דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מפתחים יכולות ניהול ומנהיגות 

מאת    [ 30/11/2015 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2041 פעמים ]

יש לא מעט מנהלים אשר רבים יאמרו עליהם כי כושר המנהיגות טבוע בהם בתור כישרון טבעי, אך האם זה אומר בהכרח כי אנשים אלה ידעו לנהל את העובדים שלהם ואת הארגון שבו הם בתפקיד בכיר, אל חוף המבטחים שכולל מלאי שלם של משימות ויעדים בדרך אל ההצלחה של העסק כולו? באופן די טבעי, כל ארגון ישאף להשיג כמה שיותר יעילות מכל עובד שמהווה חלק מן השלם, וזה כולל בעיקר את המנהלים, שתמיד יכולים ללמוד כיצד להיות יותר אפקטיביים על ידי היכרות מעמיקה יותר עם אופן ההתנהלות שלהם מבחוץ פנימה, בשילוב של דרכים נוספות לפיתרון של בעיות ארגוניות שלפעמים קל יותר להבין בסיטואציה שאינה קשורה לארגון בצורה ישירה.

 

יציאה לסדנא בשטח

יש חברות אשר יקראו לסדנא בשמה – "סדנת אימון מנהלים", ויש כאלה שיעדיפו להתייחס אליה בתור יציאה אל יום פעילות ODT שמגבש בין כל היחידות החשובות של העסק. יציאה אל סדנא בתנאי שטח מוציאה את המנהל מן הזירה בה הוא מורגל להיות ולתפקד באופן יומיומי, ומכניסה אותו אל סיטואציות שמצריכות ממנו את מיטב הכישורים הניהוליים שלו יחד עם היכרות מחודשת עם דרכי פעולה יצירתיות אליהן קשה להגיע כאשר נמצאים במשרד.

הגעה אל תובנות מעין אלה מחייבת חשיבה יצירתית תחת מסגרת זמן מוגבלת שמצריכה ניהול זמן נכון של מנהל המשימה, תהליך הסקת המסקנות מגיע במהלך המשימה, ולעיתים רק לאחריה, על ידי שיקוף שנעשה על ידי האנשים אשר מעבירים פעילות ODT ויודעים לסמן את נקודות החולשה ונקודות החוזקה של ההתנהלות המשותפת וההתנהלות של כל יחידה בתרגיל שנתבקשו לבצע.

 

הזמנה של יועץ ארגוני

עבור ארגונים שלא ממש מחפשים אחר הרפתקאות מחוץ למשרד ואוהבים להגיע לתובנות לגבי התפקוד של כל חלק בצוות העובדים השלם, ניתן להזמין יועץ ארגוני אשר מבצע את אותה הפעילות שמבצע המשקיף בפעילות ODT, רק שכאן להבדיל אלף הבדלות תהליך הסקת המסקנות מתבצע על ידו והוא מביא את המסקנות הללו אל ההנהלה על מנת לתקן את כל מה שמצריך תיקון מהעובד הפשוט ועד למנהל שמנהיג את כל הצוות.

על ידי הכנסת גורם חיצוני אל מקום העבודה מתקבלת זווית ראייה שונה שאין לה אינטרסים מלבד אלה המקצועיים עבורם נשכרו השירותים של היועץ הארגוני. מנהלים רבים בוחרים באימון מנהלים מסוג זה כדי לבצע את הביקורת הנדרשת בעיתות של משבר של העסק, אך גם כדי להעשיר את ארגז הכלים של כל מנהל שיודע בצורה טובה יותר כיצד להסיר את כל אותם מכשולים אשר עומדים בדרך להצלחה של העסק.

מטרתי בכתיבת המאמרים היא לספק ביקורת צרכנית נוקבת הנוגעת לתפעול של שירותים ומוצרים ישראליים שונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב