואתה, קורא יקר? לאן אתה רוצה ללכת?

 

הכותב: בנימין ארדיטי, מטפל בפסיכותרפיה גופנית, תואר ראשון בפסיכולוגיה.


 


 https://www.facebook.com/benjamin.arditi.3


 


קליניקה: אשקלון, ירושלים, ת"א   נייד: 050-7125003




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב