דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור קורס סופרי סתם 

מאת    [ 27/10/2015 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 3503 פעמים ]

קורס סופרי סת"ם מכשיר יהודים יראי שמים ליצירה ועבודה בקדושה. עבודת סופר סת"ם היא עבודה עצמאית ודורשת ריכוז מיומנות וידע הלכתי ומקצועי רב. כיום בעקבות הצורך הכלכלי הגובר פונים יראי שמים רבים לחיפוש מקורות הכנסה, ואין מקור הכנסה מבטיח ונוח ככתיבת סת"ם. כתעסוקה לחרדים או תעסוקה לדתיים, מקצוע זה ניתן לשילוב יחד עם לימודי תורה מלאים או חלקיים ואף במישרה מלאה ויותר.

אך יחד עם גידול הביקוש גדל היצע גם הקורסים לכתיבת סת"ם. שהרי מה יותר פשוט מלהעמיד אברך שילמד הלכות וסופר סת"ם שילמד יסודות כתיבה ולהכריז על "קורס סופרי סתם"? כך נמצא שהמתעניין עומד בפני היצע גדול של מכונים וקורסים, במחירים ותנאים שונים - ועל פי מה יחליט?

כמו בכל נושא ומוצר אחר אפשר להצביע כל כללי ברורים בבחירת קורס לימודי כתיבת סת"ם.

עלות הקורס - זול זה טוב?
לעלות הקורס יש משמעות רבה לכאן ולכאן. מצד אחד כל קורס עולה אלפי שקלים, מצד שני קורס שאינו מוצלח ואינו מביא את הלומד להיות סופר סת"ם מוצלח - הרי שהוא גורם לו להפסיד את אלפי השקלים שבוזבזו לריק. יש לדעת גם כי מה ששווה כסף, עולה כסף. בעלי מקצוע מעולים מקבלים שכר גבוה יותר ממתחילים וקורס זול משמעותו שכנראה שלא מלמדים בו מומחים. אז ממי יש לך ללמוד?

ותק ומוניטין - בתחום ההוראה דווקא

כמו בכל תחום, ותק ומוניטין מעידים על מקצועיות ואיכות. עם זאת יש לשים לב לכך שהותק והמוניטין יהיו בתחום ההכשרה והקורסים ולא בתחום הסת"ם הכללי. שהרי קיים הבדל יסודי בין מוסד אשר התמחותו המתמשכת היא בלימוד והוראה, לבין מוסד שהתמחותו היא בייצור או מסחר באותו התחום. ודאי ששייך ללמוד אצל הראשון ולא להתבלבל.

קבלות, קבלות, קבלות
הכוונה אינה רק למי שנותן קבלה תמורת התשלום (שגם זה חשוב מאוד) אלא למי שיש לו קבלות על איכות עשייתו. שהרי לא דומה מי שלימד מאה תלמידים למי שלימד מאה ואחת, וודאי שאינו דומה למי שלימד אלף או 2500 תלמידים! הכמות מבטיחה ניסיון רב ושלא "יתגלחו" ח"ו על הזקן שלך...

המלצות, המלצות, המלצות
לקוחות לא ממהרים להמליץ על כל אחד. קיומן של המלצות וכמותן מעידה על טיב השירות. צריך לשאול ולא להתבייש: "יש לכם המלצות?" ולא להסתפק בתשובה סתם אלא לבקש לראות כמה ולמה ומה כתוב בהן. לעיתים יש שתיים או שלוש המלצות, אבל למכון להוראה ראוי לשמו גם ראוי שיהיו עשרות רבות של המלצות, ואם אין - הרי זה אומר דרשני!

ליווי וחניכה
האם אתה גומר את הקורס ונשאר לבד, או שממשיכים ללוות אותך בהמשך הדרך? עליך לדעת כי ההכשרה אינה מסתיימת בקורס. לאחר הקורס תתחיל לכתוב ויהיו לך עוד לא מעט שאלות ותצטרך חניכה פעילה כדי להפוך לסופר סת"ם פעיל ומצליח. תבדוק האם זה חלק מהקורס שלך, או הבטחה מעורפלת בעלמא.

יש פרנסה
פרנסה ותעסוקה אחרי הקורס הם עניין חשוב. עד שתיצור את קהל הלקוחות שלך רצוי שיהיה מי שיספק לך תעסוקה או ירכוש את תוצרי הסת"ם שכתבת. גם כאן יש לשים לב להבדל בין בית-מסחר למכון הוראה. בית מסחר יכול להבטיח לך הבטחות, אבל עיסוקו הוא מסחר ולא הוראה וכן בד"כ גם יהיה מוכן לשלם פחות.

לסיכום... כדאי להכיר את הדקויות בענף הקורסים לסופרי סת"ם, ולא ללכת לאיבוד. קורס סופרי סת"ם עולה הרבה כסף, וככזה הוא יכול להיות השקעה משובחת שתניב פירות או בזבוז משווע של אלפי שקלים. תבחרו נכון!

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב