דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 דרכים מהנות להעמקת הקשר עם העובר, ולעודד התפתחות תקינה שלו. 

מאת    [ 15/12/2015 ]

מילים במאמר: 772   [ נצפה 2137 פעמים ]

5 דרכים מהנות, שכל אימא צריכה להכיר, להעמקת הקשר עם העובר, ולעודד התפתחות תקינה שלו.

כולנו מכירות את התנוחה החביבה על הריוניות, הידיים על הבטן, מלטפות בהסיח דעת, מרגישות אותו מתנועע.

מנסה להיזכר מתי הפעם האחרונה שהוא זז?, מתי הפעם האחרונה שהרגשת אותו?

את מחסירה פעימה, רגע נדמה לך שהוא זז, אולי רק נדמה לך... הוא בטח ישן, אם כך שיקום, לאימא יש צורך להרגיש אותו חי, נושם ובעיקר בועט.

להלן כמה המלצות שיוכלו להגביר את השקט הנפשי שלך, שמאוד נחוץ להתפתחות התקינה של העובר שלך עוד בהיותו ברחם. המלצות שמטרתן להעצים את החיבור שלך עם העובר בעודו ברחם, ולהעמיק את הקשר עמו. מחקרים מראים שהעובר נמצא במצב של הקשבה פעילה, השינה שלו קלה, והוא קשוב וקולט את כל הגירויים שמספקת לו הסביבה המידית והחיצונית שלו. ככול שנעשיר את מגוון החוויות שלו הוא יתפתח במוחו כלים ותבניות מורכבות ורבות יותר. הוא מודע למחשבות ולתחושות של האם ולאינטראקציות שלה עם הסובבים אותה. אם נהיה מודעים לכך נוכל להשפיע על התפתחותו בכיוונים רצויים וחיוביים, ונייצר בסיס רחב והתקשרות ביננו.

1. הקדישי לו זמן

החליט על פרק זמן שנוח לך, לפחות פעם ביום, לפני השינה, או בבוקר כשאת מתעוררת, באמצע הלילה כשאת לא מתעוררת ולא מצליחה לחוש ולהירדם. שימי שתי ידיים על הבטן, הלוא את עושה את זה הרבה בין כה, אבל הפעם עשי זאת בצורה מודעת ומכוונת. עצמי עיניים והתחילי לנשום נשימות ביטניות עמוקות. פשוט תנשמי אליו. תרגישי איך הבטן מתנפחת ומתמלאת בחמצן טרי. מהר מאוד הוא יתחיל להגיב למנת החמצן שקיבל ויתנועע. זה הסימן שלך שהוא קשוב אליך. את יכולה ללטף אותו ולשלוח לו חום ואהבה, אני מבטיחה לך שהוא מרגיש כל דבר. זו הזדמנות טובה גם לדבר אתו, הוא מקשיב ושומע את קולך, גלי הקול מרטיטים את מי השפיר ואת עור התוף שלו. את יכולה לשיר לו, ואת יכולה לספר לו איזה מן אדם את מדמיינת שהוא יהיה. זו הזדמנות מצוינת לפנטז את האדם הכי מושלם, ומיוחד ומוצלח שאת רואה בעיני רוחך. חשבי בגדול ותחשבי חיובי. העוברים ברחם מתפתחים לא רק פיזית, ומנטלית, גם האישיות שלהם מתפתחת, ובכח המחשבה אנחנו יכולים להשפיע על ההתפתחות שלהם ועל העתיד שלהם. יותר פשוט וזול לעשות זאת עכשיו, ולחסוך כסף רב על מפסיכולוג או יעוץ משפחתי מאוחר יותר. ככול שהמחשבות שלך יותר צבעוניות ומלאות בפרטים כך שניכם תוכלו יותר להתחבר אליהם ולהפוך אותן למציאות. בהתחלה יתכן וזה ירגיש לך קצת זר ומוזר, אך ככול שתתמידי תראי כמה טבעי זה לראות אותו גדל ומסתובב בעולם, המחשבות מכינות את שניכם לשלב הבא בחיים המשותפים שלכם. החיים מחוץ לרחם. מי אמר שהחינוך לא יכול להתחיל מהרחם.

2.כל דקה נחשבת

את עמוסה? עובדת ומשלימה מכסות לפני היציאה לחופשת לידה? אל דאגה, יש פעולות שאנחנו יכולים לעשות במקביל , להפוך כל הזדמנות לזמן איכות. מגע וליטוף בזמן נהיגה, צפייה בטלוויזיה, שיחת טלפון, עבודה מול מחשב, ישיבה בבית קפה. את הרי מלטפת את הבטן בהיסח דעת בכל מקרה, למה לא להפוך מגע אקראי להזדמנות לקשר, למחשבה עמוקה יותר, לאיחול, להכוונה. הכול נמצא בכוונה הנכונה.

3. רוקדים טנגו

בוודאי שמת לב שכשאת בתנועה העוברון שקט יותר, כמו מקשיב, מפנה לך את הבמה. אז בהחלט הוא נהנה מהתנועה שלך, לא משנה מה את עושה: שוטפת את הרצפה, תולה כביסה, מבשלת, אבל בעיקר כשאת נהנית, כשאת רוקדת, משתגלת, מקבלת עיסוי. פרץ של אנדורפינים ואוקסיטוצין (הורמוני אהבה) המציפים אותך, שוטפים גם אותו והוא שותף, הוא מקשיב לך, ונהנה באותה מידה. תזכרי שאתם יחד בזה, רוקדים טנגו.

4. אימא בריאה ונינוחה תינוק בריא

שומרת על כושר? חובבת פעילות ספורטיבית ? הליכה, שחיה, יוגה? מעולה!! את גם שומרת על כושר וגמישות וגם מעסה, מטלטלת, ומענגת ומרגיעה אותו. את יכולה לדמיין אותו משנה את התנוחות שלו בהתאמה לתנועות שלך ולמקומות שמתפנים ונתפסים ברחם שלך. אימא רגועה ובריאה ותינוק חיוני ונינוח.

5. טעימות, מתי מתחילים?

אכלי ארוחות מגוונות ועשירות במגוון רחב של טעמים – מחקרים מראים שהעובר מרגיש את הטעמים של המזונות שאת אוכלת באמצעות חבל הטבור דרך מחזור הדם. הכול עובר אליו, וחוש הטעם שלו מתפתח ומכין אותו לטעמים של המטבח הביתי ולהעדפות שלכם. המחקרים מראים שתינוקות מגלים העדפה ברורה לטעמים שמוכרים להם עוד מתקופת הרחם. תזמיני אותו לארוחה אתך, אח"כ יהיה קל יותר בהצגת המוצקים.

מה שאני מנסה לומר כאן, שתפי אותו, התייחסי אליו, הכניסי אותו לחייך, הוא כבר כאן, נוכח. כמו כולנו מצפה ליחס, לאהבה. וכשהצורך הבסיסי הזה מתמלא הוא הרבה יותר נינוח, שקט, ומתפתח בצורה בריאה ללא הפרעות.

ואת אימא שלו, ככול שתקדימי להתרגל למצב החדש ולראות אותו כחלק מהחיים החדשים שמחכים לכם מחוץ לרחם, כך תוכלי להכיל ולהסתגל לשינויים שמתחוללים בך לקבל אותם בהבנה וציפייה לבאות.

 

לקבלת מתנה - עשרת הדברות לבית מתוקתק ובעל מפרגן בימים שאחרי הלידה. לחצי כאן

הדס פורת - אמא לעדן, אדם ונויה. הבעלים והיוצרת של הדרך שלך לאמהות - להיות האמא שאת בוחרת להיות. מדריכה ומלווה נשים בדרך לאמהות לקראת לידה וראשית ההורות. יוצרת, כותבת, מעצבת מציאות, ארומטרפיסטית, יוגית.מנחה ומדריכת הורים בשיטת תקשורת מקרבת. מדריכת הורים ותינוקות בשפת התינוקות Small Taik . בעלת תואר לאדריכלות ועיצוב פנים, עוסקת ביעוץ וסטיילינג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב