דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על עיצוב פנים מודרני בישראל 

מאת    [ 10/11/2015 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2293 פעמים ]

עיצוב פנים מודרני הוא למעשה עיצוב הפנים הדומיננטי ביותר בישראל היום, על פי נתונים לא רשמיים אחד מכל שני מעצבי פנים בישראל ייבחר להשתמש בסגנון הפנים המודרני לעיצוב דירת הלקוחות שלו, והרבה פעמים זה ינבע מבקשת הלקוחות (בתיאור הדרישות והרצונות שלהם).

רוב המומחים בתחום של עיצוב פנים מאמינים שהפופולאריות של סגנון עיצוב הפנים המודרני כל כך גבוהה היא מכיוון שעיצוב פנים הוא השלכה של נורמות חברתיות שמתקיימות בחברה המודרנית, עוד על זה בהמשך. כלומר שיותר אנשים תת מודע מעוניינים לבצע עיצוב פנים מודרני מאשר סגנונות מאוד ממוקדים של עיצוב פנים כמו עיצוב פנים כפרי למשל. כך שעם השנים יותר ויותר מעצבי פנים נמשכים להתמקצע בעיצובי פנים מודרניים בכדי לקבל יותר עבודות. עוד נציין שעיצוב פנים מודרני מאוד מבוקש בקרב עסקים, מה שמגדיל את השכיחות שלו בישראל.

עיצוב מודרני והנורמות החברתיות

עיצוב מודרני הוא סגנון עיצוב שמתגבש על חשבון נורמות חברתיות והשפעות ארוכות טווח בחברה שלנו, הוא כל כמה שנים משתנה להתאים צרכים משתנים של האוכלוסייה, אך בו זמנית הוא לא מתבסס על טרנדים מהירים וחולפים.

לדוגמה, בשנות ה-70 ושנות ה-80 המטבח היה אזור נידח בבית שהעיצוב בו לא היה יושב בסדר העדיפויות של בעלי הדריה. אך במהלך שנות ה-90 ועם התקדמות החיים שנות האלפיים יותר ויותר בעלי דירות רצו לשמור על קצב חיים מהיר יותר והתחילו לאכול ארוחות במטבח ולא לשבת כל יום עם המשפחה בפינת האוכל. כבר לא נערכו ארוחות גדולות בבוקר לפני שהילדים הולכים לבית הספר או ארוחות שישי מפוארות כל המשפחה. המטבח הפך להיות גם מקום שמבשלים וגם מקום שיושבים לאכול. אז המבטח בעיצוב הפנים נפתח חזרה לסלון והעיצוב בו החל לקבל חשיבות. היום על מעצב פנים יודע שהוא חייב לתת דגש על עיצוב המבטח כחלל פתוח לפנים הדירה.

עוד דוגמה מצוינת היא למשל בחדר הילדים, היום עם ההתפתחות הטכנולוגית בכל חדר ילדים מגיל 5 ומעלה יש צורך בפינת עבודה עם מחשב ואולי גם טלוויזיה. פעם חדר הילדים היה מעוצב כך שהיה פינת שינה ואזור קטן למשחק (כאשר השיעורים היו נעשים בסלון או בפינת האוכל) היום עיצוב החדר חייב להעניק לילד סביבה נוחה לעבודה ויכולת להישאר בחדר ברוב שהייתו בבית.

העיצוב הפנים המודרני משתמש באלמנטים שונים שנשארים קבועים יחסית לאורך השנים ומשתנים לעיתים רחוקות כמו שתמיד הסגנון מנסה להכניס חידושים טכנולוגיים שונים, להשתמש ברהיטים מודרניים, בשילוב אובייקטים ישנים וחדשים, תאורה נכונה והתמקדות על פונקציונאליות השימוש בחלל.

עיצוב פנים מודרני ולא עיצוב פנים של טרנדים

הרבה אנשים שהם לא מעצבי פנים בעלי הכשרה מתבלבלים רבות בין עיצוב פנים מודרני לטרנדים עכשוויים. עיצוב פנים מודרני הוא לא סגנון עיצוב שמבטא את מה שמאוד עכשווי להיום, נניח אם יש השנה טרנד חזק של עיצוב בצבעי שחור ולבן, עיצוב פנים מודרני לא יתבסס על הטרנד הזה, זה יהיה תלוי במעצב הפנים וזה לא קשור לסגנון העיצוב המודרני. עניין של עיצוב מטבח שיהיה פונקציונאלי לבישול ואכילה זה כן. חשוב לבצע את ההבחנה הזאת.

ארבל אדריכלים - מעצב פנים מקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב