דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע השוקולד נחשב לבריא לנו? 

מאת    [ 21/10/2015 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 3589 פעמים ]

מדוע השוקולד נחשב לבריא לנו?

שוקולד נחשב לאחד המוצרים הנמכרים והאהובים ביותר בעולם. מחקרים רבים שבוצעו על שוקולד ועל פולי הקקאו בעיקר, מוכיחים כי הוא תורם לנו באופנים בריאותיים שונים. סדנאות שוקולד המועברות ברחבי הארץ, מלמדות על תהליך הכנת השוקולד, על יתרונותיו הבריאותיים ואף מאפשרות לנו להתנסות בהכנת סוגים שונים של מוצרים העשויים משוקולד.

 

אלפי סיפורים נכתבו על השוקולד וחסרונותיו חלקם טוענים כי הוא המתכון להריסה של כל דיאטה אפשרית, נחשב לאחד הדברים המשמינים ביותר, מוציא חצ?קונים, מזיק לשיניים, מעלה את אחוזי השומן ועוד. מסתבר שככל שאתם בוחרים לאכול שוקולד המכיל אחוזים גבוהים של מוצקי קקאו, כך השוקולד ייחשב לאיכותי ובריא יותר.

 

המרכיב העיקרי – הקקאו.

 

כאשר אומרים ששוקולד נחשב לבריא, מתכוונים לקקאו עצמו, זאת משום שהקקאו הוא זה המכיל וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון ולא השוקולד. ככל שאחוזי הקקאו יהיו גבוהים יותר, כך יש פחות סוכר וחלב במוצרי שוקולד מסוימים. בתקופות קדומות לפני אלפי שנים, בני המאיה השתמשו בקקאו לטיפול במחלות ובדלקות שונות. קקאו מעלה את רמות הסרטונין המופרשות במוח מה שמשפר פלאים את מצב הרוח שלנו, וגורם לנו להרגיש טוב יותר.

 

אחוזי קקאו גבוהים, מחזירים את האנרגיה לגוף ולכן במצבים בהם הגוף תשוש ועייף, קוביית שוקולד עם אחוזי קקאו גבוהים, יכולה לעזור. יש הטוענים כי אנו אוהבים שוקולד ורוצים לאכול שוקולד, פעמים רבות בשל מחסור במגנזיום הגורם לתהליכים רבים בגופנו, ביניהם הרחבה של כלי הדם. המגנזיום אחראי על תפקוד תקין של מערכת העצבים, מסייע לגוף להחלים ממחלות ומניתוחים ועוד. כמו כן, מחקרים רבים מוכיחים כי שוקולד מאריך את תוחלת החיים שלנו. הוא מסייע לייצר חיידקים שתפקידם להאט את תהליך ההזדקנות.

 

יתרונות נוספים לשוקולד

 

יתרונות בריאותיים נוספים של השוקולד הם היותו מסייע להוריד את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם. ההוכחות המדעיות מראות כי אכילת קוביית שוקולד המכילה בין 50%-80% מוצקי קקאו מורידה את לחץ הדם אצל אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה. כמו כן, שוקולד מסייע להרגיע את השרירים ואף מונע רעלת היריון. אז נכון שאכילת שוקולד בכמויות גדולות מזיקה לשיניים בשל כמויות הסוכר הגבוהות שבו, אך מסתבר שקקאו באחוזים גבוהים מסייע לבריאות החניכיים ואף מטפל בעששת.

 

כמה נוגדי חמצון יש בכלל בשוקולד?

שוקולד חלב מכיל ב-100 גרם 750 מ?ג של פוליפנולים. כאמור, בכדי להנות מיתרונותיו הבריאותיים של השוקולד, מומלץ לצרוך שוקולד המכיל מעל 70% מוצקי קקאו. כדאי לזכור שלמרות יתרונותיו הרבים של השוקולד, הוא עדיין מכיל אחוזים גבוהים של סוכרים ושומנים, לכן יש למנן את הצריכה.

דלית אוזן - שוקולטרית מנוסה "דליתה סדנאות שוקולד" 


http://dalita.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב