דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוכלים טוב- תזונה בריאה מנקודת מבט של הרפואה הסינית 

מאת    [ 02/04/2008 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 3435 פעמים ]

אוכלים טוב-
תזונה בריאה מנקודת מבט של הרפואה הסינית

"העיקר להיות בריא" אנו אומרים לעצמנו, ומאחלים כך גם לקרובים ולרחוקים. הדאגה לבריאות הנה חלק מהחינוך והמורשת שאנו מקבלים מהורינו, ומעבירים לילדינו, כדי שיגדלו להיות בוגרים כשירים ומתפקדים.

מהי בריאות - ומהי מחלה?
בתרבות המערבית שלנו, המעשית וההישגית, אתה ואני חולים כאשר אנו חשים ברע ולכן יוצאים מתוך מעגל העשייה והתפקוד אל תוך מעגל חוסר האונים של החולי. הבריאות נתפסת כמצב הנכון והנורמטיבי, וכל חריגה היא בלתי רצויה ומוגדרת כמחלה.

בראייה סינית ההבחנה שונה: אנחנו עוברים מבריאות לחולי כחלק מתהליך בלתי נמנע, שתלוי בתהליכים האישיים ובהשפעות של אקלים ועונות השנה. היכולת לצלוח מצבי חולי ללא התערבות רפואית תלויה בנכונותנו להבין ולקשר בין כל הגורמים שמרכיבים את חיינו. הגוף נתפס כמערכת בעלת מרכז, פריפריה ומרכיבים בתווך, ובין כל חלקיה מתקיימים קשר וזיקה. דמיין רשת חשמלית, שמרכיביה נתמכים ונעים בכוחה של אותו מעגל אנרגטי: כשאחד החלקים מתקלקל או נעצר, המערכת - גופך - מגיב מייד, הזרימה מאיטה או נקטעת, החיונית נחלשת, ומכאן - הדלת פתוחה להופעתן של מחלות, כאבים ועוד.

מה מזין את המכונה שלנו?
סם החיים, הכוח המניע, קיים בעולם הסובב אותך, ולובש דמויות ומצבים שונים. שני העיקריים הם אוויר ומזון. אתה קולט והגוף מעבד ומספק לחלקיו. יעילותו של התהליך כולו תלויה באיכות חומרי הגלם הנקלטים בגוף והחיות שבהם, ובתפקודה של המכונה - גופך שלך.
כדי לשמור את המערכת בתנועה וזרימה, וכך להיות בבריאות טובה, עליך להזין, לטפל ולתדלק אותו בחומרים הנחוצים, ולשם כך לנהל "משא ומתן" בלתי פוסק עם הסביבה - האוויר והמזון, שהם למעשה הצ'י המפורסם. ככל שהם מגיעים לגופך במצבם הטהור יותר, כך גדלים סיכוייך לחיים בריאים יותר.

מזון וצ'י
מהו, אם כן, אותו מזון שבו נמצאים חומרי הגלם הטובים, שבו הצ'י זמין ואיכותי יותר?
כולנו, גם בתרבות המזון המערבית, מבינים את הקשר ההדוק בין איכותו של המזון לבין התהליך שהוא עובר בדרכו ממקור גידולו אל צלחתנו.
1. טרי זה בריא: תהליך ההידרדרות האנרגטית כל מזון מתחילה ברגע התנתקותו מהאדמה. לכן, ככל שפרק הזמן העובר מרגע הקטיף עד למטבחנו קטן - כך תהיה איכותו האנרגטית גבוהה ומשמעותית.
2. אמא אדמה: היחס בין האדמה לבין המזון הגדל עליה הוא יחס של "יצירה", יחס אם- בן. האם מנחילה לבניה את המורשת האנרגטית שלה- וגם את תחלואיה. אדמה מנוצלת ומדולדלת, גדושה בחומרי הדברה ומזרזי צמיחה - לא תוכל לגדל בן אנרגטי, בריא ושופע חיוניות.
שיטות שונות מצמצמות את תהליך החלשת כוח החיות. המסורתיות יותר : שימור, החמצה, המלחה, ייבוש, איטום, הקפאה, ייבוש בהקפאה. החדשניות: עיקור ושיבוש גנטי (הארכת חיי המדף), וייצור מזון סינטטי.
הרפואה והתזונה הסינית מאופקת כלפי הדרכים המסורתיות, שרובן התפתחו בחברות חקלאיות (שהיו נתונות לחסדי מחזורים של שפע ומחסור), ושלילית כלפי כל השיטות האחרות המציעות מזון "ריק" מבחינה אנרגטית.

ואיפה אנחנו?
השוק המערבי מציע כיום פתרונות קלים, בריאים וזמינים: תזונה צמחונית וטבעונית, גידולים אורגניים, דיאטות בריאות המותאמות לצרכינו האישיים. מדפיהן של כל חנויות המזון מלאים במוצרים מגוונים, טעימים ומפתים - הושט היד ובחר בם....
ואילו כאן, אצלנו, במודיעין, פורחת ומשגשגת "חווה ואדם", חווה אקולוגית יפהפייה,ובה גידולי שדה אורגניים מכל טוב הארץ: חצילים, עגבניות, מלפפונים, ארטישוק,כרוב, ברוקולי, תירס, מנגולד ועוד ועוד...
אתם מוזמנים לבוא בימי שישי, לרכוש ולפנק את עצמכם בירקות מדהימים באיכותם, ישר מהאדמה.

מבשלים בריאות
אני מזמין אתכם ליהנות גם מבישולים ביתיים פרי מטבחי, המבוססים על הידע המקצועי שלי כמרפא סיני וכמומחה ברפואת צמחים מודרנית, וכבשלן שאוהב ונהנה מצבעים, ריחות וטעמים.


שמוליק קוהן. רפואה סינית - מלמד ומרפא. הרבליסט קליני.
מורה ומדריך: טאי צ'י, צ'י גונג.
שמוליק קוהן

מטפל מומחה ברפואה סינית; הרבליסט קליני;מורה מוסמך לטאי צ'י צ'ואןוצ'י גונג רפואי.
054-4281550
samico@bigfoot.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב